robgar Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Hei, har skrevet et lite script med database. Men nå vil jeg sammenligne en variabel i en funksjon som ligger inne i en klasse, utenfor klassen. Har en klasse der all behandling av databasen blir utført. class db { //masse funksjoner, bla. connect to db osv. //SÅ: funksjon_med_variabel() { $var_som_skal_ut = "2"; } } $ob = new db; $ob->connect(); $sjekke = $ob->funksjon_ med_ variabel($var_som_Skal_ut); if ($sjekke == $sjekke2) { print "De var like"; } der for eksempel $sjekke = "2" == $sjekke2 Hvordan skal jeg gjøre dette? (Eksempel over virker ikke.) Ps har prøvd å søke på php.net og sindrem.com Håper på svar, og TAKK på forhånd. Endret 26. september 2004 av robgar Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 class db { //masse funksjoner, bla. connect to db osv. //SÅ: funksjon_med_variabel() { $var_som_skal_ut = '2'; return $var_som_skal_ut; //værre var det ikke :p } } $db = new db; $db->connect(); $sjekke = $db->funksjon_ med_ variabel(); $sjekke2 = '2'; if ($sjekke == $sjekke2) { print "De var like"; } Lenke til kommentar
robgar Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Tusen takk for hjelpen, det hjalp virkelig! (Nå slapp jeg skrive om hele scriptet mitt, det er blitt litt stort nå) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå