Gå til innhold

Stille PSU... Feilet så langt

Anbefalte innlegg

Hvordan er NorthQ - NQ4001S 400W i forhold til Chieftech 360W? Har Chieftechen fra før, og lurer på om NorthQ'en er bedre? For svak for overklokkere sier OK, men jeg overklokker med Chieftechen uten problemer. Derfor lurer jeg på om NorthQ sin er kraftigere (reelt sett). Chieftech'en er det eneste som ødelegger for stillheten i kabinettet mitt, og skulle gjerne kvittet meg med den.

Den originale:

Jeg har vannkjøling i kabinettet mitt, og de eneste viftene utenom PSU-viften er 2 120mm Papst-vifter på radiatoren. Disse kjører på low speed, og derfor er det eneste som ødelegger for stillheten min PSU'en (Chieftech 360W).

I maskinen har jeg 1 HD, 1 DVD-brenner, 1 diskettstasjon, viftestyring fra Sunbeam og et Radeon 9800 Pro.

Jeg driver å sysler med overklokking, og trenger derfor en PSU som er både stillegående og kraftig. Tenkte på NorthQ sin, men den ble jo ikke anbefalt til overklokkere.

Pris? 500-1000 kr, ca.

Endret av Sasuke-kun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

levicom visible power 500w kosta meg 972,- med frakt, og denne anbefales virkelig.

du kan skru viftene såppass lavt ned at til og med jeg klarer å sove med maskinen på. enda blir den ikke varm.

EDIT:

LED'sa i viftene på den kan man ikke skru av, dem bare lyser svakt når viftene kjører sakte. dette kan være et irritasjonsmoment om du har PC'n rett ved siden av senga.

Endret av Dimensionx
Lenke til kommentar

aspire 520w. jeg har vifteløs vannkjøling, dvs, psu'n har de eneste viftene i pc'n. hardiskene bråker mer.

aspire psu'n er forøvrig det beste jeg har vært bortig noensinne av psu'er. den er genial i forhold til de få kronene du betaler for den.

og den DUGER til overklokking.. sjekk sigg om du tviler..

Lenke til kommentar

Ok, da har jeg bestilt Aspire 520W. 3 vifter, de bør være ganske stille da. Men hvor mye bråker den egentlig? Den må være mer stille enn min gamle Chieftech 360W, ellers er det ikke mye vits i. Men du bruker jo din i et ellers vifteløst system (kan slå av mine om jeg vil, også), og med tanke på det må den jo være ganske stille.

Lenke til kommentar

Åpne PSUen. Koble til en Zalman fanmate (som du ligger på utsiden). Da kan du stille ned viften til lydløs og opp igjen om den blir for varm ;) .

Har selv gjort dette på en 300 watts PSU. Nå er den helt lydløs men ikke noe særlig varm :yes:

Lenke til kommentar

Har selv chieftec PSU'n på 360w.. den bråker ikke til meg, men den er moddet da, så jeg har en stillegående vifte i den, funker helt fint. :)

har selv vannkjøling på CPU da, men det er fortsatt bare harddiskene som "bråker" (2 seagate disker)

Lenke til kommentar

Hovedpoenget er at den skal være stille, og det synes jeg ikke Chieftechen er. Jeg har kun 2 120mm vifter utenom, og de er nesten lydløse. Merker omtrent ingenting om jeg slår begge av.

Derfor vil jeg ha en PSU som er like stille som 120mm viftene mine...

Dessuten lager Chieftechen en høyfrekvent pipelyd som jeg blir gal av :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...