Gå til innhold

Fungerer FX 5200 på en AGP 4x kort?

~~Undertaker~~

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis rompisen din har råd til å kjøpe ett GEforce 6800GT kort så har han vel råd til nytt hovedkort også?? :tease:

De koster rundt 500,- demobrukt. Ligger masse på komplett :thumbup:

Har desverre ikke peiling på om det har noe å si på ytelsen om du har 4x eller 8x AGP. Det er uansett bakoverkompabilitet så det skal fungere.

Endret av ketle
Lenke til kommentar

Hvorfor der det problem med å bytte hovedkort i en dell maskin?

Jeg har bygd PC av både Compac og Brick kabinett.(Brick er den jeg har selv)

Regner med at dell enten har sit eget ATX kort eller har et ribbet ATX kort av noe slag.

Det er jo hovedkortet som gjør dell til dell, de andre delene er jo vanlige PC deler.

Lenke til kommentar
Altså et 8x kort skal kunne brukes på en 4x bus, 4x kort på 2x bus og 2x kort på 1x bus.

Ett 4x kort vil ikke fungere på 2x AGP port, da AGP 8X/4X er 1,5v og 2x/1x er 3,3v (elns). Men det er inget problem å kjøre ett FX5200 på en 4X AGP port, ingen merkbar (eller målbar for den slags skyld). Men jeg ville ikke kjøpt FX5200 var jeg deg, finnes bedre kjøp.

Lenke til kommentar
Hvis hovedkortet er så spesielt, kan kompisen din bare kjøpe et nytt kabinett (uten den stygge dell logoen). Burde ha råd til det også hvis han skal ha 6800!

Og ikke glem at han må ha ny ram også.

Da blir det fort ganske dyrt (og lite lønnsomt) for å oppgradere skjermkortet hvis resten av delene egentlig er greie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...