Gå til innhold

Er dette et godt skjermkort?

sigen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg mener PERSONLIG at 6800non-ultra er mye mer framtidsrettet enn 9800pro. Dessuten er det ikke så veldig dyrt.

f.eks

Gainward

Du tar helt feil.. Ytelsen på det kortet du nevner er bra men ikke så mye bedre en 9800 Pro.. Veddder på at han ikke kommer til og merke forskjell pluss at han må ut med 700 kr ekstra.. ikke verdt det... Bruk de 700 Kr på foreks.. Ram,hardiskk. Osv... :yes:

Endret av The Rock
Lenke til kommentar
Kjøp dette http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302799&cks=PRL

koster det samme og du finner det under demo-varer på komplett.no Det er ett mye bedre kort til samme prisen som det du tenkte på. Du slipper å modde det eller gjøre andre smarte ting som du sannsynligvis ikke kan og vil miste garantien på.

Hva med dette? synes at den er bedre enn 9800pro og koster litt over 2000kr.

Er ikke helt enig... Må tenke litt på hl2 vettu... ;)

Lenke til kommentar
eit 9800 se er veldi godt til flashing ... ikkje snakk uten at du veit at det er bra.. det er ikkje prisen som alltid teller.

eit 9800 se kan lett flashes til eit kort med 8 pipelines.

Ja det er riktig at et 9800SE lett kan flashes/softmodes til et 9800Pro, men da er det omtrent 50% sjansje for å få sjakkbrett eller en annen form for artifacts fordi det er omtrent 50% sjanse for at en eller flere av pipelinsa er skadet....

Så det lønner seg ikke å kjøpe et 9800SE kort å satse på at du kan få 9800Pro ytelse med det.

Lenke til kommentar
jeg mener PERSONLIG at 6800non-ultra er mye mer framtidsrettet enn 9800pro. Dessuten er det ikke så veldig dyrt.

f.eks

Gainward

Du tar helt feil.. Ytelsen på det kortet du nevner er bra men ikke så mye bedre en 9800 Pro.. Veddder på at han ikke kommer til og merke forskjell pluss at han må ut med 700 kr ekstra.. ikke verdt det... Bruk de 700 Kr på foreks.. Ram,hardiskk. Osv... :yes:

Der er jeg uenig. Ett standard 6800 har endel bedre ytelse enn ett 9800 pro. Det viser seg at det er godt merkbart både i benchmarks og i faktisk spillopplevelse.

Dersom du virkelig tror at 9800 pro er bedre enn 6800NU i HL2, eller er nesten like bra sånn jevnt over så kunne jeg gjerne tenkt meg å sett beviser på dette.

stress_full_1280_candy.gif

Her kan du se at ett standard 6800 ikke gjør det så ille. Det ser ut til å være hakket bedre enn 9800xt selv i eyecandy mode der ati skal ha overtaket. Man kan også regne med store ytelsesforbedringer fra nvidia kortene etterhvert, med driveroptimaliseringer o.l. (Se bare på ati's Doom 3 forbedringer).

Når man i tillegg ser at f.eks MSI 6800 kortet er så utrolig overklokkingsvillig (det blir klokket opp mot Ultra hastighet) så sier det seg selv at dette er ett utrolig sterkt kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...