Gå til innhold

Er dette et godt skjermkort?

sigen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SE er vel ikke så godt til flashing. Blirs om å klokke en amd xp+1500 til en amd xp+3200.

SE kjører på lave hastigheter, og litt dårligere ?kjerne? enn non pro, pro og xt. Gå for non pro, og flash det. STørre sannsynelighet for at det skal lykkes.

Her tror jeg du snakker helt uten peiling ;)

Hvis budsjettet er på 1500 kr. så har du kortene:

Radeon 9600 XT

Radeon 9800 SE

GeForce 5700

Jeg ville nok gått for Radeon 9800 SE kort med 128 MB minne og 256 mbit..

Dette skal yte tilnærmet likt som Radeon 9600XT, samtidig som det er billigere (snakk om 300-400 kr.)..

Det er også mulig å flashe det til et Radeon 9800 Pro har jeg sett..

Lenke til kommentar
SE er vel ikke så godt til flashing. Blirs om å klokke en amd xp+1500 til en amd xp+3200.

SE kjører på lave hastigheter, og litt dårligere ?kjerne? enn non pro, pro og xt. Gå for non pro, og flash det. STørre sannsynelighet for at det skal lykkes.

Man kan flashe slik at det får 8 pipelines, det er ikke sikkert GPU og minne klarer Pro/XT hastigheter, men da klokker man bare ned. Ytelsen med 8 vs 4 pipelines er verdt flashen uansett.

Lenke til kommentar

Her tror jeg du snakker helt uten peiling ;)

Hvis budsjettet er på 1500 kr. så har du kortene:

Radeon 9600 XT

Radeon 9800 SE

GeForce 5700

Jeg ville nok gått for Radeon 9800 SE kort med 128 MB minne og 256 mbit..

Dette skal yte tilnærmet likt som Radeon 9600XT, samtidig som det er billigere (snakk om 300-400 kr.)..

Det er også mulig å flashe det til et Radeon 9800 Pro har jeg sett..

Nei jeg snakekr ikke uten å vite helt sikkert hva jeg snakker om. JEg har nemlig selv flashet np kortet mitt, det greide XT bios, men ikke XT hastigheter. Men hvis man kjøper PRO, som da er bedre enn XT, burde da pro greier XT hastigheter. Nos sånt jeg mente

Lenke til kommentar
Kjøp dette http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302799&cks=PRL

koster det samme og du finner det under demo-varer på komplett.no Det er ett mye bedre kort til samme prisen som det du tenkte på. Du slipper å modde det eller gjøre andre smarte ting som du sannsynligvis ikke kan og vil miste garantien på.

Hva med dette? synes at den er bedre enn 9800pro og koster litt over 2000kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...