kazaa Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 I det siste har jeg hatt en del dataproblemer... her er en liten historie. Det begynte med at jeg ville ha vannkjøling på systemet mitt, for å kunne dempe støyen på PCen, + å kunne overklokke litt. Jeg tok en titt på bruktmarkedet på HW.no, og fant en pakke som falt i smak Jeg chatter med fyren en del, og bestemmer meg for å kjøpe hele pakken for 3k. Da fikk jeg med komplett dual-rad vannkjøling (kjøling av cpu, north bridge og gpu), og et fint Lian Li kabinett, med litt jalla. Det eneste som ikke passet var CPU blokka. Jeg mottok pakken og var relativt fornøyd, (bortsett fra at kulene i aqua døra hadde rent ut!). Jeg begynte med å ta av S-ata/P-ata kablene fra hardiskene og andre kabler fra hovedkortet. S-ata pluggen satt noe dyrisk. PLUTSELIG fikk jeg den ut, men jeg fikk visst med mer enn jeg skulle! Det var kunn kobber igjen på kontakten, plastiken ble revet bort! Jaja, tenkte jeg.. jeg tok noe tape, og fikk det tålig på igjen, og håpet på at det skulle virke greit... Da jeg skulle bestille CPU blokk, valgte jeg Swiftech blokka på microplex til 450kr. Jeg tok en rask kikk, og det så i farta ut som om den støttet alle sokler. Jeg skulle ha til Socket 478, og jeg bestilte til Socket 939 og athlon 64. Da jeg fikk pakken fra microplex, fant jeg ut av at jeg bestilte feil. Jaja, tenkte Jeg... men så fant jeg ut av at jeg kunne modifisere festebraketten til å passe. Luftkjøleren jeg hadde på i fra før, hadde en brakett som jeg kunne kombinere med vannkjølingsbraketten. YES! tenkte jeg! Alt passet fint, og jeg skrudde på kjøling på northbridge, CPU og GPU. Skruene til CPUblokka, tightet jeg godt, slik at det skulle bli god kontakt. Da jeg skulle til å sette inn hovedkortskuffa, så jeg noe rart! Skruene til festene til Vannblokka var for lange!, jeg hadde skrudd skruen laangt inn i kretsene! SØREN KLYPE! Etter en stund, tenkte jeg, JAJA! Jeg tok en tur på nettet, for å se etter nytt hovedkort. Jeg fant gigabyte hovedkort, med Dual DDR og s-ata til 650kr på Netshop. Dette så fint ut! Jeg bestilte det kort tid etter. Da jeg mottok pakken, tok jeg ut hovedkortet og begynte å sette på ram, prossessor, kjøling osv. Til slutt skulle jeg sette på skjermkortet. "Hva faen! Hvor i helvete er AGP-sloten!!!!" Det så ut til at APG-slotten var blitt ristet bort eller noe. Det var faktisk noen loddepunkter det AGPen skal være.. Jeg åpnet raskt manualen, og kikket på spesifikasjonene. Men shit, horekortet hadde IKKE AGP-slot! Er det mulig? Det verste er at jeg ikke så det før "alt" var montert :!: , men det var fredag da.. Atter en gang, bestilte jeg nytt hovedkort. Denne gangen fra PSdata. Jeg valgte et P4S800D-E Deluxe Hvis det ikke går greit denne gangen, tror jeg at jeg skyter meg selv i tinninga (med softgun, har ikke annet!) Sikkert masse stavefeil osv.. Jeg fant ikke noen andre plasser å poste det- Beklager også for at det ble littegrann lang historie Slenger med et bilde av gb-hovedkortet. Noen andre som har opplevd noe liknende? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Ta det rolig. Alle kan ha en (eller flere) dårlige dager. Trøst deg med at det kun kan gå en vei fra nå av... Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Ta det rolig. Alle kan ha en (eller flere) dårlige dager. Trøst deg med at det kun kan gå en vei fra nå av... Takk takk. hehe.. Tok litt av på slutten Er bare fryktelig irriterende når alt liksom går galt! Men jeg kan jo ikke klage egentlig. Har jo tak over hodet og mat, noe mange andre her i verden ikke har. edit: Tenk på dem som har kjøpt CPU til 8000kr og har fått ødelagt den.. det må være surt det! Endret 26. september 2004 av kazaa Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) :!: dæven å jeg lo godt noen steder der(bla. ved softgun greia).. Men slik er sinnsykt irriterende Endret 26. september 2004 av Natrium Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Hehehe. Kjedelige saker. Lo litt når du klarte å bestille et hovedkort uten AGP-slot Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 er vell hva man kaller en hyggelig uke.. Nå kan det bare gå en vei.. så lykke til Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 må ærlig innrømme at jeg lo godt når du hadde fått tak i et hk uten agp port.. hvor mye har disse problemene dine kostet deg? anyhow.. trøst deg med at det ikke kan gå særlig værre.. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 må ærlig innrømme at jeg lo godt når du hadde fått tak i et hk uten agp port.. hvor mye har disse problemene dine kostet deg? anyhow.. trøst deg med at det ikke kan gå særlig værre.. når det endelig virker og han booter opp til windows så slår det ned i pcen Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 28. september 2004 Forfatter Del Skrevet 28. september 2004 må ærlig innrømme at jeg lo godt når du hadde fått tak i et hk uten agp port.. hvor mye har disse problemene dine kostet deg? anyhow.. trøst deg med at det ikke kan gå særlig værre.. Har ikke kostet meg såå mye, men irriterende har det vært! Totalt ca. 1000kr. Gigabyte hk'et kjøpte faren min fordi han syntes synd på meg (snill pappa jeg har). Han trenger heller ikke AGP, spiller aldri likevel... Holder forresten på med å sette på alt på det nye hovedkortet (psdata er lynraske). Regner med det går greit denne gangen. Er ikke så trøtt og sløv som da jeg holdt på før (siste dag før høst ferien) Jeg la jo ikke merke til at det ikke var AGP på hovedkortet før jeg skulle sette på skjermkortet :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå