Roella Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Finnes det trådløse høytalere? Lenke til kommentar
jokke20 Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Foreløpig er trådløse høyttalere klin umulig å få til pga. "mengden" med signal som går gjennom høyttalerkabelen. Dette ligger nesten like langt fram i tid som trådløst 220V Nett. (aldri hørt om det nei?) Det som er alternativet er å ha aktive høyttalere (innebygget forsterker) Og så overføre signalene fra CD - forsterker gjennom luften. Fortsatt vil det være en ledning til 220V nettet. Dette fungerer, men lydkvaliteten forringes endel etter hva jeg har erfart. Med mindre du går til anskaffelse av veldig dyrt utstyr. Har ikke navnet på noen produsenter som driver med aktive høyytalere for øyeblikket da jeg driver mest med P.A. Vet om et par der, men aner ikke om de produserer til hjemmebruk... Produsenter: HK Axys JBL RCF osv. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Hva med ørepropper? :smile: Det kunne jeg godt tenkt meg. Noe Bluetooth-saker kanskje. Lenke til kommentar
Razul Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Trådløse øretelefoner har jo vært på markedet en god stund alt, men en jeg kjenner som hadde det, klaga over at lyden blei dårlig hver gang han rørte på seg. Det ville vel sikkert funka bedre med høyttalere som står fast, men de må jo uansett ha en eller annen strømkilde i seg. Skal du ha helt trådløse høyttalere, må de altså være utstyrt med batterier, og da er vel nesten en ledning bedre. Trådløst Bluetooth-headset med mikrofon finnes forresten, men jeg husker ikke hvor jeg så det, eller hvem som laga det. Problemet er jo uansett det at begge ender i en trådløs forbindelse, må ha strøm. Det er ikke mulig å overføre elektrisitet trådløst. (Vel, faktisk er det mulig, men bare innafor veldig bedrensa områder, og dessuten ikke så mye strøm som det her ville trengs.) Lenke til kommentar
dahlberg Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Det finst trådlause høgtalarar på marknaden, men om dei er bra veit eg ikkje. Til dømes sel clas ohlson nokre. Rett nok ikkje til sal i Norge, men det er sikkert mogleg å få tak i. Har ifølgje clas frekvensområde 50-15000Hz, rekkevidde 100m og 6 batteri pr høgtalar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå