Entity extraction Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Jeg driver og lærer meg mer Xp, og holder på med NTFS rettigheter. Når jeg tittet litt på rettighetene til filer og kataloger på PCen min, så fant jeg en underlig "bruker". Brukeren hadde hverken "users" eller "group" look,, den hadde et user, med spørsmåls tegn. Navnet på "brukeren" var : S-1-5-21-746137067-842925246-839522115-1003 Brukeren hadde special rights som var inherited fra parent folder. Jeg finner ingen slike brukere på PCen min. Pcn er ny installert, med Sp2 V Endret 26. september 2004 av vetle Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Trur jeg også fikk en ekstra bruker når jeg installerte Framework 1,11 elns Har du nettop installert now fra windows update? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Interessant. Kanskje Lillebill har rettigheter hos deg? Lenke til kommentar
TrAI Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Windows bruker slike nummer til å skille forskjellige brukere(hver bruker har en egen nummerserie). Så alle brukere er altså slike nummer, men windows slår opp i brukerdatabasen og konverterer det kryptiske nummeret til brukernavnet vanligvis. Men under visse omstendigheter kan det være at windows ikke har den brukeren liggende i databasen, og derfor viser den bare nummeret i stedet. Dette kan skje hvis du har filer liggende igjen fra en tidligere installasjon av windows/hvis du flytter en disk fra en annen maskin. Det kan også skje på nettverk hvis maskinen ikke har mulighet til å slå opp brukeren på feks en domenekontroller... Dette er den unike IDen windows nevner når du sletter en bruker. Siden du nevner du nettopp har installert på nytt(?), er det kanskje noe som lå igjen fra en tidligere windows installasjon?... Så kort fortalt, det er en bruker windows ikke kan koble mot noe brukernavn. Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Jeg foretok en clean installl av xp med sp2 inkludert. Disken var helt ny. Det eneste som "lå" igjen er de 5 andre diskene. Utover det har jeg 3 Pcer til i nettverkm som alle har visse rettigheter hos hverandre. Men, jeg antar at jeg ikke trenger å være bekymret? V Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Hvis du kjører et oppgradert antivirus og adware/spyware program, og ikke finner noe, så trenger du ikke bry deg. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Det du får opp er en unik ID til en slettet bruker / gruppe (alle brukere / grupper får tildelt en unik id når de opprettes) Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Hvis du kjører et oppgradert antivirus og adware/spyware program, og ikke finner noe, så trenger du ikke bry deg. Nei, nei, nei. Antivirus og adware finner ikke ut om du har huller i operativsystemet eller i applikasjoner. Det viktigste med en PC er å sørge for at operativsystemet og alt av programvare er oppdatert, hverken antivirus eller adware hindrer ormer eller angripere å utnytte huller i OS eller programvaren. Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 slike tallrekker kommer opp når windows ikkw får kontakt med domenekontrolleren som skal inholde brukeren. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Windows bruker slike nummer til å skille forskjellige brukere(hver bruker har en egen nummerserie). Tar jeg ikke feil så kalles nummeret for Security identifer (SID), noe ala UID på Unix. Forøvrig så er vel dette et en Windows-sak, ikke en nettverkssak. Endret 27. september 2004 av sumptrollet Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 har vært borti slikt ang domenekontrollerproblem selv. Lenke til kommentar
highlander Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Hvis du kjører et oppgradert antivirus og adware/spyware program, og ikke finner noe, så trenger du ikke bry deg. Det må jeg si var ett ordentlig ord fra mamma her. Spyware har vel ingenting med dette å gjøre. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Tar jeg ikke feil så kalles nummeret for Security identifer (SID), Stemmer det I ett domene får alle objekter tildelt unik id (SID), slik som brukere, grupper, skrivere osv osv. http://www.webopedia.com/TERM/S/SID.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå