Jaffe Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Sitter nå med 2x 512MB brikker fra TwinMOS i pc'en. Dette fungerer mildt sagt dårlig. CPU'en er en Athlon XP 3000+ som kjører på 400Mhz buss. Egentlig var det vel dumt av meg å kjøpe denne isteden for 333 Mhz versjonen, men uansett.. Jeg er nødt til å stille hastigheten på rammen ned til 333 mens prosessoren kjører på 400 for å unngå fullstendig ustabilitet. Dette senker jo selvfølgelig også ytelsen betraktelig. Derfor lurer jeg på om disse (link) RAM-brikkene her vil klare seg bedre? Altså om di klarer 400Mhz buss og gjerne litt overklokking. Takker for svar! Endret 26. september 2004 av Johan123321 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 har du prøvd med høyere timings på de twinmos brikkene? er de PC3200 eller PC2700?? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Har gått igjennom dette i en LAAANG tråd før. Brikkene er 3200, timings er default, funka ikke selv med CAS 3.0 og HØØØYYE timings. Vi konkluderte til slutt (på side 3 eller noe sånt, altså langt.) i at brikkene rett og slett er et dårlig mandags-produkt. Men som sagt, er OCZ brikkene å anbefale? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Ocz brikkene vil nok iallefall klare å kjøre på 400Mhz Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Går det ikke an å få sendt tilbake twinmos brikkene og fått dem bytta inn uten at du må betale noe særlig mer enn portoen ? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Ok.. Det som liksom var målet med å kjøpe nye. Jeg ser jo det på resultater i diverse benchmark program at pc'en ikke yter helt etter boka, og i tråder der jeg har spurt sier de det samme alle. Rammen... tror jeg går for OCZ rammen jeg da! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Ocz brikkene vil nok iallefall klare å kjøre på 400Mhz Og det vil de aller aller fleste Twinmos-brikker også.. Av budsjettmessige årsaker har jeg stort sett Twinmos i mine PC'er...men også litt Apacer og Kingston (budsjett-utgavene så klart). Har to systemer med Athlon XP (Barton 2500@3200=FSB200), 2 stk P4-system FSB800.. Alle kjører *stabilt* med Twinmos.. Så ja.. konklusjonen må bli at trådstarter har vært uheldig..Det kan også være at akkuart hans HK ikke "liker" Twinmos.. Dette er vel noe han sikkert har sjekket ut allerede? Og det er vel svaret på hans spørsmål vedr. å legge ut masse undøvendig "cash" til "high-end" minne...dvs: Sjekk på WEB-siden til produsenten av HK ditt... Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Hvis brikkene egentlig er 3200 har du vel rett på nye som funker? Endret 26. september 2004 av Thorsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå