Gå til innhold

Fra TwinMOS 2x 512 til OCZ 2x 512 - verdt pengene?

Jaffe

Anbefalte innlegg

Sitter nå med 2x 512MB brikker fra TwinMOS i pc'en. Dette fungerer mildt sagt dårlig. CPU'en er en Athlon XP 3000+ som kjører på 400Mhz buss. Egentlig var det vel dumt av meg å kjøpe denne isteden for 333 Mhz versjonen, men uansett.. Jeg er nødt til å stille hastigheten på rammen ned til 333 mens prosessoren kjører på 400 for å unngå fullstendig ustabilitet. Dette senker jo selvfølgelig også ytelsen betraktelig. Derfor lurer jeg på om disse (link) RAM-brikkene her vil klare seg bedre? Altså om di klarer 400Mhz buss og gjerne litt overklokking.

Takker for svar! :yes:

Endret av Johan123321
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gått igjennom dette i en LAAANG tråd før. Brikkene er 3200, timings er default, funka ikke selv med CAS 3.0 og HØØØYYE timings. Vi konkluderte til slutt (på side 3 eller noe sånt, altså langt.) i at brikkene rett og slett er et dårlig mandags-produkt. Men som sagt, er OCZ brikkene å anbefale?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ocz brikkene vil nok iallefall klare å kjøre på 400Mhz

Og det vil de aller aller fleste Twinmos-brikker også..

Av budsjettmessige årsaker har jeg stort sett Twinmos i mine PC'er...men også litt Apacer og Kingston (budsjett-utgavene så klart). :p

Har to systemer med Athlon XP (Barton 2500@3200=FSB200), 2 stk P4-system FSB800.. Alle kjører *stabilt* med Twinmos..

Så ja.. konklusjonen må bli at trådstarter har vært uheldig..Det kan også være at akkuart hans HK ikke "liker" Twinmos..

Dette er vel noe han sikkert har sjekket ut allerede?

Og det er vel svaret på hans spørsmål vedr. å legge ut masse undøvendig "cash" til "high-end" minne...dvs:

Sjekk på WEB-siden til produsenten av HK ditt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...