kloppen Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 86 Volvo 360, B200K motor. Motoren har i det siste begynt å hoste litt når jeg gir gasspådrag fra tomgang, feks når jeg skal starte å kjøre. Dette gjelder også varm motor. Kan virke som om den ikke går på alle sylindre akkurat når jeg gir gass. Dette virker litt rart når motoren starter lett og går bra på tomgang. Går også veldig bra på høye turtall. Problemet er altså akkurat når jeg trør på gassen ved tomgang til høyere turtall. Hoster mer jo hardere og raskere jeg trykker på gassen. Har akkurat byttet olje om det har noe å si? (Hva er symptomer på for mye olje) Lenke til kommentar
kloppen Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Kan det være feil i fordeleren som gjør dette? En gang så hostet den mye slik at det kom røyk ut av forgasseren, da var det fordeleren. Men trur ikke det er denne nå. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Typisk "falsk luft", dvs. at det kommer luft inn i forgasseren fra et sted det ikke skal komme. Olja har neppe noe med dette å gjøre. Om du har for mye olje sjekker du jo med peilepinnen. Lenke til kommentar
kloppen Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Gjør falsk luft at motoren sliter med å få opp turtall ved hardt gasspådrag fra tomgamg? Trur ikke det er det som er problemet. Endret 27. september 2004 av kloppen Lenke til kommentar
Opus Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Kan også være noen dyser i gasseren som begynner å gå tett, slik at motoren går "magert" når du drar på. Sjekk pluggene. Lenke til kommentar
kloppen Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 synes jeg har et unornalt høyt bensinforbruk da, så jeg tror ikke blandingen er for mager. Hva er forresten en condensor? Lenke til kommentar
ARXco Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 Enda et tips: B200K motoren har såvidt jeg vet Solex forgasser, denne har oljedemping av mekanikken, og du bør sjekke at det er olje i den. Oppå forgasseren sitter en "skrukork", som regel av svart plast, skru opp denne og sjekk at det er olje nedi hølet. (Det henger en metallstang med et stempel på toppa). Sjekk instruksjonsboka for hvor mye som skal være der, det skal vanligivs ikke være fullt, muligens omtrent halvfullt. Lenke til kommentar
kloppen Skrevet 30. september 2004 Forfatter Del Skrevet 30. september 2004 Er ikke mulighet for dette på min B200K motor, Har solex men ikke noe olje. Vet at 740 med B23 har forgasserolje. Men ikke min. Kan det være noe med fordeleren, vil denne endre tenningnen ved hardt gasspådrag? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 kloppen Skrevet 30/09/2004 : 22:58 Kan det være noe med fordeleren, vil denne endre tenningnen ved hardt gasspådrag? Ja, kan være det også, i tillegg til alt annet som er nevnt over i denne tråden. Tenningstidspunkt forandrer seg både av sentrifugalkraft i fordeler (turtall), og av vakum fra innsug (belastning) Som regel vil du høre en knitrelyd, (for tidlig tenning) hvis det er tennigstidspunktet det er noe galt med, for sen tenning gir neppe de symptomene du nevner. Spør du meg, burde du først sjekke El- asso`s råd om falsk luft, deretter gå gjennom alt med tenningssytemet, så det er riktig før du begynner og skru noe på forgasser... Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Det er enkelt å sjekke om den drar falsk luft. kjøp deg en flaske med start gass å pray runt forgasseren, hvis turtallet øker når du sprayer runt forgasseren med luftfilter på da. så super den falskluft. det er den enkleste måten å sjekke om du har falsk luft. Lenke til kommentar
Evil Eye Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Sjekk alle vacum slangene på fordeler og motorblokk og andre punkter. Ikke det at dette hjelper men, det forgasser opplegget på K-motorene til volvo suger. Det funker bra hel til noe går istykker (jada alt gjør jo det) men det blir helt jævelig å finne feilen, prøv å sjekke det helt meningsløse vacum systemet og ikke fjern mer en, en og en slange av gangen, det er vanligvis det som pleier å være feil. Hvis ikke dette hjelper bytt innsug, gasser og tenning. Tro meg, det går mye fortere. Lenke til kommentar
kloppen Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 Startgass dyrt? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 ca 40 kr Feks, Biltema Lenke til kommentar
Evil Eye Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Tro meg finner du ikke feilen med en gang så kan du jo spørre hva volvo ambefaler. Spør en makanikerene. Da for man ofte ikke kapitalistiske svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå