Ducklink Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Jeg lurer på hvor internett "kommer fra" , hvor får eksempel Tele 2 inernett fra , kan jeg koble meg dit?? . Hva er "kjernen"? Edit: Ny på hw så ikke internett linken , kan en snill mod flytte posten Endret 26. september 2004 av Ducklink Lenke til kommentar
mrOwnage Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Det sentrale tilknytningspunktet i norge heter nix,norwegian internet exchange,og befinner seg på universitetet i Oslo. Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Det sentrale tilknytningspunktet i norge heter nix,norwegian internet exchange,og befinner seg på universitetet i Oslo. Så hvis det hadde blitt en kjempebrann der , så hadde hele nettet i Norge konka? jeez.... Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Nei, Nix'en er kun et knytepunkt for trafikk internt i norge. ISP'ene har også forbindelse med hverandre, iallefall de store, samt egne linjer mot utenlandske isp'er (slik at trafikken om nix var nede kunne ha gått via utlandet). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå