Simen1 Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 På denne ribba svir man seg skikkelig.. det må være opp imot 80 grader? Er dette normalt? Man svir seg allerede ved ca 50°C siden aluminium og kobber har så god varmeledningsevne. Det høres ut som om du kan hjelpe på problemet ved å sette på noen ekstra kabinettvifter. Da får du i hvertfall varmen ut av kabinettet raskere. Det høres også ut som du har vært ekstra uheldig ved å få en ekstra varm CPU, kombinert med en boxed kjøler som er litt for svak. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 kan ikke folk bare spikre det fast i pannene sine? Prescott = Devils Heat. Sånn er det bare. Årets mest seriøse uttalelse Lurer på hvor mange du har testet ?? Ingen !! Kunne tenke meg det ja etter å ha hørt og lest en del, så fikk jeg det inntrykket. Og ikke alle driter penger som deg Snekker`n og kjøper 3-4 forskjellige PCer, som er fullstappa med hi-end hw Enig i at jeg ikke får sjekket dette personlig, men det er blitt altfor mye fokus på prescotts varme. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) kan ikke folk bare spikre det fast i pannene sine? Prescott = Devils Heat. Sånn er det bare. Årets mest seriøse uttalelse Lurer på hvor mange du har testet ?? Ingen !! Kunne tenke meg det ja etter å ha hørt og lest en del, så fikk jeg det inntrykket. Og ikke alle driter penger som deg Snekker`n og kjøper 3-4 forskjellige PCer, som er fullstappa med hi-end hw Enig i at jeg ikke får sjekket dette personlig, men det er blitt altfor mye fokus på prescotts varme. Joda, men å da legge ut så bastante påstander blir feil . Nå er jo FX 53 varm den og da og FX 55 kommer jo med 104W altså 20 W mer enn 53 , denne blir nok temmelig varm men en kan vel ikke kalle den for Djevelens verk av den grunn PS: Jeg har ikke mere penger enn noen andre her på forumet med jobb , bare så det er sagt Endret 27. september 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 PS: Jeg har ikke mere penger enn noen andre her på forumet med jobb , bare så det er sagt Prioritering Har ikke jobb selv atm. men på ett eller annet vis får jeg råd til dataurstyr litt nå og litt da (Nytt HK/CPU +++ kommer muligens i dag ) Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 En del useriøse komentarer om prescott her Jeg skjønner ikkehvordan dere får prescott så .......varm. Har et Abit IC7-G HK og prescott 2.8. klokka til 3.2. Temp ligger 42 idel. 57 full load........ Og vifte støyen er levelig? Ehhh koster ikke mange kronene for ei bra å stille vifte da. Det tror jeg det er mang på dette forumet som kan gå godt for! Tenk før du skriver ! Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 snekker`n, joa. men lissom ,det er jo ikke HELT feil at den er ganske varm den CPUen? så akkuratt å kalle det for bastande påstander er vel litt bastandt i seg selv. *pirke pirke* Jeg bare sier videre det jeg har hørt/lest. Jeg har ikke sett en eneste kar med stock kjøling som ikke klager på extrem varme. Men det er bare meg da Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Hei, Forskellen på varmeutviklingen Prescott (0,09 Micron) vs Northwood (0,13 Micron) kan vel kort forklares sådan her: Prescott har større effektforbruk på mindre kerne (mere varme per mm2) end NW og derfor krever bedre/mere kjøling. Vet ikke hvilken box-kjøler Intel sender med Prescott - men jeg kan forestille mig, at det er den samme kjøler, som den der er boxet med NW. Noen der vett? PS Link til liten artikkel om CPU effektforbruk. Mvh Kimmer Endret 27. september 2004 av Kimmer Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 PS: Jeg har ikke mere penger enn noen andre her på forumet med jobb , bare så det er sagt Hei, PS. Rekker du innlegg nr. 10.000 idag ? Mvh Kimmer Lenke til kommentar
wim Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 PS: Jeg har ikke mere penger enn noen andre her på forumet med jobb , bare så det er sagt Hei, PS. Rekker du innlegg nr. 10.000 idag ? Mvh Kimmer OFFTOPIC: er det noen som har postet over 10 000 meldinger her noen gang? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 PS: Jeg har ikke mere penger enn noen andre her på forumet med jobb , bare så det er sagt Hei, PS. Rekker du innlegg nr. 10.000 idag ? Mvh Kimmer OFFTOPIC: er det noen som har postet over 10 000 meldinger her noen gang? Joda her er da noen som er kommet over det for lenge siden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 En del useriøse komentarer om prescott her Jeg skjønner ikkehvordan dere får prescott så .......varm. Har et Abit IC7-G HK og prescott 2.8. klokka til 3.2. Temp ligger 42 idel. 57 full load........ Ja? Og det synes du er bra? *Ingen* andre bygg jeg har rapporterer slike temperaturer.. det være seg klokket Barton eller Nortwood.. Det er kun de to PC'en jeg nå driver og "tuner" som har Prescott-kjerner som generer slik varme.. En gang til: Klokking fra 2.8->3.2 og idle/load på 42/57 er *varmt*. Dette er noe du ikke skal skryte så mye av. Den Celeron D'n (Prescott) jeg har klokket fra 2.4-3.6 idler på 34.. load 55.. det er heller ikke bra..(dette når den er klokket til 3.0). Som sagt.. og det er da ikke en useriøs kommentar?: Det bør vel være klart at PC'n ikke må stå på ett kjølelager.. eller ha vannkjøling for å kunne brukes/være levelig å ha på ett lite kontor? Nåja.. jeg skal finne en løsning på dette.. Masse vifter bestilt fra 3dfxcool inatt.. (Ja.. jeg er syk..) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 På denne ribba svir man seg skikkelig.. det må være opp imot 80 grader? Er dette normalt? Man svir seg allerede ved ca 50°C siden aluminium og kobber har så god varmeledningsevne. Det høres ut som om du kan hjelpe på problemet ved å sette på noen ekstra kabinettvifter. Da får du i hvertfall varmen ut av kabinettet raskere. Det høres også ut som du har vært ekstra uheldig ved å få en ekstra varm CPU, kombinert med en boxed kjøler som er litt for svak. Du har sikkert helt rett... Jeg sjekka med "fingertesten" på det Asus-kortet (med Celeron-D).. Strømkretsen genererer like mye varme som det Aopen-kortet.. Sistnevnte har dog en kjøleribbe montert der.. og siden det er micro-ATX gjør vel det sitt til at det genereres noe mer varme (liten flate). Såvidt jeg husker fra Sandpile.org så generer vel en klokket Celeron-D og en P4-prescott omtrent 100W.. Det er en del varme. Kabinettvifter er bestilt ja.. og jeg bør vel investere i en *skikkelig* CPU-kjøler..da jeg jo ikke klarer å la være å "klokke".. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå