Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Mustang 67mod GT500

zebe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må nok lete i utlandet gitt (USA?). Finner du en slik her i landet som i tillegg er til salgs.. da er du heldig. Jeg regner med u tenker på Shelby Mustang GT500? Tipper uansett du må ut med minst 500.000 for et pent eksemplar. -67 modellen er den siste ekte Shelby'en laget hos Carrol Shelby, fra -68 og oppover ble de produsert på en Ford fabrikk.

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha "Gone in 60 seconds-bilen", så holder det med å kjøpe en -67/-68 mod fastback av kjipeste sort og ombygningskit.. :) Du har for mange penger og vil få alt for mange fiender/lite creds+null premiering på treff hvis du bygger om en original -67 Shelby GT500 til 60-seconds replica. Det blir som å plante premierosene dine opp-ned. :p

Uansett, USA er stedet å lete, regn med glatt 50.000$ for et prosjekt.

Lenke til kommentar
Hvis du skal ha "Gone in 60 seconds-bilen", så holder det med å kjøpe en -67/-68 mod fastback av kjipeste sort og ombygningskit.. :) Du har for mange penger og vil få alt for mange fiender/lite creds+null premiering på treff hvis du bygger om en original -67 Shelby GT500 til 60-seconds replica. Det blir som å plante premierosene dine opp-ned. :p

Uansett, USA er stedet å lete, regn med glatt 50.000$ for et prosjekt.

Jepp, hadde tenkt med "Gone in 60 seconds-bilen". Men jeg skjønte ikke hva du mente med det "Du har for mange penger..." :dontgetit:

Lenke til kommentar

Det du kanskje ikke vet er at den bilen som brukes i "gone in 60 seconds" ikke er en original 67mod gt500.

Det er en slags special edition som ble laget for filmen.

originalen har f.eks en annen front.

Jeg tenkte jeg skulle nevne dette siden det er mange som misforstår ting når de ser den filmen og tror at den bilen i filmen faktisk er en 67-mod.

Jeg er ikke sikker på når filmen kom ut, men jeg vil nesten gå så langt å si at det er kanskje mer en 2001 modell en en 67mod.

huff, ble veldi rotete her, men håper dere forstår

Lenke til kommentar

Enkelt og greit:

CVS (Cinema Cehicle Services) bygde 12 forskjellige "Eleanors", hvor samtlige var 67 mod Mustang fastbacks, men alle var litt forskjellige. CVS (med hjelp) produserte det berømte bodykit'et - som man faktisk får kjøpt i dag til sin egen -67/-68 mod - og har i dag sammen med Caroll Shelby produsert en Shelby Mustang GT500E (E for Eleanor) hvor det totalt har blitt produsert 400 stk (CSE numererte). Med andre ord: Det man altså ser på filmen er bodykit med PIAA lykter osv.. Ikke slik en original GT500 ser ut.

7 biler overlevde "moroa" i ymse forfatning, 5 ble havarert (to stk totalvraket på hoppe-over-brua klippet). En trettende bil ble også produsert - denne basert på en ekte -67 Shelby Mustang GT500, men denne ble aldri brukt i filmen.

Lenke til kommentar

KJøper du en litt sliten -67/-68 mod som trenger lakk og litt oppussing ellers, bør du klare å komme ned mot 60-70.000 kr. Pluss på 20k kr for kit, 20k for lakking, 15-20k for felgene+dekk og ellers kostnader for motor/gir/driv/bremser o.l. etter hva som trengs å settes i stand.

Og som sagt, du kjøper ingen original Shelby Mustang GT500 fra 1967 og klasser på den driten der.. De er ytterst skjeldne nok som de er.

Lenke til kommentar

Btw; hvis du vil ha et skikkelig kult alternativt, så bygger du en en 1966 Shelby Mustang GT350 Paxton Comp S-model replica - en kompromissløs racingversting med Paxton kompressor og ukjent antall hk.. Eksosrør på hver side foran bakhjulene, null lyddempere:)

Eventuelt bygger du en "vanlig" -65 GT350 replica.. Rått det også og noe utenom det vanlige.

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Jepp, denne må jeg følge med på! Jeg er enig i det dere sier om å klesse på bodykit på en sånn bil. Blir jo nesten en batmobil med et sånt bodykit! :sick:

Jeg har selv hatt den rare utgaven Ford Mustang II 74 mod. Motoren var en 289 68 mod. Kunne godt tenkt meg en mustang igjen. Så mange helt nye i USA forleden. Går nesten inflasjon i nye mustanger og chalenger der borte. Til og med sivile Sheriff mustanger. Mørkebrun med Sheriff i sort på siden.

-Fordelen med gamle mustanger er en utrolig god deletilgang. Corvette har klassens beste kjøreegenskaper og tror jeg ville satset på Corvette, selv om disse er i en helt annen prisklasse. Både innkjøp og deler. Ellers digger utseende på Smokey and the Bandit sin Trans Am. Legendariske filmer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...