mådderbitsj Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 irriterende å ha en harddisk som funker bare halvveis... en del av den funker ikke som den skal så hvis jeg legger programmer på et skada område funker ikke programmet.. er det noen måte jeg kan fikse dette på? hadde win 98 før og der var det scandisk men finner ikke det i xp.. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Det heter nå chkdsk (kan gjøres fra commando modus, skriv "chkdsk /?" for info (commando modus starter du ved å gå til start->kjør->cmd)) Du vil finne feilsjekk under egenskaper->verktøy om du høyreklikker på disken i utforsker. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Er ikke denne feilpostet? Lenke til kommentar
am3k Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Jo du sier noe der Natrium, legger ikke merke til slikt jeg Endret 26. september 2004 av am3k Lenke til kommentar
mådderbitsj Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 hvor skulle jeg ellers ha posta`n da...? men takk for svar! Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Lagringsmedier. Mer eller mindre du har planer om å overklokke hardisken din da Lenke til kommentar
mådderbitsj Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 hehe! får gjøre det neste gang da... Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Du kan og bruke Norton disk doctor som kommer med Norton SystemWorks Lenke til kommentar
am3k Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Eller Norton Utilities, men dette er et program en må betale for. Chkdsk/den innebygd i windows klarer jobben. Fikk du forresten fikset problemet mådderbitsj? Lenke til kommentar
mådderbitsj Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 hehe nei gjorde ikke det gitt, må vel teste det der doktorprogrammet Lenke til kommentar
It's me Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Prøv dette først: Start->Kjør Skriv inn cmd og trykk OK Skriv inn følgene i i vinduet som kommer opp chkdsk c: /f/r Det er mulig du vil få beskjed om at sjekk vil kjøres neste gang du starter windows, om det er c: som du vil feilsjekke. Er det andre disker enn c: kan du legge til "/x" i slutten av linjen (samt at du selvsagt må endre c: til rett stasjon t.d. d:). Windows vil da bryte alle åpne koblinger til den partisjonen/disken. Merk: Om du har partisjonert/delt opp disken i flere deler må/bør du sjekke alle de forskjellige delene, slik at du får sjekket hele harddisken. Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg hadde en IBM-disk med bad sektors. Jeg løste problemet ved å la den ødelagte delen stå ualokert mellom to partisjoner. Det fungerte greit, men ville nok bytta disken. XenZor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå