Heatsink Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 noen som veit hvordan man tar av kjernen(med den grønne socketen på) av et grafikkort. det er 9700pro med r300 kjerne om det skulle bety noe skal lage meg en nøkkelring Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 noen som veit hvordan man tar av kjernen(med den grønne socketen på) av et grafikkort.det er 9700pro med r300 kjerne om det skulle bety noe skal lage meg en nøkkelring OT: det 9700pro kortet er vell defekt? Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 noen som veit hvordan man tar av kjernen(med den grønne socketen på) av et grafikkort.det er 9700pro med r300 kjerne om det skulle bety noe skal lage meg en nøkkelring OT: det 9700pro kortet er vell defekt? jada.. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Vel er det defekt er det vel bare å rive ivei. kan jo ikke ødelegge noe mer. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Hvis du får det varmt nok så smelter loddetinnet og den faller av. Kanskje en stekeovn på 250 grader? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Hvis du får det varmt nok så smelter loddetinnet og den faller av. Kanskje en stekeovn på 250 grader? Det er vel ikke verre enn å lodde av beina? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Vet ikke hvilken pakke-teknologi det er snakk om, men loddebolt er umulig uansett på slike IC'er. Hvis det er BGA så ser du ikke engang loddepunktene. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Jeg lodda iallefall av GF256 DDR core'n min... Og har også loddet av noen minnemoduler med like små bein som ATi-coren, så jeg TROR det er mulig. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 har ikke tilgang på loddebolt nå, og det er ikke noe å rive i Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 har ikke tilgang på loddebolt nå, og det er ikke noe å rive i Da blir det straks litt verre Da kan du prøve Håreks forslag Lenke til kommentar
Suunto Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Varmluftspistol mot baksiden, så detter den av en liten stund etter det har begynt å lukte svidd... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Hvis du får det varmt nok så smelter loddetinnet og den faller av. Kanskje en stekeovn på 250 grader? Det er vel ikke verre enn å lodde av beina? Det går ikke. Du får jo ikke rikket på noe når bae ett ben er løsnet med loddebolten og de resterende mange hundre bena holder brikken dønn på plass. Løsningen er å lodde av alle bena på en gang. Legg skjermkortet på ei kokeplate og guff på max effekt til det løsner. Husk å ha på kjøkkenvifta på max siden de gassene som kommer opp ikke er bra for helsa. (fordampet bly, og en rekke fæle stoffer fra PCB'en). Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 beste er nok steikeovnen... loddetinnet skal smete ved ca 150 grader el no mener jeg. da erre bare å trekke kjernen opp eller ned eller hva du vil NB: 150grader er VARMT.. Lenke til kommentar
espenfjo Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Hva med en sag? sage av alt rundt kjernen, og så ta en liten mini drill å borr av alt unødvendig materiale? Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Hvis du får det varmt nok så smelter loddetinnet og den faller av. Kanskje en stekeovn på 250 grader? Det er vel ikke verre enn å lodde av beina? Det går ikke. Du får jo ikke rikket på noe når bae ett ben er løsnet med loddebolten og de resterende mange hundre bena holder brikken dønn på plass. Løsningen er å lodde av alle bena på en gang. Legg skjermkortet på ei kokeplate og guff på max effekt til det løsner. Husk å ha på kjøkkenvifta på max siden de gassene som kommer opp ikke er bra for helsa. (fordampet bly, og en rekke fæle stoffer fra PCB'en). godt forslag Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Hva med en sag? sage av alt rundt kjernen, og så ta en liten mini drill å borr av alt unødvendig materiale? vinkel-sliper kansje :!: Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 vinkel-sliper kansje :!: Blir vel ikke så mye igjen av kjernen da Men tilbake til topic: Så kan du jo prøve å gå andre veien, dvs fjerne kortet fra kjernen. Lenke til kommentar
Spook Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Mammas strykehjern på mask temp er tingen. Eventuellt pappas smørebrenner dersom hun nekter. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 hva med å varme med lighter da? vi har bare sånne rare magnetiske kokeplater hjemme Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 se her du: http://www.metku.net/index.html?sect=view&...epad/index_eng2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå