svamp Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Hei Jeg har programmert i VB6 i et par år, og nå har jeg lyst til å lære C#. Men så lurer jeg på hvordan C# er i forhold til VB6 når det gjelder "avhengighet". Når jeg lager VB-programmer, skjer det rett som det er at programmet ikke funker på andre PCer enn min egen (som oftest pcer uten visual basic installert). Dette er vel på grunn av at VB6 er avhengig av diverse OCX-filer og slikt. Det hjalp ikke å bruke package and deployment wizard (fikk activex errors o.l). Er C# like avhengig av filer o.l for å fungere? Om det er det, hvilket språk (ikke java) er mest uavhengig? Og hva gjør man for å klargjøre et C#-program for andre datamaskiner (jeg bruker sharpdevelop og har ikke visual studio)? Mvh. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 C# skal i prinsippet fungere på alle maskiner som har .Net framework innstalert. Dog, du kan jo legge til andre extensions, men .net har vel det meste av det du trenger. Så nei, C# er ikke like "avhengig" Lenke til kommentar
svamp Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 OK, takk for svar. Dette gjorde meg Kan .Net framework kun installeres på windows-maskiner? Lenke til kommentar
Klette Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 I prinsippet ja. Mono er en .Net klone for unix baserte systemer, men skal du kode for flere plattformer, ville jeg ikke valgt C# enda Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 VB.NET vil forsåvidt være like "uavhengig" som C#, bare for å legge inn en liten kommentar... Lenke til kommentar
Klette Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 alle .net språkene vil jo være det... Trodde dette sa seg selv Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 jeg bare gjorde svaret ditt enda litt klarere Lenke til kommentar
svamp Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 Ok, det var en ny opplysning Men jeg er så lei av VB nå at jeg tror jeg vil prøve på C# likevel Lenke til kommentar
martiol Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Prøv java. Kan du java er overgangen til C# minimal. Stort sett samme syntaks og tankegang. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Hva er poenget med å hoppe innom java? det er ikke noe værre å lære seg C#... tvert imot Lenke til kommentar
eirikhm Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Om du har brukt VB 6 på et professionelt stadie så foreslår jeg at du started med VB.net. Når du har det under beltet så er resten av .NET kakestykker. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå