[]-REX-[] Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Jeg har lyst på en av de konsollene, men vet ikke hvem jeg bør velge. Er det "same skitt" eller er en av de tre (Gamecube, X-box og PS2 bedre enn de andre? Tpå forhånd takk Lenke til kommentar
Jellyfisk Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Sjekk ut en av x antall diskusjoner om akkurat dette emnet... Førøvrig later det til at de fleste synes ps2 er et dumt kjøp ettersom de andre konsollene har kraftigere maskinvare. (motargumentet er kvaliteten og mengden spill på ps2) det er også blitt hevdet at gamcube er en litt "barnsligere" konsoll enn de andre... Lenke til kommentar
Roamer Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Du må ikke tenke på at PS2 er litt dårligere hva grafikk angår, det er spillene som teller. PS2 er et minst like godt valg som de andre to. Her er noen av de mest profilerte spillene til hver konsoll, så får du kjøpe den konsollen som har de spillene du har lyst på. PS2 - Final Fantasy X - Grand Theft Auto 3 - Gran Turismo 3 - Metal Gear Solid 2 - Devil May Cry Xbox - Oddworld : Mulch's Odyssee - Halo - Dead or Alive 3 - Rallisport Challenge - Jet Set Radio Future Gamecube - Resident Evil - Super Smash Bros. Melee - Star Wars : Rogue Leader II - Pikmin - Super Monkey Ball Denne tråden vil utvilsomt utvikle seg til en "konsollkrig" ting, men uansett hvilken konsoll du velger så blir du nok fornøyd med den. PS2 har flest spill ute nå, naturlig nok, og vil få mange i årene som kommer også. De som sier at PS2 er på vei ut, tar nok grundig feil. Ellers er Xbox og Gamecube likestilt, alt i alt. Lenke til kommentar
ponduz Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Jeg sier en ting: alle konsollene har brae spill i sine respektive aldersklasser, men det får være opp til deg selv. Gå innom en butikk som selger konsollene, og PRØV de! På den måten får du selv inntrykk over hva du liker best! Xbox er jo grei nok, men stor (og jeg syns den er stygg) Gamecube er min favoritt (liten og tøff, samt kraftig), og her kan du forvente MANGE spilltitler etterhvert. Nintendo har jo holdt på med spill i over 100 år, mens microsoft har "kjøpt" seg inn i et konsollmarked med en pc-liknende boks. Playstation 2 er jo grei nok, du kan kopiere spill (til en viss grad), men som de sier er jo konsollkrigen hovedsaklig mellom kuben og boksen. Skal du ha en spillemaskin anbefaler jeg deg kuben, som er en dedikert spillmaskin, mens de andre kan spille av musikk/dvd'er til en viss grad (i laber kvalitet) Skal du ha en dvd-spiller, anbefaler jeg deg å kjøpe en stand-alone-spiller. Gamecube er jo også det billigste alternativet, og mest gøy for pengene:) Den laster de små cd'ene fortere enn både boksen og ps2'en, og du må innrømme at den er litt søt der den står og opplyser rommet i en apellerende lillafarve. Leser du de andre postene får du et godt inntrykk over hvilken som faller i smak! Jeg for min del anbefaler cuben (reklamere, reklamere)! Omfavn nintendo og dens spilleglede! du vil ikke bli skuffet! Men som jeg sa... Test de ut først! Lenke til kommentar
bidz Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 http://www.dinside.no/page/artf/30540.shtml? les der for hjelp, så får du en rimelig bra objektiv mening. Og glem alt som blir skrevet i tråden her fra nå av, det er for det meste useriøse utsagn og "beskytte-det-jeg-selv-har-for-det-er-best" tullprat som kommer fram alikevel etterhvert. Jeg personlig valgte Xbox, da den fallt mest i smak hos meg. Men jeg kommer nok til og skaffe meg Gamecube senere også, da den har noen spill jeg også vil teste. Ponduz: PS2 kan kopiere spill, ja.. og det kan Xbox også nå, allerede 2 modchips på markedet, og 1 til kommer snart. Så da er det bare GC som gjenstår, og det blir endel problemer med mini-dvd formatet kan en si. Lenke til kommentar
HardCubed Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Ikke spør andre hva som er best for DEG. Undersøk hva du synest er best, og foreta dine valg. FOR MEG, så er GameCube er best. PGA av Nintendos gode kvalitet og innovativitet, på spill. Jeg har en PC så FPS (Doom, Halo, Half Life, ol) spill intereserer meg ikke på konsoll, for de er nesten alltid best på PC. Jeg har også en PS2, og det er en ganske bra konsoll, med tanke på at du får en DVD spiller med i prisen. Xbox intereserer meg ikke (bortsett fra Halo), for det første så står Microsoft bak den, og for det andre så er det bare et par spill jeg er interesert i, od de kommer også på PC. Men det er MIN mening. Jeg driter i hva blader, eller hva som andre folk sier er bra. Det er nesten alltid best å gjøre opp sine egne meninger. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Ville valgt PS2 eller XBox, men XBox har bedre maskinvare. PS2 og XBox har mye flere muligheter enn GameCube. Ville aldri valgt GC. XBox har den kraftigste maskinvaren. Nå som prisen på Xbox er så lav så ville jeg gått for XBox. :smile: Ville aldri valgt GC, da ville jeg heller valgt PS". Lenke til kommentar
Fro Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Hvis jeg var deg, så hadde jeg ventet til etter E3. Da kan du se hvilke spill som kommer ut til høsten og i 2003, og hvilke som har flest tittler du har lyst på. Også må du se på spillene de forskjellige konsollene har. PS2 har veldig mange spill, men de fleste GODE kommer på XBOX også. Bortsett fra FFX, Devil May Cry(?) og Gran Turismo 3. XBOX har et veldig godt utvalg i spill allerede, og den vil ha nærmere 200 tittler før jul. En annen possitiv ting med XBOX som jeg ser det er at du får med HD og nettverksadapter. Så du slipper å kjøpe noe tillegs utstyr senere.. Og den er klar til online spilling når den tiden kommer. Og så har MS sinnsykt mye(for mye) penger, så de kan støtte den hele veien ut. Og så er det GameCube da. Jeg valgte XBOX fordi den hadde flere tittler JEG hadde lyst på. Den klart største styrken til GameCube er at det er en Nintendo maskin, en veldig kraftig maskin. Du får alle slagerne som Zelda og Mario. Jeg venter med å kjøpe meg den til alle de er ute.. Men her må du finne ut hva du vil gjøre selv! Det er opp til deg, og hvilke spill du liker. Som sagt bør du vente til E3, for alle tre konsollene vil viste noen spennende spill der. Bare en uke igjen, blir utrolig spennende! Lenke til kommentar
Punjab Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 er ikke et argument i diskusjonen at mange av de gode spillene til Xbox også kommer på pc? jeg mener GC spillene er eksklusive til game Cube(Mario, Smash brothers, Pikimin etc.) mens Halo o.l. også kommer ut til pc? Vil det ikke være smartere for folk som allerede har en god pc å kjøpe GC?? Lenke til kommentar
Melbert Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Nei, at spillene kommer på pc er ike et argument for å ikke kjøpe xbox. Når jeg er på hytta i hele sommer og spiller halo en regnværsdag, og har det dritgøy: Tror du jeg da blir skuffet og lei meg over at halo er på pc også? neppe... Lenke til kommentar
chubby_man Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Jeg synes du bør velde X-Box! 4 Player i Halo er så fett, det er mye fetere enn å spille cs lan på GW. (du tror meg kansje ikke men faktisk er det sant) X-Box er jo den med mest "POWER"! PS. Det kommer masse fete spill nå! Lenke til kommentar
chubby_man Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Game cube er jo like dyr som X-box kansje dyrere! Fordi du trenger jo memory card til GC du må kansje til og med kjøpe to etter hvert! mens X-box har en HD på 8 GB som er mer enn du noen gang behøver! Lenke til kommentar
Jellyfisk Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Quote: []...og du må innrømme at den er litt søt der den står og opplyser rommet i en apellerende lillafarve. Hmm. Jeg har alltid sett på appelerende lillafarge som en logisk umulighet. Jeg vil, tror jeg, gå så langt som å kalle dem antonymer. Ja. Mmm. Det vil jeg, det. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 gamecube fordi all det andre extra tullet har eg på pcen Lenke til kommentar
Saraptor Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Skal jeg gi et råd.....Jepp jeg gjør det Nå er prisen på bunnen, på alle tre maskinene og hvis du har tenkt til å plukke opp si 5-10 spill til den "ene" nye maskinen din, noen bra, noen litt mindre bra....kjøp alle 3 maskinene. Vent gjerne litt lenger til prisen er på absolutt bunn nivå. Da kan du kun plukke opp de beste fra hver konsoll. Lenke til kommentar
cky Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Du spør etter hva som er "best" av konsollene. Xbox har kraftigst maskinvare, og har best grafikk. Xbox har også Dolby Digital 5.1 lyd, kjekt for de med hjemmekino. Alle spill til Xbox er nemlig lagret i 6 kanaler (5.1). Gamecube duger også, dog hvis du liker spillene, men gamecube har ikke harddisk og dvd-spiller som x-box, heller ikke digital-lyd. PS2 er ut, ikke kast bort pengene på denne. Grand Theft Auto 3 som er et av toppspilllene til den, hakker faktisk, og det er merkbart. Xbox og Gamecube er de du bør satse på, de holder i et par år til, til neste generasjon konsoller kommer. Selv har jeg en Xbox, koblet opp mot en Loewe 32" 100Hz widescreen, med et særdeles potent surroundanlegg. Det er vanskelig å ikke anbefalle denne kombinasjonen, artig å sprette opp i sofaen når du krasjer i Rallisport Challenge, eller blir skutt i Halo. Anbefales! Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 XBox definitivt! Den har best grafikk og lyd! XBox har 71 spill ute på markedet nå 268 spill til kommer før året er omme Gamecube må nok sette ned prisen skal de klare å konkurere med XBox. Gamecube har ikke mer enn 45 spill ute! 145 stykker til kommer før året er omme. Ikke kjøp PS2, det er som å kjøpe katta i sekken idag. Selv om den har flest spill nå, så er ikke det engang et kjøpsargument. Om et halvt år har Xbox og GC tatt den igjen. PS2 = dårlig grafikk i forhold til XBox/GC, og som CKY sa, GTA3 hakker!!! Lenke til kommentar
Punjab Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Det jeg mente med at Xbox spill kommer på Pc argumentet var ikke at du blir lei deg fordi spillene kommer på PC. Det jeg mente var heller at du sår spilt de spillene uansett, siden de kommer på PC å. Mens for å spille Mario, Zelda og Pikimin MÅ du ha Game Cube. Skjønner du? Lenke til kommentar
BadKarma^ Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Har PS2 og har ingen planer med og kassere den... Om hvilke av de tre du bør velge er vel mye opp til deg selv. Personlig synes jeg GC og PS2 er et bedre kjøp enn XBox XBox er stor stygg og har de mest vonde kontrollene pluss att det er MS som lager den og de stoler jeg IKKE på. PS2 og GC derimot er pene og små, pluss att de har sååå gode kontroller. Sony og Nintendo er faktisk noen man KAN stole på. Du får det du betaler for!! Do not underrestimate..... Lenke til kommentar
MaFiA Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Quote: Den 2002-05-15 20:32, BadKarma^ skrev:Har PS2 og har ingen planer med og kassere den... Om hvilke av de tre du bør velge er vel mye opp til deg selv. Personlig synes jeg GC og PS2 er et bedre kjøp enn XBoxXBox er stor stygg og har de mest vonde kontrollene pluss att det er MS som lager den og de stoler jeg IKKE på. PS2 og GC derimot er pene og små, pluss att de har sååå gode kontroller. Sony og Nintendo er faktisk noen man KAN stole på.Du får det du betaler for!!Do not underrestimate..... ehh... Den håndkontrollen er smak og behag, du trenger ikke slenge dritt om den fordi DU ikke liker den ? Mange som synes den er helt topp.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå