kVaKKiAkk Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) 2 gode kuber, K-ube & @lpha-Cube Ok, vi (jeg og en kamerat, eivfur) er nå igang med et, eller skal man si to prosjekter. Vi har tenkt å bygge hvert vårt kube-kabinett, godt som like. Men vi er jo ikke heelt enige om alle patenter og løsninger riktig enda, så vi har et par utkast som vi tenkte vi skulle legge ut. Harddisk-plasseringen vises ikke på disse tegningene, men dette kommer senere. Disse tegningene er ikke helt eksakte, men dere får hvertfall inntrykk av hvordan disse vil se ut. Målene på disse kubene er 50x50x50 cm, utvendig mål. K-ube by kVaKK|Akk Front: Back: @lpha-Cube by eivfur Så nå er d bare å komme med konstruktiv kritikk, spørsmål og eventuelle forslag! Endret 26. september 2004 av kVaKKiAkk Lenke til kommentar
diversity Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) ser bra ut.. LCD på toppen? Endret 26. september 2004 av bakemesterharepus Lenke til kommentar
kVaKKiAkk Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 LCD i toppen ja! Som du ser så har jeg tenkt å lage det sånn at den står litt opp.. Håper det funker bra..! Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Ser kult ut, smart med adskillte seksjoner for HK m.m. Lykke til Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Ser spennende ut. Er alle de sirkullære hullene til 120mm vifter? Trenger dere 7stk pr kabinett? Er jo nok til å fly et middels heilikopter. Lenke til kommentar
eivfur Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 ja alle de hullene er til 120 mm vifter. Så det blir nok ganske kjølig tror jeg. Men vi skal ha viftestyring på de viftene da. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Med så mye plass hadde dere fått plass til en knall vannkjøling. Da hadde det blitt mye stillere også. Sier det bare fordi noe av det værste jeg vet er PCer som høres ut som de er like før take-off. Lenke til kommentar
e_rik Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Den så fin ut lykke til Lenke til kommentar
eivfur Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Update nå har jeg en oppdatert skisse av @lpha-cube: Front: Bakside: Som dere ser er det et lcd-display på toppen av kabinettet, også er det en power-bryter til venstre for displayet, en power-led og en hd-led til høyre for det. Der hvor det er farget lysegrått skal det være plexi. Nedenfor 5 1/2 brønnene skal det være et par usb porter og tilkoblinger for lyd. Endret 26. september 2004 av eivfur Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Oi. Den blir nok nice! Gleder meg veldig! Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Ser bra ut dette. Stå på Lenke til kommentar
Gizmokvakk Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Er kanskje høy nok til en bong også, for å få skikkelig vannkjøling. Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Jeg ser at alle med sans for lite lyd sier vannkjøling. Jeg vil iallefall tro at med 7stk 120mm vifter (+eventuell cpu vifte) at du kan få en maskin like rolig som en vannkjølt en. I et vannkjølings sett har du jo somregel 2 stk vifter + ei pumpe som ikke er helt lydløse de heller. Greit nok, 7 vifter kan bli litt i meste laget, men hvis alle går på så lav volt som mulig så kan det bli riktig så stille. Nå har riktignok aldri jeg prøvd vannkjøling (kommer nok til å prøve det og), men jeg vet iallefall at min cpu kjøler er så godt som lydløs. Thermalright SP-97 med en 23db papst vifte på 7 volt. Det mest lydløse på markede må vel være Zalman toweret med alle heatpipene. Med en forholdsvis stiv prislapp da. (ca 9000,- tror jeg) Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Lignet litt på denne kuba: http://www.tomshardware.com/firstlook/20040907/index.html Lenke til kommentar
kVaKKiAkk Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Jah! Der har vi jo den jeg skulle finne igjen å se på der! Men det ble visst ganske likt likevel ser jeg..! hehe Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Jeg ser at alle med sans for lite lyd sier vannkjøling.Jeg vil iallefall tro at med 7stk 120mm vifter (+eventuell cpu vifte) at du kan få en maskin like rolig som en vannkjølt en. Du kan helt klart få en luftkjølt maskin som er tilnærmet like stille som vannkjøling, men du vil ikke få like bra kjøling. Lenke til kommentar
Kalle_^ Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Det ser bra ut. Har dere tengt noe om hva dere skal lage kabinette av? Lenke til kommentar
_Mayhem_ Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Jo da, dette kan absolutt bli noe:) Men så mange vifter trenger dere strengt tatt ikke.. 3-4 120mm vifter på 7V og cpu-kjøler holder i massevis. Lenke til kommentar
kVaKKiAkk Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Jo da, dette kan absolutt bli noe:) Men så mange vifter trenger dere strengt tatt ikke.. 3-4 120mm vifter på 7V og cpu-kjøler holder i massevis. Hehe, ja jeg veit.. 7x120mm er litt overkill.. men liker vifter jeg.. er godt som dauhørt fra før å så.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå