Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL -> Mister kontakt med Ruter grunnet webcam?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har ikke fått sjekken selv enda siden jeg er på jobb.

men det hørtes ikke lovende ut, håper ikke upgrade'n lager flere bugs.

 

kanskje det hjelper hvis du tar en reset (du vil vell miste alle instillinger da men)

Vel. Jeg ble rimelig irritert og frustrert over at jeg mistet forbindelsen med IRC og MSN gang på gang. Så jeg prøvde å gå tilbake til det gamle (reboot factory settings). Nå funker kanskje ikke webcam over MSN (så er tilbake til det gamle problemet). Men nå er det iallefall mer stabilt..sånn generelt. Skuffende altså. Eller så er det bare jeg som er uheldig. Men fortell hvordan det funker for dere! :(

Lenke til kommentar
har ikke fått sjekken selv enda siden jeg er på jobb.

men det hørtes ikke lovende ut, håper ikke upgrade'n lager flere bugs.

 

kanskje det hjelper hvis du tar en reset (du vil vell miste alle instillinger da men)

Vel. Jeg ble rimelig irritert og frustrert over at jeg mistet forbindelsen med IRC og MSN gang på gang. Så jeg prøvde å gå tilbake til det gamle (reboot factory settings). Nå funker kanskje ikke webcam over MSN (så er tilbake til det gamle problemet). Men nå er det iallefall mer stabilt..sånn generelt. Skuffende altså. Eller så er det bare jeg som er uheldig. Men fortell hvordan det funker for dere! :(

Stemmer, factory reset går tilbake til den NYE firmwaren sin factory reset som er slightly annerledes enn den forrige.

 

Jeg tror ikke noe på at ny firmware skaper de problemene, det er kun byttet ut UPNP protokollen med en nyere, og MSN virker, basta bom. Om msn ikke virker for deg kan være de vanlige msn problemene. Grunnen til at jeg VET dette er fordi jeg testet dette for en uke siden sammen med en repr fra TopCom for å prøve å løse problemet. Det ble gjort utførlige tester, fra meg til en annen på alle upnp enablede ting, og motsatt, på gammel FW og ja, da låste det seg, så testet jeg akkurat det samme med ny FW og alt virka som det skulle.

 

Uansett om jeg tror på at det er ustabilt eller ikke med ny FW, så skal jeg sette opp modemet på ei linje, og teste over et par dager og se hvor ofte det går ned og litt div.

 

De som har problemer kan gi meg en grundig beskrivelse, info om Win versjon evt servicepacks, og brukernavn, så skal jeg se om jeg ser noe som kan tilskrives modemet, om linja blir ustabil osv. mail: [email protected]

 

Dette er ingen offisiell test, jeg gjør det frivillig og på fritiden. Finner jeg no uhumskheter rapporterer jeg om det, men den nye FW skal ikke være annerledes på annet enn UPNP.

 

-m-

Lenke til kommentar

Det høres fint ut.. men jeg har allerede satt opp tilkoblingen min manuelt med hjelp fra en tekniker fra telenor....slik at det ble sånn at jeg måtte koble til for hver gang å da fungerte allt fint... men det hender seg at forbindelsen detter ut når jeg skrur av skjermen eller skjermbeskytter kommer på....... er det noe mer jeg må gjøre en å legge inn den der firmwaren da?

Lenke til kommentar
Det høres fint ut.. men jeg har allerede satt opp tilkoblingen min manuelt med hjelp fra en tekniker fra telenor....slik at det ble sånn at jeg måtte koble til for hver gang å da fungerte allt fint... men det hender seg at forbindelsen detter ut når jeg skrur av skjermen eller skjermbeskytter kommer på....... er det noe mer jeg må gjøre en å legge inn den der firmwaren da?

Kjør startcd på nytt, eller konfigurer router manuelt.

 

Ps:

Antar du mente at du skulle legge inn FW etter å ha bridget modemet? Kommer snart fullstendig guide på online.no, løpet av denne uka eller bynelsen av neste.

Lenke til kommentar
Ok da venter jeg til da.. har ikke no hastverk....tåler oppringing i en stund til... er bare kjipt når jeg sender filer over msn på natta.. så mister jeg forbindelsen.. men nok om det... :cry:

Kremt:

 

Sender filer over MSN om natta? Sender du store filer , eller når du er på nett på natta? Store , tidkrevende overførsler på natta mens du sover over msn, er dødfødt, MS tar jo ned tjenesten for vedlikehold, du flipper fra msn osv uten at det nødvendigvis er modemet sin feil...

Lenke til kommentar

jeg merker at hastigheten på nettet har blitt redusert etter updaten,

mange sider må jeg trykke reload på flere ganger for å få opp (dagbladet, min egen etc) og det kan ta 10\20 sec å få opp sider, dette hadde jeg ikke problem med før jeg updata firmwaren igår. men det kan vell bare være en instilling jeg må ta vekk eller noe

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
jeg merker at hastigheten på nettet har blitt redusert etter updaten,

mange sider må jeg trykke reload på flere ganger for å få opp (dagbladet, min egen etc) og det kan ta 10\20 sec å få opp sider, dette hadde jeg ikke problem med før jeg updata firmwaren igår. men det kan vell bare være en instilling jeg må ta vekk eller noe

Jeg har akkurat samme problemene :(

Av og til mister jeg tilkoblingen helt, både til modem og Internett generellt.

Må restarte modemet :\

Sendte mail til telenor om dette i går.

Endret av espenfjo
Lenke til kommentar

Mistet selv Internett i går natt da jeg satt å surfet. Plutselig borte. Prøvde alt fra å resette til å manuelt sette de forskjellige standardene. Kjørte jeg diag.test fikk jeg frem at pcv(pvc elns?!?) 0 og 1 var buggish, altså ikke ADSL tilkoblingen i seg selv, men ruterens kontant med nettverket tydeligvis. Gadd ikke mer, å la meg. Våkna å skrudde på pc'n så funket det igjen. hmm

Lenke til kommentar
Mistet selv Internett i går natt da jeg satt å surfet. Plutselig borte. Prøvde alt fra å resette til å manuelt sette de forskjellige standardene. Kjørte jeg diag.test fikk jeg frem at pcv(pvc elns?!?) 0 og 1 var buggish, altså ikke ADSL tilkoblingen i seg selv, men ruterens kontant med nettverket tydeligvis. Gadd ikke mer, å la meg. Våkna å skrudde på pc'n så funket det igjen. hmm

I går natt drev de med en oppgradering av noder i Trondheim, alle i midt-norge, nord-norge var uten nett.

Lenke til kommentar

Jeg slet også en del med Telenor ADSL i begynnelsen. Dette var pga IP-telefoni, men årsaken er den samme som flere her gjengir - nemlig trøbbel med å styre portene. Når jeg oppdaget at bredbåndsmodemet Telenor hadde gitt meg faktisk er en router med brannmur, satte jeg det i "Bridged Mode", og overlot pålogging til min egen router - hvor jeg faktisk kan styre portene selv. Etter dette har jeg ikke opplevd problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...