Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL -> Mister kontakt med Ruter grunnet webcam?


Anbefalte innlegg

Problemet ligger nok i at det er no feil i UPNP protokollen i firmware i routeren. Det jobbes med det fra Telenor sin side mot Topcom, som må rette feilen.

 

Routeren låser ikke fordi porter ikke er åpne, routeren låser fordi firmware henger på en UPNP forespørsel. Stengte porter vil ikke låse en router, de vil bare prelle av som vann på gåsa :D

 

Og mapper dere statiske porter mot msn så er det kun den pc'n du mapper porter mot som vil virke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm.. jeg logget inn med admin og password jeg. Så skiftet jeg det. Vis du har endret passord til modemet og ikke husker det. Så kan du resette modemet.

 

EDIT: de ga meg den jordings forklaring til meg og. Men når ikke modemet har jordings kontakt, eller mulighet for det. Så blir den forklaringen til telenor litt tynn. :ermm:

Nå vil jo det gå en jord fra telefoninntaket til huset inn i splitteren om alle tre lederne er i bruk. Normalt sett så brukes vel bare 2 stk (pin 4 og 5) i RJ45 kontakten fra splitteren til modemet.

 

Tenker slik, at mulighetene for jord trenger nødvendigvis ikke å gå via strømnettet i veggen.

Lenke til kommentar

Men åpner du porter så funker det iallefall. Så får vi bare vente til en bedre løsning kommer, vis ikke du har det da? Og med jord og telefoni. Har ikke peiling i det hele når det gjelder sånt. Men vet at det brukes bare 2 ledniger til splitter, to ledninger til modem. Men det telenor mener med å jorde modemet, er at vi skal koble til en ujordet kontakt inn i en jordet stikkkontakt. Det hjelper veldig lite, vis ikke telenor har funnet opp en måte å sende "jord" trådløst.

Lenke til kommentar

jorda utstyret funker for mange men ikke med dette problemet.

har du spennings forstyrelser i el systemet i huset så har dette mye å si for modem/router og pc utsyr --ergo jording er ikke en nødvendighet men det hjelper noen ganger på ustabil linje /pc osv

:thumbup:

 

ps -alt som har med pc og gjøre kommer jo med jorda kont --de setter sikkert ikke det på for morro

:hmm:

Lenke til kommentar
Ang. den midlertidige løsningen her.. jeg har null peiling på det her og trenger guide.. I publi port (from) skal det stå 6891 og i public port (to) skal det stå 6909?? Eller er det feil? Og hva med Host IP Address? Hvor finner jeg den??

Vis du trykker på status i menyen så vil du se nede til høyre. DHCP clients, en av de adressene er deg. Evt. du kan start -> kjør -> cmd/command -> ipconfig

Der IP adresse er din ip adresse og Host IP adresse

Lenke til kommentar

gå på web interface-configuration-advanced-misc configuration-nederst er UPNP, disable den, save config -reboot modem. Da funker det nok.

 

Ikke glem at msn og de funksjonene der er langt ifra morsomme å drive med...i dette tilfellet henger ruteren seg, men det er ikke sikkert DU får det til å virke etter en fix, visse systemfil kombinasjoner har vist seg mange ganger å sørge for at dette ikke virker. sjekk google på problematikk rundt voice chat feks...

Endret av M-sport
Lenke til kommentar
du mener å sette opp en ftp selv ?, det hakke jeg fått til, den velger feil ip etc

Da må du vel legge til IP`en din under passive mode...jeg får satt opp min men kan ikke motta fxp, de stopper opp hele tiden og bare idler...begyner å lure på om det er rutern som har skylda...holder på å gå tom for ting å prøve for å fikse det...

 

Har vært innom mange forum også, men ingen skjønner noen ting, det skal liksom funke :(

Lenke til kommentar
dette funker forøvrig glatt med Alcatel/Thomson modem/routeren som jeg fikk med mitt telenor adsl-abbonement

Kanskje jeg burde "miste" rutern jeg har nå og skaffe en ny ;)

 

Jeg spurte i en annen tråd om hva jeg skulle sette i privat port når jeg skulle åpne en port range, som feks 5000-6000...men fikk ikke svar...

 

Prøver igjen her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...