Rufati Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Har nettopp fått ADSL fra telenor, 2mbit linjen. Problemet er at når jeg bruker msn og får invitasjon til å vise webcam, så klikker faktisk ruteren. Hvis jeg godtar invitasjonen får jeg opp det "logitech" bildet der cammet skulle vært, så henger msn seg. Alle vinduer låser seg, og resultatet blir at msn slutter etter en stund. Dette på alle maskiner. Når dette skjer mister jeg også kontakten med ruteren. Det er en Topcom Xplorer 871bt modem\router. Den bruker til vanlig 10.0.0.254, men etter at msn klikker mister jeg helt kontakt med ruteren, selv om jeg fortsatt har min lokale IP. Alle maskinene i nettverket mister faktisk kontakten med ruteren. Så må jeg restarte ruteren, å vente litt før jeg har nett igjen. Hva er problemet? Har sjekket brannmuren i ruteren, den er disablet hele veien. Skjønner ingenting nå.. Har heller ingen software brannmur på pc'n som kan fucke opp. Det gjelder foresten alle maskiner i nettverket... Lenke til kommentar
Killer-B Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Akkurat samme problem her også, med akkurat samme utstyr. Når den ene pc'n på nettverket slår på cam eller prøver å sende ei fil over messenger, så detter alt ut, og vi må slå av og på routeren/modemet. Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Aaah.. Enn om Telenor kunne hatt en geek som kunne surfet igjennom forumet i ny å ne. Slik komplett.no og andre nettbutikker har og gir komentarer\tilbakemeldinger. Kundeservice hos telenor består jo for det meste av innkompetente telefonsvarere som gir deg beskjed om at problemer med utstyret må taes opp med produktets leverandør. "Yeah! Topcom here I come!" Kommer du igjennom til virkelige kundeservice med virkelige tarrifpersoner blir du jo overmannet av svada i dimensjoner man ikke kunne fatte eksisterte. OT: Noen som har et løsningsforslag? Lenke til kommentar
junkish Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 ja, det er ett ræva problem, kjipt å ikke kunne motta/sende filer i msn bra det ikke bare er meg som har problemet da. vi får sende masse klag til Telenor om drit ruter er jo ikke noe firmware update til ruteren våres heller Lenke til kommentar
talisar Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Har sett samme feil hos en jeg fiksa dette for. Løsningen jeg fant (etter å ha hatt telenor på tråden) var at de ikke hadde kompetanse til å fikse det og jeg endte opp med å sette modemshiten i Bridged mode og lot de bruke bare en pc på nett inntil videre. Håper telenor rydder opp i dette (spesielt nå som jeg ser flere har samme problemet ) Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Litt greit å vite at det er flere som plages. Ironisk nok! Var kanskje litt skarp mot telenor der oppe, men utrolig prestasjon å skape en konflikt med et såppas utbredt program som MSN Messenger. Er vel ikke deres feil heller, men deres kunder som er rammet. Så håper på ruter oppdatering asap! =) Har 2 maskiner oppe på ADSL og ruterconfig er ikke min sterke side så dropper å prøve Bridged mode. Men takk for reply! Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Telenorkundeservice online viste av problemet, og vedkommende sa at jeg burde åpne portene MSN bruker i ruteren. Vel, med brannmuren disablet som default, hvor faen åpner jeg disse portene da? Noen andre med Topcom Ruter som vet av en funksjon for å åpne disse portene som allerede burde vært åpne? lol@telenorkundeservice Lenke til kommentar
junkish Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 hjelper ikke å åpne portene as, får samme problem for det. begynner å bli lei nå, folk sender jo meg stash der hver dag.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 hjelper ikke å åpne portene as, får samme problem for det. begynner å bli lei nå, folk sender jo meg stash der hver dag.. Var da en tråd her hvor noen hadde løst dette med og resette modemet til fabrikkinnstillinger og satt det opp igjen på nytt. Lenke til kommentar
junkish Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 yep. prøvd det også vettu Lenke til kommentar
espenfjo Skrevet 30. september 2004 Del Skrevet 30. september 2004 (endret) Samme problemet som meg dette :\ Får vel sende et brev til telenor jeg også da. Endret 30. september 2004 av espenfjo Lenke til kommentar
junkish Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 siden det er så mange som har dette problemet bør telenor ordne opp snart. hadde vell bare hjelpa hvis vi fikk en firmware update yo Lenke til kommentar
warillion Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Samme dritten her og hos samtlige andre som jeg kjenner som har akkuratten det modeme/ruter. Lenke til kommentar
hart Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Siden jeg ikke kjenner routeren i detalj er det ikke sikkert jeg kan bidra med noe. Støtter routeren fra Telenor uPnP (universal Plug'n'play/tut'og'kjør)? Om den gjør det så vil du ved å enable dette løse mange problemer med at programmer som feks. MSN messenger kontakter uPnP enablede routere og ber om å få åpnet porter. Lenke til kommentar
junkish Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Siden jeg ikke kjenner routeren i detalj er det ikke sikkert jeg kan bidra med noe. Støtter routeren fra Telenor uPnP (universal Plug'n'play/tut'og'kjør)? Om den gjør det så vil du ved å enable dette løse mange problemer med at programmer som feks. MSN messenger kontakter uPnP enablede routere og ber om å få åpnet porter. prøvde dette hehe, funker ikke bedre i heletatt Lenke til kommentar
warillion Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Hva er porten som msn bruker til webcam og filoverføring? Har muligens en løsning nå. Lenke til kommentar
hart Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) http://www.relativt.net/portliste/programmer/#MSN Messenger Endret 4. oktober 2004 av hart Lenke til kommentar
warillion Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Prøver etter beste evne å lage en guide hvordaan jeg løste dette problemet, og hvordan der kan gjøre det: Du må koble deg inn på ruter/modemet via 10.0.254 som er standard, brukernavn: admin passord: password: (Topcom 871B) heter mitt. og det er det som jeg tror de fleste har problemer med. OK, du kobler inn på ruteren, går inn på "Configuration" og så undermeny "Virtual Server" Nå får du opp til høyre et skjema. ID er irrelevant, Public Port (From) her skriver du porten du vil åpne, og vis du skal ha fra port 1-10 så må du skrive 10 i Public Port (To) Port type, om det er er TCP eller UDP. Forskjellen vet jeg ikkje, men tror det er TCP vi bruker. Så kommer der du fyller ut maskina som du bruker. Host IP adress er ipen til pcen som skal ha disse portene åpne. Tror du kan skrive eks. 192.168.1.*, der stjerne betyr alle maskiner fra 1-255. Men det er jeg ikke sikker på. Private port har jeg aldri fylt ut, og det fungerer for det. Så portene til f.eks msn finner du her: http://www.relativt.net/portliste/programm...MSN%20Messenger. Har gjort etter beste evne får å få dette mest mulig forståelig. Og håper det hjelper. Si ifra vis dere lurer på noe. PS: etter å åpne porter kan jeg bruke webcam, filoverføring via msn og hoste server. Så problemet mitt er iallefall løst. Grunnen til at modemet låste seg når vi bruker fil overføring via msn er at portene ikke var åpne Endret 4. oktober 2004 av warillion Lenke til kommentar
DiskusJon Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Huff, ja det her virker velkjent.. Og hva sier Telenor? Jo, de mener det er fordi modemet må ha en jordet kontakt.. Takk for hjelpen, ja.. Er så lei det opplegget her ass, og det er utrolig at Telenor (som nok har fått NOK klager ang dette emnet) hverken har hjulpet de som har ringt eller lagt ut informasjon om denne enorme feilen. Men hledigvis finnes det andre datakyndige personer her. Warillion, hvor finner jeg brukernavnet og passordet? Endret 4. oktober 2004 av all2sleepy Lenke til kommentar
warillion Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) hmm.. jeg logget inn med admin og password jeg. Så skiftet jeg det. Vis du har endret passord til modemet og ikke husker det. Så kan du resette modemet. EDIT: de ga meg den jordings forklaring til meg og. Men når ikke modemet har jordings kontakt, eller mulighet for det. Så blir den forklaringen til telenor litt tynn. Endret 4. oktober 2004 av warillion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå