Gå til innhold

Hvor mange harddisker i miditower med 360W PSU?

thomanil

Anbefalte innlegg

Heisann,

spørsmålet mitt går vel klart frem i emnet på denne post'en. Jeg sitter på et chieftek-kabinett med 360W PSU, og lurer på hvor mange disker det er forsvarlig å putte inn før jeg får problemer med knapp strømforsyning og\eller varmeutvikling...

Specs på boksen er AMD Barton XP2800+ cpu, 1gb ram, Radeon 9700 pro skjermkort, 1 stk DVD-RW spiller, 2 stsk 200 gb Seagate Barracuda HD (så langt). Kabinettet er som sagt et Chieftek Dragon midi-tower med 360W PSU.

Hvis jeg setter inn en disk til har jeg brukt opp 3,5" brønnene og fylt begge IDE-kanalene (3HD, 1 DVD-RW), men kan da teoretisk putte inn en S-ATA kontroller og fylle de to tomme 5,25" brønnene med to harddisker til. Spørsmålet er heller hvor stabil boksen min vil føle seg etter det.

Lurer på hva slags erfaringer dere evt har med å stappe et midi-tower full av harddisker; hva er den forsvarlige "terskelen" før det er tid å tenke på nytt kabinett og PSU? :-)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror vel varme ofte blir problemet før strøm. Dette er et ganske genialt produkt i så måte. Sparer deg en del plass også.

Jeg mener å huske å ha hørt tommelfingerregelen ca 25W/disk.

:) Takk for linken! Den saken der er mitt i blinken for situasjonen min!

genialt, sånn skal jeg kjøpe meg etter jeg har kjøpt noen harddisker til og cpu-kjøler og et nytt kabinett.

Lenke til kommentar

noe du burde ta i betraktning når du kjøper deg ny PSU...

hvis du som du skrev, kjøper en 360W PSU og stapper maskina full av HD slik at du bruker la oss si 300~320W, da vil vifta i PSU gå som en gal for å holde temp. nede..

gå da heller for en PSU som klarer 500W (feks) slik at når du slår på din PC så trenger ikke vifta i PSU å anstrenge seg så mye for å holde temp. nede.. :)

bare et lite tips.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...