Gå til innhold

Netshop eller Elitegroup?

zvein

Anbefalte innlegg

Nå trodde jeg at jeg var helt sikker på at jeg skulle kjøpe meg netshop sin 1557GLS og har til og med bestilt, men alle delene er dog ikke på lager, så idag en annonse for Elitegroup G900 sin maskin :S Disse koster nesten det samme, og ser at Elitegroup sin har litt digge features som tv-tuner og 17" skjerm. Ble VELDIG i tvil om jeg skal kjøpe meg en sånn en eller vente på Netshop'n sin :S

Har lest at en på forumet her har den og vil gjerne vite om dere har noen innspill om denne? Veit at Netshop sin er et bra kjøp, men syns den fra Elitegroup sin så veldig bra ut også.

Detta er ikke lett :no:

**EDIT**

Kan legge med link til Elitegroup sin også ;)

Elitegroup G900

Endret av zvein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal du bruke pc'en til? Elitegroup sin har jo p4 prosessor, mens 1557 har pentium -m. Det vil si at elitegroup pc'en kommer til å bråke ganske mye, mens 1557 kommer til å være tilnærmet lydløys når du surfer osv. og kjører bare viftene for fullt når du bruker den til krevende oppgaver. Batteritiden vil også bli vesentlig bedre på 1557. 17" skjerm kan bli både en fordel og en ulempe. Har selv 15,4" wide, og syns det er perfekt til å vanlig bruk, men jeg kunne godt ha tenkt meg at den var litt mindre når jeg skal ha med meg pc'en. Jeg forestiller meg at en 17" kan bli litt kronglete å ta med seg.

Det hele ebber ut i hva du er ute etter. Skal du ha en ren desktoperstatter som skal brukes mest til spill og andre krevende oppgaver og det ikke gjør noe om den bråker, velger du elitegroup sin pc. Skal du ha en pc du skal bruke til spill, men også en del skriving, surfing etc. og hvis du bære den med deg en del, velger du 1557.

Lenke til kommentar

PC'n skal brukes primært til programmering, skriving og surfing, men skal ikke se bort i fra litt spilling også ;)

Batteritid er ikke noe kritisk, ser at Elitegroup sin visstnok skal gi 2 timer, og det holder mer enn nok for meg.

Når det gjelder det å ta den med seg var planen å bruke ryggsekk, og da merker man ikke så mye forskjell gjør man?

Hovedproblemene jeg tenker på er kvalitet på maskin/skjerm og stabilitet, støy er ikke noe altfor farlig noe egentlig, bare jeg ikke får øresus så :p

Lenke til kommentar

Har denne maskinen (G900) :love: og er til nå svært fornøyd med den.

FORDELER:

- Rånemaskin (virker som om mange blir litt misunnelige pga. 17" Widescreen)

- Sexy look synes jeg da.

- Kraftig (har selv den minste med P4 3000 CPU, men har oppgradert til 60 Gb 7200 rpm hdd.)

- Rimelig sammenliknet med andre laptoper som er på denne størrelsen.

- Og så er det jo all gadget da: Media, TV, surround uttak, 7 minnekortlesere osv....

ULEMPER:

- Mye støy, bråker nesten like mye som stasjonærmaskina mi (Shuttle SN45G)

- Tung sak, god trening for biceps. :p

Vil påstå jeg er rimelig godt fornøyd med maskinen, vil nok anbefale den hvis du ikke bryr deg så mye om litt viftestøy.

post-72-1096213319_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Vifta til prosessoren går jo hele tiden, men hvis du er vant til stasjonær maskin så tenker man ikke så mye over det. Jeg gjør det ivhvertfall ikke.

Skal du spille eller gjøre noe annet som krever litt av skjermkortet så får du jo den vifta i tillegg, men men, man kan jo ikke få i både pose og sekk.

Bare for å klage litt, for ett år siden var ikke centrino noe særlig allemanns eie, og da hørte vi ikke så mye om hvor mye en bærbar bråkte. Dette med støy er i mine øyne en liten motesak, lik dette med å ha råest kabinett (modding), best kjøling (vifte vs vann) og alle andre diskusjoner jeg har lest inne på forumet. Dette er nok noe for en hver å bestemme hva de vil tålerere eller ikke, for mitt vedkommende betyr ikke støy jack shit. Bryr du deg om en vifte som støyer, så er vel ikke denne maskinen å anbefale.

Lenke til kommentar

Hadde aldri trodd at det spillet skulle ta så mye av på skolen, tok det bare med for at jeg tenkte at det var en eller annen som kunne tenke seg å spille sammens med meg, nå vil jo de fleste være med på å spille lan. Dette kan bli et morsomt skoleår, hehe :thumbup:

Btw, har lasta ned 20 nye biler, NOS bilene ruler. Har en monstertruck (Gravedigger) med NOS og en Mitshubitshi Eliser NOS, Elisern gjør over 500 kmh, rått :dribble:

GLED DEG!!!! :D

Ok, litt offtopic her nå. :whistle:

Lenke til kommentar

Hvis du bestiller fra multicom så er det ikke noe problem, bare å ringe dem og be dem gjøre det. Men gjør det tidlig, disse folka er litt kjappe av seg.

Jeg ringte dagen etter at jeg hadde bestillt (ca. kl 14.00) og da lå pakken i en kontainer, klar til utkjøring fra butikken. Spurte om det var mulig for dem å hente den inn igjen for så å oppgradere og det kunne de. Regnet nesten med at det kom til å gå to dager før de sendte denpå nytt, men neida. På ettermiddagen fikk bekreftelse på at pakken nå var sendt og et pakkenr.

3 dager senere var maskina i hus, det synes jeg er ganske rask kundebehandling. :w00t:

Lenke til kommentar

Hehe, hva er det du vil vite??

Har desverre ikke noe å måle med, så de fysiske målene kan jeg ikke gi deg :p

Du kommer nok til å bli mest fornøyd med skjermen, får ikke noe inntrykk av at det er en laptop du sitter foran.

En annen ting som er positivt er lyden, sitter to små høytalere på hver side av tastaturet og en "sub" :whistle: under. Dette gir "bittelitt" bedre lyd enn andre laptopper (virker ivertfall slik på skolen, da det er mange som har laptop der).

Har ikke testa TV tuneren enda, men det er bare å plugge i antenna eller kabelTV'n så er det vel dær :p

Kommer ikke på så mye mer å skryte av om denne maskina, men jeg tror nok du kommer til å bli fornøyd.

Ps. Legger til et bilde til så du har noe å sikle etter til du får den, hehe. :D

post-72-1096229192_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...