bNtX Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Jeg kommer hjem fra skolen, skruer på pcen så starter alt som normalt og SØREN! Der kommer jeg ikke lenger. Det kommer at jeg må velge riktig boot device eller sette inn boot media. Selv om jeg har devicene slik: 1. Harddisk 2. Cdrom 3. floppy. (Når jeg bygde pcen skjedde det samme som denne gang. Så vet hadde peiling på hva jeg skulle gjøre. Så jeg formaterer, tenkte jeg da :/) Jeg setter inn winxp pro cden (den funker kjempe fint) og så velger jeg "Setup Windows." Så kommer det en melding: "Found no harddisk(s) Check if the harddisk is connected bla bla bla" ikke helt ordrett. I biosen finner jeg harddiskene 2x 200gb S-ATA Så kommer mitt spørsmål: hva er galt? hva skal jeg gjøre? Speccs: Hovedkort: Asus k8v SE Deluxe (har drivere til S-ATA for dette hovedkorte) Harddisk: 2x Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM Endret 26. september 2004 av bNtX Lenke til kommentar
Redeemer Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Du får noe lignende som dette (press F(ettellerannet) if you use a third party scisi or boot device) så må du ha driveren til S-ata portene dine. Lenke til kommentar
bNtX Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 jeg har driverene og installerte dem uten problem, men kommer ikke lengre når jeg skal setup windows Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 jeg har driverene og installerte dem uten problem, men kommer ikke lengre når jeg skal setup windows Innstallert driverene uten Windows? Hva mener du? Du må ha driverdisketten til hovedkortet/SATA-kontrolleren klar når du booter fra Windows CD'n og trykke F6 (?) når det står "use 3.rd party SCSI-drivers". Deretter kommer Windows-innstallasjonen skikkelig i gang. Lenke til kommentar
bNtX Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 (endret) det var det jeg mente... når windows cden loader så trykker jeg F6 og kommer til en meny der jeg velger hvilken kontroller jeg skal ha... så når jeg skal installere win xp pro så velger jeg win xp pro kontroller og så kommer det når setupen starter: check if the hdd is connected osv. Endret 26. september 2004 av bNtX Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Har du prøvd diskene i en annen PC for å se om de fungerer? Lenke til kommentar
bNtX Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 har ikke det men en venn av meg har S-ATA hovedkort... får ta med meg diskene til han da, det var harddiskene du tenkte på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå