Roella Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Dette er baksiden av et SONY "compact disk deck reciever" stereoanlegg med 5 høytalere. Dolby Pro Logic, står det på framsida. Kan jeg bruke dette opp mot PC, og lyden fra DVD? Klarer ikke få til bilde her, men linken er http://www.geocities.com/rolla84 Koden jeg brukte var Håper noen kan hjelpe meg. Bildet kommer opp med engang du trykker på linken, ingen reklame for en hjemmeside eller noe! _________________ Selger du noe, send meg en mail. Kjøper ny PC snart.Flere i familien skal oppgradere. Så har du noe til salgs, ta kontakt! [email protected] [ Denne Melding var redigert av: Roella på 2002-05-12 21:58 ] Lenke til kommentar
Akke Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Du kan bruke dette både til PC og/eller DVD, men vil kun få dolby pro logic lyd. (ikke digital lyd) Om du kobler til MD eller Video (audio) inngangen blir det samme. Lenke til kommentar
Roella Skrevet 13. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2002 ER ikke dolby pro logic digital lyd? en bra type analog lyd da? så jeg kan ikke benytte meg av pc'n sin 5.1? Lenke til kommentar
Akke Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Quote: Den 2002-05-13 04:41, Roella skrev:ER ikke dolby pro logic digital lyd?en bra type analog lyd da?så jeg kan ikke benytte meg av pc'n sin 5.1? Dolby pro logic er analog lyd som skilles ut fra stereo-signalet til 4 kanaler vha. dolby pro logic decoderen. ( høyre + vestre + senter + bak ) Her blir kanalseparasjonen dårlig og frekvens området lite på senter og bak. (bakhøytalerne blir mono) Pc'n sin 5.1 får du ikke brukt, kun line out. Akke Lenke til kommentar
Lch Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Dolby Pro Logic finnes i digital variant, jo. Da heter det Dolby (Digital) Surround. Matrisekodet surroundlyd, men med subwooferstøtte, Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Kjøp heller noe med Dolby Digital 5.1 og kanskje med DTS. Da får du senter, left front, rifht ront, left back, right back og subwoofer. Det er skikkelig fet lyd. Hvis du tenker på å spille av f. eks. divX filmer, kan du somregel bare bruke Dolby Pro Logic, fordi de fleste divx'er ikke inneholder ac3-lyd (flerkanals-lyd)... Lenke til kommentar
Roella Skrevet 13. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2002 Ja lyden er ikke så bra på de bakre og center, skyldes dette dårlig forsterker eller dolby pro logic? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Hva du mener med bra lyd er vanskelig for andre å forstå, men det skyldes nok Dolby ProLogic (og at forsterkeren din nok leverer en god del lavere effekt til senter -og bakkanalene). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå