Gå til innhold

Til dere som har Gigabyte ga-k8ns pro/peiling

asad

Anbefalte innlegg

Du kan ikke bruke fdisk med dos oppstarts diskett overfor silicon image sata .

Msdos boot diskett vil aldri kunne se silicon image tilknyttede sata disker.

Du må boote med xp-cd'en (og den xp cd'n må være bootbar), trykke F6 helt i starten .

Xp setup kommer med beskjed om å laste inn additional raid drivers , litt senere.

Sett inn driverdisketten trykk "S" for specify osv.

fikk et intrykk av at ingenting virket på kortet, en mulighet er å skifte manuelt imellom satakanalene for å se om en er aktiv ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat samme kort som deg. Funket faktisk fint å innstallere windows gjennom XP cden første gang etter å ha satt Cd-rom som boot device 1 og hd som 2 i Bios. jeg hadde da Bios versjon F4. (F5 er den nyeste) oppgraderte Bios senere til F5 og fikk da haugevis av problem med Serial ATA kontrolleren. (silicon raid) Kom deriblant i konflikt med IDE kontrollerene, som ikke fant den slave IDE disken min. Måtte kjøre sikker modus i Xp og avinstellere driverne som skapte konflikten, og det gikk vel sånn halvveis etter mye om og men. Tror det høres ut som om Cden din ikke funker som den skal....

Endret av Drizt
Lenke til kommentar
Jeg har akkurat samme kort som deg. Funket faktisk fint å innstallere windows gjennom XP cden første gang etter å ha satt Cd-rom som boot device 1 og hd som 2 i Bios. jeg hadde da Bios versjon F4. (F5 er den nyeste) oppgraderte Bios senere til F5 og fikk da haugevis av problem med Serial ATA kontrolleren. (silicon raid) Kom deriblant i konflikt med IDE kontrollerene, som ikke fant den slave IDE disken min. Måtte kjøre sikker modus i Xp og avinstellere driverne som skapte konflikten, og det gikk vel sånn halvveis etter mye om og men. Tror det høres ut som om Cden din ikke funker som den skal....

det var som bare pokker. Det er jo en vanlig windows xp cd ?? Men sånn i teorien....HVIS det var en kopi ( av min originale som nå er ødelagt ;) ) , kunne dte vært problemet?

Lenke til kommentar

har nettopp bygget en pc med dette hovedkortet og har hatt masse problemer med den, fikk det til i går kveld da.

Du må disable raidchippen og onboard sata, sette cdrom til first boot device før første fase av installasjonen. Når den er ferdig restarter du. Husk å bruk PS/2 porten til tastaturet. Tror det var det som gjorde utslaget her.

Lenke til kommentar
har nettopp bygget en pc med dette hovedkortet og har hatt masse problemer med den, fikk det til i går kveld da.

Du må disable raidchippen og onboard sata, sette cdrom til first boot device før første fase av installasjonen. Når den er ferdig restarter du. Husk å bruk PS/2 porten til tastaturet. Tror det var det som gjorde utslaget her.

skal prøve det.Takker :)

Lenke til kommentar
gjorde du det med et PS/2 tastatur? Det virker som om USB enheter ikke blir oppdaget i enkelte tilfeller når man roter med installasjon av windows o.l.

ja, jeg brukte faktisk ps2 tastatur!?

ps: trådløst, hvis det har noe å si?

Endret av asad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...