asad Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Hvordan gikk dere fram under innstalasjonen av windows? Når jeg setter cd-rom som 1.boot, står det "Disk boot failure, insert system disk" eller noe sånt. ? Når jeg booter fra win xp diskett 1 derimot, kommer den så langt som " Cheching your system hardware" før den rebboter av seg selv. Jeg kommer ikke til instalasjonen i det hele tatt ?? Hjelp Lenke til kommentar
asad Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 nå har jeg prøvd alt nesten. Hjelp meg er dere snille. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Sikker på at hd funker som den skal? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Jeg har diskettst som første , cd rom nr 2 og hd nr 3 . Lenke til kommentar
asad Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Sikker på at hd funker som den skal? altså, ingen av dem vises i biosen, men under oppstart finner den 2 s-ata disker. Skal de vises i biosen? En rar ting til. Når jeg setter cdrom som boot 1, og booter, virker det som pc`en hopper over bootinga og begynner å lete etter diskett nesten med en gang ( likevel hører jeg at winXP cd`en blir lest ) Hva er galt her? snekker`n: ja, men jeg må ha cdrom på 1. når jeg skal boote fra cden. ? Endret 26. september 2004 av asad Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Nei du må ikke ha den på 1 om den står etter floppy betyr ingenting sålenge det ikke er en diskett i floppyen , ja de satadiskene skal vises i bios når du booter . Regner med at det er på en av de satadiskene du skal ha os , dette har vært et problem for mange og det er sikkert noen innstillinger i bios du har feil , prøv deg fren med forskjellige alternativer . Lenke til kommentar
asad Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 (endret) snekkern:jeg har prøvd meg på en del rart allerede... er det flere som vet hvilke innstillinger some er riktig? har sittet med dette i flere timer nå. begynner å bli frustrert..... hvor i biosen skal de vises? Fant et sted de vises forresten, og det er der det blir opplyst om boot-rekkefølgen-var det det du mente? Endret 26. september 2004 av asad Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Husker ikke i farta men let etter sata innstillinger og forsøk å stille på disse, der er flere muligheter . Vet jeg holdt på med et kort for en tid siden der det var umulig å få os på sata , jeg måtte bruke en vanlig ata disk legge os på den . Når det var ok måtte jeg oppdatere bios + laste ned nye satadrivere og da kune jeg legge inn på satadisken og fjerne ata disken . Tungvint + Ja ,men det var eneste løsningen . Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 mulig floppykabelen står feil vei, lyser lampa på floppy ? Lenke til kommentar
asad Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Det kan ikke være tilfelle ?! Da hadde vi nok hørt om det fra flere folk på forumet ? Jeg har prøvd å stille på nesten alle options i bios, uten nytte. Kan noen med Gigabyte GA-K8NS pro uttale seg? Lenke til kommentar
asad Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 mulig floppykabelen står feil vei, lyser lampa på floppy ? den lyser bare når floppyen er i bruk. så den er nok riktig kobla til. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Har du en ata disk tilgjengelig er det jo bare å prøve det . Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Hadde dette ved os på sata install på mitt MSI . (ingen ata disker) . Det var BIOSen som ikke søkte etter boot på alle ATA enhetene og den som kom med feilmeldingen . sata var da primary 5 eller 6 , men posten søkte aldri sålangt siden de fire første sto til auto. Så alt timet ut på en måte . Løsningen var på BIOS standard setup page å gå inn på hver enkelt IDE master/slave å gjøre de om fra auto til none for alle de ubrukte over sata masteren. Lenke til kommentar
asad Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Hadde dette ved os på sata install på mitt MSI . (ingen ata disker) . Det var BIOSen som ikke søkte etter boot på alle ATA enhetene og den som kom med feilmeldingen . sata var da primary 5 eller 6 , men posten søkte aldri sålangt siden de fire første sto til auto. Så alt timet ut på en måte . Løsningen var på BIOS standard setup page å gå inn på hver enkelt IDE master/slave å gjøre de om fra auto til none for alle de ubrukte over sata masteren. Du...kunne du forklart dette litt nærmre?Skjønte det ikke helt jeg ? Lenke til kommentar
asad Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 beklager all bumpinga. Men jeg har fått ny pc, og sittet og loka i en hel dag. PLEASE kommed noen spesifike tips. Jeg skjønte ikke helt hva syar2003 mente jeg. Og snekkern, jeg har en ata hd, men hva hjelper det nbår jeg ikke klarer å boote fra cd`en?! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Det jeg mener er å trykke enter på hver ubrukt IDE kanal under standard cmos setup (der cdrom/ata disker sees) . Men etter å ha kikket litt ser jeg jo nå at K8NS Pro ikke har native sata men silicon image sata porter . Så da er nok problemet ditt av en annerledes karakter. Først og fremst må du ha drivere på diskett. http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Suppor...-K8NS%20Pro.htm Silicon Image SATA driver 3x12 fra denne siden. Trykke F6 under xp installasjonen . Å laste drivere fra floppy når setupen ber om det. Selvfølgelig må også sata portenene + raid bios være enablet i bios ved silicon image sata . Og boot rekkefølge lik floppy,cdrom,sata(raid)/cdrom,floppy,sata(raid) eller cdrom, sata(raid) ,... Se forøvrig på denne , sata guide (kan være til hjelp) http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=204514 Lenke til kommentar
asad Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Takk, MEN, saken er at jeg ikke får boota på noen betingelser?! Prøvde boote fra diskett, gikk ikke. Prøvde CD-Rom, gikk ikke. Jeg kommer ikke til win installasjonen! Hva gjør jeg DA? Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Takk, MEN, saken er at jeg ikke får boota på noen betingelser?! Prøvde boote fra diskett, gikk ikke. Prøvde CD-Rom, gikk ikke. Jeg kommer ikke til win installasjonen! Hva gjør jeg DA? resetter bios og prøver en oppstart med dos oppstartdiskett ? Lenke til kommentar
asad Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Takk, MEN, saken er at jeg ikke får boota på noen betingelser?! Prøvde boote fra diskett, gikk ikke. Prøvde CD-Rom, gikk ikke. Jeg kommer ikke til win installasjonen! Hva gjør jeg DA? resetter bios og prøver en oppstart med dos oppstartdiskett ? jeg lagde en oppstartsdiskett i windows xp. Så fyrte den opp , men det gikk ikke an å gjøre noe ?? Jeg tasta inn FDISK, men ingenting skjedde, bad command stod det bare. Hva kan jeg oppnå med en oppstartsdiskett egentlig? edit:får lyst til å begynne å grine. Her betaler jeg 15 tusen kroner og dette skjer. I tilegg har jeg mistet 2 dager på å prøve å fikse dette. jeg håper noen kommer på noe smart snart Endret 26. september 2004 av asad Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Du kan ikke bruke fdisk med dos oppstarts diskett overfor silicon image sata . Msdos boot diskett vil aldri kunne se silicon image tilknyttede sata disker. Du må boote med xp-cd'en (og den xp cd'n må være bootbar), trykke F6 helt i starten . Xp setup kommer med beskjed om å laste inn additional raid drivers , litt senere. Sett inn driverdisketten trykk "S" for specify osv. Endret 26. september 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå