tordtheman Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Hei Jeg trenger vel ikke gjenta spørsmålet mitt? :wink: Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Quote: tordtheman skrev (2002-05-12 21:47):HeiJeg trenger vel ikke gjenta spørsmålet mitt? :wink: DVI: 1) Digital Visual Interface. Et grensesnitt for tilkobling av digitale LCD-skjermer til PCens grafikkort.CRT-skjermer er analoge og mottar trinnløse signaler for henholdsvis rød, grønn og blå, og signalet fra grafikkortet er da analogt. Siden LCD-skjermer arbeider internt med digitale signaler, må de analoge signalene fra PCens grafikkort konverteres til digitalt inne i LCD-skjermen. DVI-grensesnittet er et heldigitalt grensesnitt, dvs. at man får en digital kontakt på grafikkortet, og dermed fjerner D/A-konverteren på grafikkortet og A/D-konverteren i skjermen. Fordelen er at man fjerner fordyrende komponenter, samtidig som man forbedrer bildekvaliteten. Siden hvert enkelt bildepunkt på skjermen adresseres hver for seg, slipper man også justeringer av skjermen -- bildet er perfekt justert når du kobler til skjermen. DVI støttes av de aller fleste i bransjen, og er basert på PanelLink-teknologien fra Silicon Image. Versjon 1.0 av standarden ble publisert i april 1999 av Digital Display Working Group (DDWG), som består av Silicon Image, Intel, COmpaq, IBM, Hewlett-Packard, NEC og Fujitsu. 2) Digital Video Interactive. Et format utviklet av General Electric for komprimering og dekomprimering av levende video. Intels Indeo-system er basert på de algoritmer som benyttes i DVI. Se MPEG. Pastet fra http://www.pcworld.no Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Passer bedre under skjermer og skjermkort, takk Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Quote: Den 2002-05-13 12:07, SirHartge skrev:Passer bedre under skjermer og skjermkort, takk SirHartge, hvordan kunne han vite det når han ikke visste hva dvi var... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Quote: Guybrush skrev (2002-05-13 14:39):SirHartge, hvordan kunne han vite det når han ikke visste hva dvi var... Got A Point There boy :smile: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Quote: Den 2002-05-13 14:39, Guybrush skrev:SirHartge, hvordan kunne han vite det når han ikke visste hva dvi var... Derfor stengte jeg ikke tråden.. Lenke til kommentar
Prox Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Quote: Den 2002-05-13 15:26, SirHartge skrev: Quote: Den 2002-05-13 14:39, Guybrush skrev: SirHartge, hvordan kunne han vite det når han ikke visste hva dvi var... Derfor stengte jeg ikke tråden.. Å så tøff du er'a, hartge ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå