Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp to maskiner direkte med kryssa kabel?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med å koble den ene enden i nettverkskortet på den ene pcen, ditto med den andre i den andre pcen, restarte og håpe at det fungerer? Det gjør stort sett det :)

Dett blir vel ikke vanskeligere enn enkelt og greit nei.. :p Prøve nå i farta ;)

Men husker du eller noen i farta hva commanden til å komme inn på andres maskiner var igjen? Eks. -//"Leif"- ?

Lenke til kommentar

Bare å koble den kryssa kablen mellom pcene, og sette forskjelige ip på hver pc

Pc 1 = 192.168.0.1

nettmaske = 255.255.255.0

Pc 2 = 192.168.0.2

Og sette firewallene deres til å truste de ip addressene eller bare disable dem mens dere spiller i lag.

Skulle ikke være noe vanskeligere en det.

Lenke til kommentar
Bare å koble den kryssa kablen mellom pcene, og sette forskjelige ip på hver pc

Pc 1 = 192.168.0.1

Pc 2 = 192.168.0.2

Og sette firewallene deres til å truste de ip addressene eller bare disable dem mens dere spiller i lag.

Skulle ikke være noe vanskeligere en det.

Riktig, men det er jo ikke vanskelig å ordne.

Firewall trenger man jo egentlig ikke i dette tilfelle, siden ingen av pc'ene er kobla opp til nett da.

Noen bør lage en tutorial for dette spørsmålet. Det dukker jo opp i hytt og gæver, og er supersimpelt
Egentlig ;)
Lenke til kommentar

Hmm..ja, satt opp begge maskinen med ip'ene som flabben2k beskrev. Meen det funker ikke..

Begge maskinene har kontakt ser jeg, men maskin min er den som mottar og sender meste pakker (snakker om noen tusen), men maskin hans knapt har mottat og sendt 100 pakker? :dontgetit:

Firewall er slått av på begge maskiner, hvorfor funker det ikke?

Lenke til kommentar

Sorry 3 post nå, men hvorfor har jeg ikke tenkt på dette før?? :blush:

Begge maskinene har jo internett via ett speedtocuh 510i modem, deretter en ST lab broadband router--> 1 og 2, funker det da med å spille over dette?

Istedenfor å bruke en direkte kabel mellom maskinene?

Nå spør jeg; hvordan konfigurere dette, om det går?? :)

Takker fortsatt på svar, hyggelig å se folk hjelpe til!!! :yes:

Edit: sett litt på dette, men vet ikke om det er helt dette jeg skal sette opp?

Edit2: Dett var visst ikke anbefalt stod det av microsoft, siden det var muligheter for at pakkene ikke kom frem, og visst man da måtte slo av firewallen for å få sendt, så kunne det være fare for trusler fra internett.

Hva vil dere anbefale? kabel mellom pc'ene er jo fort gjort å koble opp, men mangler da kunnskaper om instillinger og dette da, derfor jeg spør trossalt! :p;)

Endret av Nitrisious-E
Lenke til kommentar
kjøp en switch, 2 vanlige kabler, putt sammen, sett maskinene til å motta ip/dns automatisk, og la hver pc dele ut kataloger slik at de finner hverandre.

Altså hvis du vil koble via den ruter dingsen ... noen rutere har også innebygget switch

mener det skal være en switch også ja! men som sagt, da ble det trøbbel pga firewall osv..

Men jeg skal prøve for det ;)

Lenke til kommentar

Hvis du har satt forskjellige iper og det lyser i nettverkskortet hos begge skulle dere da finne hverandre.

Her er noen tips (enkle ja, men jeg foreslår uansett)

1. En reboot.

2. Er dere i samme arbeidsgruppe?

3. Søke etter han på nettverket, gå inn på mine nettverkssteder og skriv //maskinnavn.

4. Prøve en netsend i cmd for å sjekke om dere faktisk har kontakt.

5. Disable alt av ting som du tror kan forstyrre linja, firewall osv.

Lenke til kommentar
Hvis du har satt forskjellige iper og det lyser i nettverkskortet hos begge skulle dere da finne hverandre.

Her er noen tips (enkle ja, men jeg foreslår uansett)

1. En reboot.

2. Er dere i samme arbeidsgruppe?

3. Søke etter han på nettverket, gå inn på mine nettverkssteder og skriv //maskinnavn.

4. Prøve en netsend i cmd for å sjekke om dere faktisk har kontakt.

5. Disable alt av ting som du tror kan forstyrre linja, firewall osv.

Takk for tipset! ;):)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...