Seymore Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Jeg har akkurat kjøpt meg ny maskin: MSI K8N Neo Platinum, AMD64 3000+, Corsair Value 512MB, 200GB Seagate Barracuda S-ATA, blabla Saken er at minnet er korrupt, sjekket det med memtest86, slik at jeg må returnere jævelskapen til Komplett. Men det er jo så gøy med ny maskin :-). Er det farlig for [b]hardware[/b] at jeg fortsatt bruker maskinen? Jeg bryr meg ikke om om jeg må installere ting på nytt. Lenke til kommentar
Zappman Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Nei, det skal ikke være farlig for hardwaren at du bruker korrupt minne. Det eneste er at maskinen din vil bli ustabil, reboots og blåskjerm. Hvor ustablil avhenger av hvor korrupt minne er og hvor i minne det er korrupt. Lenke til kommentar
Seymore Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Fint. Takk for raskt svar. Veldig ustabil er den, men booter raskt. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 JEg hadde en stund en minnebrikke som var korrupt, når jeg prøvdeå pakke ut .rar filer osv så endte det med at fila/filene ble korrupte de også (prøvde å pakke de ut på et par andre pc'er). Dette kommer vel ann på hvor korrupt brikka di er, min ble til slutt så korrupt at windows såvidt klarte å boote.. Bortsett fra det og ustabilitet så er det ikke falig å kjøre med korrupt minnebrikke.. Lenke til kommentar
consilium Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Det som kan bli kjipt er om du jobber med viktige saker. Data kan bli korrupt når du skal åpne det senere o.l. Du kan jo prøve å kjøre på høyere timings. Lenke til kommentar
Seymore Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Hva er høyere timings og hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
consilium Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Man går inn i BIOS og setter verdiene for alle minneinnstillingene (RAS, CAS o.l.) på 3 eller høyere. Er du usikker på hva du gjør, ikke prøv dette. Det er enkelt å ødelegge noe. Om du gjør dette vil maskinen bli mye tregere, men mer stabil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå