Gå til innhold

Er ny-pcen min verdt 10.000?

Anbefalte innlegg

???Hva synes dere om dette innkjøpet til ny pc.. skal brukes til blant annet gaming???:

1 stk kabinett:

Chieftec BX Tower m/dør Sort og Sølv Kabinett 360W PSU

1 stk skjermkort

Gainward GeForce 6800 GT 256MB DDR3 AGP, "Ultra/2400",2ns,DVI, Retail

1 stk hovedkort

MSI K8N NEO FSR Hovedkort for S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid

1 stk prosessor

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

1 stk hardisk

Western Digital Caviar 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM

2 stk RAM

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Kit w/two matched Value Select 256MB

???Blir på 10.000 kr... dyrt???

Ellers har jeg fra før:

Lyd:

Creative LIVE 5.1

Nettverk:

Dlink trådløst

Tastatur/mus

Standard trådløst

Skjerm:

19" standard greier

Harddisk

2 stk 120GB + noen mindre

Optisklesere

Brenner og dvdspiller

???Har dere noen råd før jeg mekker dette samme???

Endret av Zoiros
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1000 takk golden for å bemerke det med RAMbrikkene. Fikk endra orderen i siste liten. Hovedkortet støttet faktisk ikke 4 rambrikker bare 3. Nå lyder rambrikken:

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5

igjen takk.

Lenke til kommentar
1000 takk golden for å bemerke det med RAMbrikkene. Fikk endra orderen i siste liten.

Aha.. Så du har altså ikke mottatt varene ennå?

Da ville jeg gjort ennå en endring: Jeg ville valgt en annen disk enn WD. De bråker og er vist ikke like mye til å stole på som mange andre disker.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt noe problem med WD før... Gidder ikke å skifte. Den er stabil, billig og grei. Men du har vel sikkert rett i det med db nivået.. Kan stille lyden på musikken/spillet opp heller :thumbup:

Målet med pcen er at den skal kunne tåle en del nye spill som hl2, bf2, tw:rome, farcry, doom3 osv..

Lenke til kommentar
Har ikke hatt noe problem med WD før... Gidder ikke å skifte. Den er stabil, billig og grei. Men du har vel sikkert rett i det med db nivået.. Kan stille lyden på musikken/spillet opp heller :thumbup:

Målet med pcen er at den skal kunne tåle en del nye spill som hl2, bf2, tw:rome, farcry, doom3 osv..

Da treffer du blink :thumbup:

Lenke til kommentar
Har ikke hatt noe problem med WD før... Gidder ikke å skifte. Den er stabil, billig og grei.

I følge Storagereview.com - Reliability Database - Western Digital Family Analysis, så er 200GB-diskene fra WD noen av de mest ustabile diskene som er i salg.

For BB og JB utgavene så er hhv. 94% og 90% av alle andre disker mer stabile enn disse.

Angående ytelse så er det minimale forskjeller på denne WD-disken og konkurrentene fra Seagate, Hitachi og Maxtor. (Jeg tror Hitachi 200GB'en stikker av med en knepen seier)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det er nok ikke "hele verden" som er i mot den. Bare for å komme med litt bedre statistikk fra storagereview:

Av 32 registrerte eiere av BB-modellen så har 9 fått kræsj. (28%)

Av 329 registrerte eiere av JB-modellen så har 123 fått kræsj. (37%)

132 personer av verdens befolkning er ikke stort... men nok til at jeg tar hintet og anbefaler folk å styre unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...