asad Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Jeg har netopp satt sammen en pc. Med gigabyte hovedkort, thermaltlake strømforsyning 420W , Geforce 6800, A64. Når jeg starter den though, kommer ingenting på skjermen og jeg hører en høypiping som jeg ikke er sikker hvor kommer fra?! Hva i hulestre kan dette være? Hvordan fikse det? Har så lyst til å få dette til å fungere nå Please hjelp meg. Hovedkort: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2781 PSU: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=777 PS. Psu`n passer til a64 opsett ikkesant? Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) tror du skal beskrive "pipe-lyden", blir enklere å finne feilen da... sjekk om alt sitter godt i! kan hende det bare er noe som er løst...? du kan også forsøke å resette bios via jumper- håper det var til hjelp Endret 26. september 2004 av deep750 Lenke til kommentar
asad Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Den pipinga..,. det er liksom èn tone- PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP, sån som du hører fra tv`en ava og til bare gang det med 20. Pcen booter ikke. Ser ut til alt sitter som det skal. JEg har koble ut høyttaleren, så det er nok ikke den som står for ulyden. ??? Lenke til kommentar
Shadowfax Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Det kan hande at HK har en innebygget PC-speaker...det har mitt Asus-kort i hvertfall... Lenke til kommentar
asad Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 er dte mulig det er strømforyningen? Høres nestn ikke slik ut da.... jeg er temmelig sikker på at alt er koblet riktig.. Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Pipe lyden kommer fra hovedkortet , sjekk manualen til hovedkortet hvor det skal stå beskrivelse av ulike pipelyder og hva de signaliserer/betyr. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Jeg hadde det problemet med mitt geforce 6800ultra. Da hadde jeg glemt å plugge i molexene(strømkontaktene på grafikkortet. Sjekk dette. Det står nemlig i manualen til kortet(pov 6800ultra) at det piper hvis det ikker får nok strøm. Har du plugget i molexen(e)? Herr Brun Lenke til kommentar
asad Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Jeg hadde det problemet med mitt geforce 6800ultra. Da hadde jeg glemt å plugge i molexene(strømkontaktene på grafikkortet. Sjekk dette. Det står nemlig i manualen til kortet(pov 6800ultra) at det piper hvis det ikker får nok strøm. Har du plugget i molexen(e)? Herr Brun Å herregud. Jeg takker deg MYE for denne opplysningen. Glemte søren meg å koble til de! Nå funker det Herr Brun, du er herved min på min liste over favorittbrukere :!: Lenke til kommentar
monodonk Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Fikk den samme lyden engang når rambrikken ikke stod helt nede i slot'n (vannvittig trang port). Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Bare hyggelig å være til hjelp! Hadde samme problemet selc, jeg holdt på å klikke. Trodde et eller annet var dødt. Heldigvis oppdaget jeg det etterhvert. Er det forresten 6800 nu gt eller ultra du har? Herr Brun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå