DJViking Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Analyseværktøyet SATA(Security Administrator's Tool for Analyzing Networks). Er dette fremdeles i livet? Jeg finner bare døde og gamle linker om dette programmet. Jeg har hørt rykter om at det er dødt og at SAINT har erstattet SATAN... Er det noe i dette? Hvor er SATAN, Hvorfor er den borte... osv..? Edit: Kanskje denne hører under et annet Forumkategori, men siden SATAN er for Linux så postet jeg denne her Endret 26. september 2004 av DJViking Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Tror de gikk over til SAINT for en stund siden. Ble vel mye stuss rundt SATAN fordi mange så den som ondsinnet rett og slett, tror den fikk endel oppmerksomhet fra pressen og. Lenke til kommentar
dvj Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) SARA - A SATAN/SAINT-like security auditing tool. http://www-arc.com/sara/sara.html Basert på SATAN, kanskje litt mer opdadert? we are providing the Report Writer as an add-on package to SATAN and SAIN edit: http://www.porcupine.org/satan/ Endret 26. september 2004 av dvj Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Med tanke på at SAINT koster en haug med penger er vel kanskje SARA det beste valget. Men er det det beste valget med tanke på effektivitet og "Reliability & Validity" Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Er det ikke bare lettere å bare dra en nmap og sjekke det opp mot bugtraq, CERT, linuxsecurity, servicen's hjemmeside/mailinglister og distroen's bugliste? Vel, kanskje ikke lettere, men du lærer en hel masse, og er sikret en temmelig oppdatert liste over hva du må fikse på maskinen(e) dine Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Er det ikke bare lettere å bare dra en nmap og sjekke det opp mot bugtraq, CERT, linuxsecurity, servicen's hjemmeside/mailinglister og distroen's bugliste?Vel, kanskje ikke lettere, men du lærer en hel masse, og er sikret en temmelig oppdatert liste over hva du må fikse på maskinen(e) dine Men undersøkelsen min er ikke ment for vanlige brukere for en skrivebordsmaskin eller en personlig tjener...For et større nettverk(bedriftsnettverk) er det lettere og mindre tidkrevende å bruke verktøy som SAINT eller SARA nmap alene gir ikke en helhetlig sårbahetsvurdering på et system Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Det spørs jo på hvor mange forskjellige servere som er åpne på de forskjellige maskinene. Det er klart det blir betydelig vanskeligere hvis x-antall maksiner kjører forskjellige ftp-servere, men hvis det faktisk finnes noen enighet om hvilke servere som bør kjøres og hvorfor, burde det da bli en smal sak. Endret 27. september 2004 av Bøb Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Du kan prøve med GFI LanGuard! Det bruker jeg i windows, vet ikke om det virker, men du kan jo prøve! Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) EL bumpo gigante. La oss håpe trådstarter har fått fiksa "problemet" for lenge siden. Hvis ikke kan han sende meg en pm og jeg skal gjenåpne tråden. Edit; Det er ytret ønske om gjenåpning, noe som innvilges grunnet trådens nyttige innhold. Endret 3. februar 2005 av el-asso Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 ja du har nagios det er det nye netsaint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå