Gå til innhold

Er SATAN død?

DJViking

Anbefalte innlegg

Analyseværktøyet SATA(Security Administrator's Tool for Analyzing Networks).

Er dette fremdeles i livet? Jeg finner bare døde og gamle linker om dette programmet.

Jeg har hørt rykter om at det er dødt og at SAINT har erstattet SATAN...

Er det noe i dette? Hvor er SATAN, Hvorfor er den borte... osv..?

Edit: Kanskje denne hører under et annet Forumkategori, men siden SATAN er for Linux så postet jeg denne her

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke bare lettere å bare dra en nmap og sjekke det opp mot bugtraq, CERT, linuxsecurity, servicen's hjemmeside/mailinglister og distroen's bugliste?

Vel, kanskje ikke lettere, men du lærer en hel masse, og er sikret en temmelig oppdatert liste over hva du må fikse på maskinen(e) dine :)

Lenke til kommentar
Er det ikke bare lettere å bare dra en nmap og sjekke det opp mot bugtraq, CERT, linuxsecurity, servicen's hjemmeside/mailinglister og distroen's bugliste?

Vel, kanskje ikke lettere, men du lærer en hel masse, og er sikret en temmelig oppdatert liste over hva du må fikse på maskinen(e) dine :)

Men undersøkelsen min er ikke ment for vanlige brukere for en skrivebordsmaskin eller en personlig tjener...For et større nettverk(bedriftsnettverk) er det lettere og mindre tidkrevende å bruke verktøy som SAINT eller SARA

nmap alene gir ikke en helhetlig sårbahetsvurdering på et system

Lenke til kommentar

Det spørs jo på hvor mange forskjellige servere som er åpne på de forskjellige maskinene. Det er klart det blir betydelig vanskeligere hvis x-antall maksiner kjører forskjellige ftp-servere, men hvis det faktisk finnes noen enighet om hvilke servere som bør kjøres og hvorfor, burde det da bli en smal sak.

Endret av Bøb
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

EL bumpo gigante. La oss håpe trådstarter har fått fiksa "problemet" for lenge siden.

Hvis ikke kan han sende meg en pm og jeg skal gjenåpne tråden.

Edit; Det er ytret ønske om gjenåpning, noe som innvilges grunnet trådens nyttige innhold.

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...