Gå til innhold

Erstatning til Abit NF7-S v2.0


Azton

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes selv ikke det er noe behov for dette enda, ettersom ingen spill krever mer en systemet mitt nå, med mindre man skal ha alt på max. Eller, forresten, på nesten alle spill kan jeg ha alt på max (hvertfall dem jeg spiller), bortsett fra doom3 (og kanskje farcry, har ikke testet det enda), men kan fortsatt ha ganske så høye instillinger på dem.

 

Jeg vil egentlig bare ha et nytt hovedkort inntil 939 sokkelen synker i pris. Har nettop brukt 7000 på å oppgradere systemet mitt, og tykkelsen på lommeboka minket drastisk :p

Lenke til kommentar
Syntes selv ikke det er noe behov for dette enda, ettersom ingen spill krever mer en systemet mitt nå, med mindre man skal ha alt på max. Eller, forresten, på nesten alle spill kan jeg ha alt på max (hvertfall dem jeg spiller), bortsett fra doom3 (og kanskje farcry, har ikke testet det enda), men kan fortsatt ha ganske så høye instillinger på dem.

 

Jeg vil egentlig bare ha et nytt hovedkort inntil 939 sokkelen synker i pris. Har nettop brukt 7000 på å oppgradere systemet mitt, og tykkelsen på lommeboka minket drastisk :p

NF7-S v2,0 som du allerede har er jo et av de absolutt beste socket A hovedkortene,så hvis du ikke har tenk til å oppgradere til Athlon 64 bør du beholde det kortet du har.

Lenke til kommentar

Ja, kortet er absolutt det beste Socket A kortet jeg har hatt. Men det er pga jeg ikke har tilgang til den ene IDE porten jeg hadde tenkt å bytte. Men nå kom jo forslaget om en IDE kontroller. Har noen en anbefaling til hvilket jeg skal kjøpe. Jeg skal bruke det på 1 DVD rom, og en DVD brenner.

 

- Azton

Lenke til kommentar
Skal bare bruke dette på DVD rom/brenner, det blir vel ikke noe stort ytelsestap?

 

nope, de vil yte omtrent like bra. uansett klarer ikke dvd-rom å bruke ytelsen til ata133 fullt ut uansett. jeg kjøpte et Promise ata133 kontrollerkort på netshop for en stund siden. duger som bare det! + at du får en ide kanal ekstra, altså kan du hive på 4 enheter på en kontroller.

 

dette er å annbefale.

Endret av capy
Lenke til kommentar
det går ikke på cd rommer, i det hele tatt atapi enheter..

Bullshit!

 

Det går så fint så... Undersøk bedre før du kommer med slike påstander. Det som gjerne ikke går så bra, er å bruke dvd-brennere eller andre optiske enheter med kun S-ata tilkobling. Å bruke en overgang på en vanilg Ide-enhet går fint, og jeg har selv gjort det på et Nf-7S sammen med en Yamaha Crw-F1 cd-brenner.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...