Gå til innhold

Hardisk behandlings problem...


roy_nor

Anbefalte innlegg

Jeg har en 200GB WD hardisk som jeg har delt opp i 4.

 

-6GB til C:

-29GB til E:

-29GB til F:

116GB til G:

 

Jeg har hatt musikk på E: men så fant jeg ut at det kanskje er like greit å legge all musikken på G: (der jeg har alle filmer, bilder ol "Multimedia" disken) så har jeg en partisjon mindre...

Jeg har flytta alt innholdet på E: over til G: og formatert E:

 

så problemet er : Hvordan "sveise" G: fast til E:, eller omvendt.. :roll:

 

help anyone? :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Partition Magic er et supert verktøy til denne typen jobber. Mulig det er en merge-funksjon i diskbehandling?

 

 

 

XenZor

Merge funksjon..? under hvilken kategori på diskbehandling ligger den? (dvs hva i hælvete må jeg trøkke på for å få det fram :p )

 

just for the record: jeg har Windows XP Home, SP1+SP2..

 

hvor får jeg lasta ned det programmet ?

Lenke til kommentar
Finner ingen merge-funksjon i diskbehandling. Mulig du kan fikse det ved å slette den ene partisjonen og så utvide den andre.

Ellers kan du laste nedt en trail av PM8 her.

 

 

XenZor

Har sletta alt på E: sånn at den har en grønn farge rundt seg og det står ledig plass.. skal jeg høyre klikke på G: og velge?

 

Jeg har isdn linje og PM8 var 22mb stort.. orker ikke vente en time :D

Lenke til kommentar
Jeg har en 200GB WD hardisk som jeg har delt opp i 4.

 

-6GB til C:

-29GB til E:

-29GB til F:

116GB til G:

Sum = 180 GB

 

Hvor har du gjort av de siste 20GB?

Simen da. :roll:

 

men, en 200GB blir vel rundt 186GiB?

For å regne ut sånn ca hvor stor din disk blir i Windows/*n*x, ganger du din diskstørrelse i GB med 0.93 (dette er en tilnærmet verdi av 1000^3/1024^3).

 

Typiske approksimerte diskstørrelser [oppgitt SI-størrelse ≈ iB-størrelse (Win/*n*x/etc)]:

200 GB ≈ 186 GiB

160 GB ≈ 149 GiB

120 GB ≈ 111 GiB

80 GB ≈ 74 GiB

I tillegg kommer litt overhead fra selve filsystemet, men det er noenlunde neglisjerbart. Ta verdiene med en klype salt, men de skal stemme sånn noenlunde.

 

Dette er tatt fra en av de prioriterte emnene under "lagringsmedier"... men flott om vi gidder å slutte å monge med det her og finne en måte å slå sammen HD'en min..? MagicPartion var bare en J#¤%/ demo og man får ikke gjort noe med det, og ikke i blokksberg om jeg skal bruke 70$ for å få fullversionen..

 

noen som har noen tips?

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Hvor har du gjort av de siste 20GB?

Simen da. :roll:

 

men, en 200GB blir vel rundt 186GiB?

Ok, jeg la vel opp til litt kverulering her. Poenget var at han ikke skrev hvor mange GiB han hadde på hver partisjon, men GB. Hvis han enten hadde benyttet ca 7,5% høyere tall eller GiB-benevningen så hadde alt vært i orden.

 

roy_nor: ingenting går tapt, det bare ser sånn ut siden Windows regner galt.

Lenke til kommentar

Beklager avsporingen.

 

Søkte litt på google:

 

· Partition Magic software lets you change your hard drive layout, as mentioned last week. Barry Newton and David Williams have reminded me that Partition Magic includes Magic Mover software to move applications between drives. Well, it used to, but it has disappeared from recent versions. Colin Leeds suggests Partition Resizer as a free alternative to Partition Magic but adds: "It is essential that the instructions are followed and as always it's a good idea to read the FAQs first."

 

Posted by mikel at 05:37 PM | Comments (0)

 

July 05, 2004

free alternative to parition magic

NTFS Resize, this looks like it could a good alternative to partition magic. I haven't tried it yet but will next time I need to resize a disk.

 

http://mlf.linux.rulez.org/mlf/ezaz/ntfsresize.html

 

zipulrich

Aluminum Consultant

Member # 140

 

  posted December 10, 2003 03:54                         

--------------------------------------------------------------------------------

A cheaper (i.e. free) alternative to Partition Magic is Ranish Partition Manager.

 

--------------------

If your problem was fixed, PLEASE POST BACK and let us know. Others may enjoy the info, as well.

 

Microsoft MVP - Windows Shell/User

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Ja jeg vet, men nå har jeg sitti på nett i 6-7 timer for å lete etter et program som fungerer, og når folk begynner å si ting som:

 

Jeg har en 200GB WD hardisk som jeg har delt opp i 4.

 

-6GB til C:

-29GB til E:

-29GB til F:

116GB til G: 

 

 

"Sum = 180 GB

 

Hvor har du gjort av de siste 20GB?" :thumbdown:

 

klikker det slik for meg:

 

bæææææææææææææ...

 

møøøøøøøøøøøøøøøøøøø...

 

jeg blir gal.......

 

og hvis jeg må betale 70$ for å slå sammen 2 partisjoner så kan jeg vel ligsågodt kaste hardisken jeg har og kjøpe en ny? (eller slette alt og partisjonere på nytt)

 

kanskje kjekt å få klarert dette problemet en gang for alle? =)

 

så (høflig tone) kan noen vær så snill og hjelpe meg å finne en løsning?

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...