Gå til innhold

Skal bygge ny kontor-PC til ca. 12 000,-

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal bygge en ny kontor-PC til en bekjent av meg. Datamaskinen skal i hovedsak bli brukt til å skrive dokumenter, bruke regneark og surfe på Internett. Etter hvert kan det også bli aktuelt å bruke maskinen til andre ting.

Det er viktig med stor lagringsplass på maskinen, og at skjermen er god (helst LCD). Ellers er det ingen spesielle krav til maskinen. I prisen skal det også følge med en multifunksjonsskriver, i tillegg til Windows, Office, og lignende programmer som er nødvendig. Han har ingen datakomponenter fra før.

I tillegg hadde han et spørsmål til meg, som jeg ikke kunne svare på. Kanskje noen kan her. På vinteren hender det at huset kan bli stående tomt i en lengre periode, og det vil bli en del minusgrader inne. (Han bor i et gammelt hus). Vil noen av datakomponentene ta skade av å stå i minusgrader over lengre perioder?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*AMD Sempron 2500+ 1.750 GHz Socket A 333MHz, 256KB cache, BOXED-790kr

*Crucial PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5 6ns Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 64Meg x 64-760kr

*EPoX EP-8KRAi Hovedkort for Socket A KT600, ATA133/SATA, LYD, ATX, LAN

-499kr

*Seagate Barracuda 7200.7 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM-1040kr

*Logitech Click! Optisk Mus USB, Retail-219kr

*Logitech OEM Office Internet Keyboard (Norsk) Tastatur PS-2, Bulk-173kr.

*Eizo 17" LCD FlexScan L550 TCO-03 Grå med VGA og DVI-D inngang-3795kr

*Chieftec CX-03 MediumTower Sort/Sølv 360W, LCX-03B-B-A, USB og Firewire-999kr

*Sapphire Radeon 9550 Atlantis 128MB DDR AGP, ATI9550, DVI-I, TV-Out, Lite Retail-619 kr

*LG DVD-spiller IDE 16x/48x Bulk Sort (GDR-8162RBB)-295kr

*HP PSC2175 Blekkskriver, kopi, skanner-1595kr

*Microsoft Windows XP Professional Programvare Norsk OEM- 1460kr

Totalt ca 12k, men uten office.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Kjøp for guds skyld ferdigbygd til bedrift, da faller ikke ansvaret på deg hvis noe kødder seg til. Sjekk ut HP sine businessmodeller dx6100 og dc7100, som er både prisgunstige og kraftige i tillegg til at de har HP kvalitet og garanti.

Edit: Advance.no har forresten en pakke med HP dx6100 og HP TFT1702 flatskjerm til like over 10K eks. mva. Da har du rom for en enkel multifunksjon før du møter taket på 12000,- (jeg regner med det var eks. mva. siden det er en bedrift det er snakk om)

Endret av Spirograf
Lenke til kommentar

Dell ja, de har jo god support/garanti har jeg hørt.

det finnes folk som har opplevd dette anderledes, men tror de som er fornøyd fortsatt stiller med flertall[

10 114,- [ 12 542,- inkl. mva ]
det fulgte vel ikke skiver med i advance sitt tilbud... da har han i så fall ikke råd til den, eller er jeg for trøtt nå?
Endret av Imposter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...