Silent_Bob Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 ja, jeg har en zalman cpu-kjøler, og den har med en sånn liten box som gjør at jeg kan stille på hastigheten, og jeg bare lurte; hvis jeg tok den boxen og brukte den til mine vifter istede, ville vifta på cpu'en gått på fult, eller gått på det sakteste? jeg trenger den sakteste hastigheten Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Tror nok den har ville gått på kjappeste hastighet da gitt. Siden den får 12V inn før boksen, så kan du regulere hvor mye den kan få ut. Lenke til kommentar
Silent_Bob Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 ja det høres vell mest logisk ut... forresten, vet noen om man kan få en kabel som splitter tre-pins ting i to (der hvor man kobler til vifter) , slik at hver vifte får halv spenning? seriekobling eller noe Lenke til kommentar
Silent_Bob Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 ok, fant noe på microplex. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=DI3PS det jeg lurer på er om den deler volten på to. altså hvis jeg har to vifter og utgangen er på 8v , så får de 4 hver? takker for alle svar Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 det jeg lurer på er om den deler volten på to.altså hvis jeg har to vifter og utgangen er på 8v , så får de 4 hver? takker for alle svar Tror ikke det Men jeg er ikke så god i det der Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Denne er for å parallellkoble to vifter slik at de får samme spenning. Har du to vifter, vil begge bli på 12 volt. Men det går an å kjøpe spenningsregulatoren til Zalman-viftene løst for så å si ingenting. Denne heter Fanmate. Den finnes i 2 utgaver, men begge fungerer på samme måte og har spenningsområde fra 5-12 volt. Endret 27. september 2004 av baronKanon Lenke til kommentar
Silent_Bob Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 neh, da må jeg seriekoble da...tror jeg heller gjør det... Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Hvorfor seriekoble? Nesten lettere å lage en liten overgang til 5 eller 7 volt. Dette står beskrevet ørtenhundreogfemti steder her på forumet. For å få fem volt kobler du den sorte kabelen til sort på drevkontakt og den røde (eller mer nøyaktig, den som er pluss) til den røde på drevkontakten. Skal du ha 7 volt kobler du sort til rød på drevkontakt og pluss til gul på drevkontakt. Veldig enkelt i grunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå