Chrian Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Innstalerte SP2 på min PC for noen uker siden og aktiverte brannmuren i XP, etter dette har jeg ikke mottatt noen mail med virus. Tidligere kunne jeg få opptil 10 stk for dagen. Sitter bak to routere (Netopia og Dry Tek) den første med filter og den siste med brannmur, i tillegg har jeg Norman antivirus som har stoppet alle virusmail. Kjører Spybot en gang i uken uten å finne trojanere eller lignende. Er det noen som har en ide om hvordan dette henger sammen. Lenke til kommentar
wizzcat Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Tviler på at brannmuren skal ha noe med det å gjøre, den blokkerer bare ormer og hackere. Det må nok et antivirus-program til for å stoppe epost-virus. Det kan selvsagt være at isp'n din har installert et antivirus-program da, som tar virusene før de kommer frem til deg. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Det er jo bare å skru av XP brannmuren og se om virusmailene kommer tilbake. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Tviler på at virus via mail har noen sammenheng med brannmuren. Lenke til kommentar
Chrian Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Skal prøve å skru av brannmuren i XP for å se om det blir forandring. Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 etter at jeg fikk sp2 så hagler det med w32.netsky.p@mm virus heldigvis så stopper norton den men det er skikkelig irriterende vet ikke om sp2 har noe med saken å gjøre da Lenke til kommentar
pri Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Min erfaring med virusmail, er at de kommer i bølger. Det vil si at man kan motta en drøss infiserte mail en periode, mens det kan være lite eller ingen i en periode. Så vidt jeg vet stopper ikke brannmurer virus. Hvilken epost bruker du? Tror NGT har rimelig gode filter, i motsetning til Telenor (det vil si: hos telenor må du betale for det...) Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Vet ikke om NGT (broadpark) har noe gode filtere, eller om de har i heltetatt. mottar stadig disse mailene med broadpark mailen. får i 5-10 stk som regel. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Verken firewalls, SP2 eller antivirus-programmer vil påvirke hvor mye spam eller virusmail du får. Det eneste noen av disse kan gjøre er at noen AV programmer kan settes til å automatisk slette alle mails som har virus i seg (men det stopper jo dem ikke i å komme til deg, det bare fjerner problemet i etterkant, før du begynner å lese posten). -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå