Sigurd2 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Har et powercolor 9800pro 128mb. Bestilte denne selv om den bare "passer" til 256mb pro eller XT. En sak for demmelen? Endret 26. september 2004 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Da jeg fikk kjøleren fant jeg ut at festehullene ved minne brikkene er annerledes plassert. To kondesantorer står i veien for kjøleribben. Og litt konflikter med plast-dekslet. (Bildet er ikke av mitt kort) Endret 27. september 2004 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Startet med å fjerne de "orginale" festene ved minnebrikkene. Og lagde nye. Endret 26. september 2004 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Skjærte ut del av kjøleribben for å gi plass til kondensatorene. Endret 26. september 2004 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Etter å ha kuttet litt i plastdekslet også, passet kjøleren perfekt. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Spørsmålet er om dette er verdt arbeidet, eller om jeg like gjerne kunne gått for en VGA silencer istedet. Har ikke testet den så mye enda, men kjører i det minste kortet på XT hastighet uten artifacts nå. Kjører da kabinett viftene på 5v, måtte kjøre de på 12v når jeg brukte orginalkjøleren. Endret 26. september 2004 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Spørsmålet er om dette er verdt arbeidet, eller om jeg like gjerne kunne gått for en VGA silencer istedet. Har ikke testet den så mye enda, men kjører i det minste kortet på XT hastighet uten artifacts nå. Kjører da kabinett viftene på 5v, måtte kjøre de på 12v når jeg brukte orginalkjøleren. I mine øyne så var det der helt insane. Veit ikke om det var verdt det, men ser og høres jo sånn ut da! Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Ros for godt arbeid skal du ha! Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Kjørte kortet på 420/375, og fikk 7039 poeng i 3dmark03. Ørlite antydning til artifacts i en av testene, men tror også det er ca. 24°C i rommet... Er dette bra eller dårlig i forhold til hva jeg kunne forventet med en VGA Silencer rev.3 + ramsinks ?? Lenke til kommentar
Andreas:D Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 haehaehae, sjekk min 9800SE då: Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Spørsmålet er om dette er verdt arbeidet, eller om jeg like gjerne kunne gått for en VGA silencer istedet. tror ikke du hadde fått noe dårligere klokk med vga silencer, men dette var jo mye kulere. edit: artifactene dine kommer sansynligvis ikke av varme på gpu men av at kortet ikke kunne gå lengre på den spennngen. Endret 28. september 2004 av TrulZern Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 29. september 2004 Forfatter Del Skrevet 29. september 2004 artifactene dine kommer sansynligvis ikke av varme på gpu men av at kortet ikke kunne gå lengre på den spennngen. Får vel vurdere en voltmod Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 haehaehae, sjekk min 9800SE då: Har tenkt på å gjøre noe lignende med mitt 9600 PRO og ribba(Radial-vifta og hvis den får plass) fra en CoolerMaster Aero 7+ Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 (endret) haehaehae, sjekk min 9800SE då: Du må jo sette på en delta Endret 29. september 2004 av BUNDY Lenke til kommentar
Andreas:D Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Den bråker litt mye , trenger egentlig ikke vifte på nå trur eg.. Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hvordan festet du alu-platene, de nye festene, på kobberet? Tipper jeg skal gjøre det samme... Blir ram-ene bra kjølt, eller kan jeg likegodt gå for 9800PRO-utgaven? *glede seg til å kose på kjølern med dremelen min* Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Hvordan festet du alu-platene, de nye festene, på kobberet? Tipper jeg skal gjøre det samme... Blir ram-ene bra kjølt, eller kan jeg likegodt gå for 9800PRO-utgaven? *glede seg til å kose på kjølern med dremelen min* Limte de med superlim. Meningen opprinnelig var å bruke termisk lim, men de var utsolgt når jeg handlet resten. (Hadde selvsagt ikke tid til å vente) Har endt opp med å kjøre kortet på XT hastighet (412/365). Kan klokke det opp til 420/375, men over det får jeg artifacts. Tror ikke dette er noe bedre enn man kunne fått med VGA Silencer og ramsinks. Regner med at Silencer ATI 1 kjøler gpu like bra, så med ramsinks er den også kanskje like bra. (er vel ikke plass til ramsinks på de to minnechipene som havner under viften ?) Så jeg vet ikke om dette er verdt arbeidet, men litt gøy var det. Endret 25. november 2004 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (Hadde selvsagt ikke tid til å vente) Så jeg vet ikke om dette er verdt arbeidet, men litt gøy var det. En har liksom aldri tid til å vente... Gidder ikke gjøre noe på et annet tidspunkt. Kjølern ser evig kul ut, kjøler vel coren bra, og å mekke greiene er jo toppen av kosen. Vet ikke om jeg helt tør stole på lim.. Kanskje gå for å lodde kobber fast istedet? Takker for svar! Mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå