Gå til innhold

Tilpasse Silencer ATI 3 til R9800Pro 128mb

Sigurd2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er om dette er verdt arbeidet, eller om jeg like gjerne kunne gått for en VGA silencer istedet.

Har ikke testet den så mye enda, men kjører i det minste kortet på XT hastighet uten artifacts nå.

Kjører da kabinett viftene på 5v, måtte kjøre de på 12v når jeg brukte orginalkjøleren.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
Spørsmålet er om dette er verdt arbeidet, eller om jeg like gjerne kunne gått for en VGA silencer istedet.

Har ikke testet den så mye enda, men kjører i det minste kortet på XT hastighet uten artifacts nå.

Kjører da kabinett viftene på 5v, måtte kjøre de på 12v når jeg brukte orginalkjøleren.

:ohmy: I mine øyne så var det der helt insane. Veit ikke om det var verdt det, men ser og høres jo sånn ut da!

Lenke til kommentar

tror ikke du hadde fått noe dårligere klokk med vga silencer, men dette var jo mye kulere.

edit: artifactene dine kommer sansynligvis ikke av varme på gpu men av at kortet ikke kunne gå lengre på den spennngen.

Endret av TrulZern
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hvordan festet du alu-platene, de nye festene, på kobberet? Tipper jeg skal gjøre det samme... Blir ram-ene bra kjølt, eller kan jeg likegodt gå for 9800PRO-utgaven?

*glede seg til å kose på kjølern med dremelen min*

Limte de med superlim. Meningen opprinnelig var å bruke termisk lim, men de var utsolgt når jeg handlet resten. (Hadde selvsagt ikke tid til å vente)

Har endt opp med å kjøre kortet på XT hastighet (412/365). Kan klokke det opp til 420/375, men over det får jeg artifacts. Tror ikke dette er noe bedre enn man kunne fått med VGA Silencer og ramsinks.

Regner med at Silencer ATI 1 kjøler gpu like bra, så med ramsinks er den også kanskje like bra. (er vel ikke plass til ramsinks på de to minnechipene som havner under viften ?)

Så jeg vet ikke om dette er verdt arbeidet, men litt gøy var det.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
(Hadde selvsagt ikke tid til å vente)

Så jeg vet ikke om dette er verdt arbeidet, men litt gøy var det.

En har liksom aldri tid til å vente... Gidder ikke gjøre noe på et annet tidspunkt.

Kjølern ser evig kul ut, kjøler vel coren bra, og å mekke greiene er jo toppen av kosen.

Vet ikke om jeg helt tør stole på lim.. Kanskje gå for å lodde kobber fast istedet?

Takker for svar!

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...