Gå til innhold

Stillegående cpu vifte

Dreamhacker

Anbefalte innlegg

Skal skaffe ny cpu vifte etter at jeg fant ut at den bråket veldig. Og da lurer jeg på hvilke vifter er stillegående. Jeg vil ha dem så nærme lydløst som mulig. Har en P4 2.4 Ghz "Northwood" 533 Mhz FSB

Og hvor mye støyer den viften som følger med prossesoren?

Endret av Dreamhacker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har samme CPU som meg.... Vet ikke helt hvor mye den vifta som følger med cpu bråker, men den bråker nå ihvertfall endel :yes:

HVIS du gidder å legger litt penger i "stillheten" så ville jeg ha kjøpt ny blokk også. Denne kjøleren fra Microplex er veldig god. Den står i kassa mi nå og funker som bare det (god kjøler). Den er kjempelett å montere da den faktisk passer inn i den plastbraketten som stock.kjøleren til P4 2.4 cpu'en kommer med. Du trenger bare ta av den "plastbøylen" som holder stock-kjøleren på plass pg montere denne... :thumbup:

Du må vel gjerne også ha ei vifte...Da ville jeg gått for denne vifta...også fra microplex. Den er 92x92 mm. Jeg kjøpte en 80x80 og angrer litt på det :( , burde vel hatt en større vifte...

Dette er ihvertfall et hett tips... :thumbup:

Lenke til kommentar

mcx478v.jpg Har svært gode erfaringer med en liknende. Bare den versjonen som ikke har pinnene brettet ut. Tror nok min kjøler har litt lavere ytelse, men med en 25db 80mm vifte klokket jeg sånn passe bra med min AMD 1400 Thunderbird. (Socket A)

Finnes sikkert kjølere med høyere ytelse men jeg kan ikke annet en å anbefalle denne :thumbup:

Selges av bla. Microplex.no

Lenke til kommentar
Da kan jeg like godt kjøpe en zalman kjøler, vel? Den har jo vifte og ribbe, og den er lite støyende

hvis man har på spenningsregulator og kjører på laveste, hører man den ikke....

jeg elsker den

:love:

Bråker den mye om du setter den høyere enn laveste, da? Og har du en link til modellen du har?

Endret av Dreamhacker
Lenke til kommentar

Hva med denne? Er denne noe bra? Jeg er ute en stillegående kjøler. Det er viktigere enn at den kjøler superbra. Ettersom de fleste bare sier Zalman, så kunne jeg tenke meg litt mer spesifikt om hvilke Zalman kjølere som er stillegående, og kjøler ned prossesoren greit nok.

Ofte står maskinen på og bare laster ned hele dagen, og holder da med Silent Mode på Zalman kjølerne?

Endret av Dreamhacker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...