Sire Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Planlegger å kjøpe meg et TV kort for å ta opp fra satellittuneren på stua. Hva gir best bilde til PC tv-kortet? Coax eller s-video? Kabelen skal være på ca. 10 meter. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Coax? Kompositt du tenker på (1xRCA, som regel gul) kanskje? I så fall er S-video bedre. S-video består av to signaler (Y/C), i kompositt er disse to slått sammen til ett. Lenke til kommentar
Sire Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Tenker på den ledningen som er som en vanlig tv kabel. Har kobbertråd i midten og metallstrømpe + isolasjon. Det er LNB out som står på kontakten bak tuneren. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Sånn vanlig parabolkabel? Har du det på tv-kortet? Lenke til kommentar
Sire Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Sånn vanlig parabolkabel? Har du det på tv-kortet? Jeg kaller sikkert kontakten og ledningen feil: Det er denne "TV inn (CATV, PAL)" på tv kortet. http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=7807&side=2 Hva gir best bilde av s-video inn og TV inn kontakten? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Jeg tror ikke det er allverden forskjell på de to. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Bruk for all del s-video. Eller kompositt hvis nødvendig. Coax / antennekabel er såkalt RF-signal og gir dårligst bilde. Hvis du har separat s-videoutgang er det bare å plugge i. Men hvis du skal bruke s-video fra scart, må du velge dette spesielt i tuneren fordi den sansynligvis bruker RGB og kompositt som standard oppsett. Ellers så blir det det samme som alle andre tråder: Hjelp, jeg får bare svart/hvitt.... Lenke til kommentar
snole Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Den coaxutgangen du har der det står LNB out, er beregnet for videreføring av LNB-signalet til evt neste tuner. Pluggen er mest sannsynligvis en F-plugg (du skrur pluggen fast). Det vil ikke funke mot vanlig antenneinngang. Kjør S-Video du, det godt nok. Alternativt kan du kjøpe et PCI kort med paraboltuner på. Da kan du kjøre LNB inn på det kortet og få enda bedre bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå