SyrupyEarth Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Hei, jeg har et eltax evolution anlegg(5.2) problemet ligger i at mange spill og kanskje filmer som bruker surround, blir ikke spilt av riktig, jeg vet at alt er koblet riktig via en forsterker, forsterkeren anerkjenner at alle høytalerne er der(har jeg funnet ut via dens egen test funksjon), og dessuten så virker alle høytalerne godt til vanlig musikk uten surround, men når jeg "beveger" meg rundt i et spill så reagerer ikke center speakern eller de to bakre. vet noen hva jeg kan gjøre? manualene sier ikke noe imot fra data til forsterker, eller hvordan ha det helt riktig på pc, takk for hjelp Lenke til kommentar
Richie Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Kanskje du må legge inn ac3-codec. Du kan finne det her. Edit: Trykkleif Endret 26. september 2004 av Richie Lenke til kommentar
SyrupyEarth Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 innstallerte ac3 saken, prøvde å sette om alle settingsene til å tilpasse seg den, og leste manualen grundig, men det er ikke hørbar forskjell, har jeg gjort noe feil? Lenke til kommentar
Richie Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Hva slags lydkort har du? Du må jo ha et lydkort som støtter minst 5.1 for at lyden fra PCen skal komme ut i surround uansett hvordan forsterker du har. Lenke til kommentar
SyrupyEarth Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 audigy 2, den skal vel støtte surround? Statiske lyder som bakgrunnsmusikk og denslags kommer helt fint ut, men dynamiske lyder som skyteskudd og hånd granater og annet blir bare hørt ordentlig foran venstre og høyre, så når noe skjer rett foran personen hører jeg det ikke. Lenke til kommentar
Richie Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Legg inn creatives drivere (hvis du allerede ikke har gjort det) og gå inn i sorround mixer under creative på start-menyen og kjør det diagnostikk-programmet for å høre at det kommer lyd fra riktig høyttaler. Det skal være en stemme som sier front left, center, front right, rear left, rear right...eller noe i den duren. Du må også sette opp at du har 5.1 høyttalere eller 5.2 hvis det er noe alternativ (tviler jeg på). Også må du du gå inn i kontrollpanel - lyder og lydenheter - avansert under høyttalerinnstillinger og velge 5.1 surround-lydhøyttalere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå