ve_gard Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Et alldeles så kinkig problem.. Jeg har to pcer koblet i nettverk med en switch. Begge pcene får internetttilkobling ifra NGT sin ruter som kommer innpå switchen. Saken er at min maskin når maskin nummer to og maskin nummer to når min over nettverket. Men.. Min får internettilkobling, men det får derimot ikke den andre! Har dere noen anelse om hva feilen kan være..?? Takker for all hjelp! MVH Vegard Lenke til kommentar
Valent Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Trenger litt mer info, er den andre pc'en koblet over via trådløs nettverk? Lenke til kommentar
ve_gard Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 (endret) NGT ruter---------Switch-------PC1 iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii |------PC2 Begge pcene når hverandre. Men det er bare PC 1 som får internettilkobling. (nei, pc nr2 er ikke tilkoblet internett gj. pc1) MVH Vegard Endret 26. september 2004 av ve_gard Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 pc1 og pc2 må ha ulike ip-adr. vet ikke om ngt ruter deler ut i hytt og h**** men hvis det er dhcp på ngt ruter så skal det ikke være prog. men vis ikke så skal hver maskin haq ip-adr, subnett mask, gateway adr, og dns adr ... sett igang... Lenke til kommentar
ve_gard Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 DHCP er på... de har hver sin ip... ingenting skjer....... Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 paste resultatet av "ipconfig /all" på begge maskinene Lenke til kommentar
ve_gard Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Formatert.. ailt funke no =) Enkelt å grett.. men kanskje ikke d æ lært no av:p Men kassa sku formateres uansætt så... MVH Vegard Endret 27. september 2004 av ve_gard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå