trygvan Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Hei, Har aldri prøvd overklokking før, stoler liksom ikke helt på det. Jeg lurer på om noen kunne tenke seg om overklokking kunne lønne seg for meg, eller hva jeg bør gjøre for å få opp kapasiteten på maskina mi. Jeg har en 2,5 år gammel Dimension 8200 med 384 MB RDRAM (400mhz), 1.6 Ghz P4, og Geforce 2 Mx 64MB. Vil det da være mulig å spille noen av de nye spillene med tilfredsstillende kvalitet om jeg overklokker og kjøper nytt skjermkort, eller må jeg også skaffe mer Ram? Hva hjelper overklokking for? Håper noen er i lærer-wannabe-hjørnet. Takk. Og, ps, er det lovlig? Hvorfor føler jeg dette er et litt "svart" spørsmål? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Å overklokke vil si at du øker antall pulser, nuller og enere, maskina di kan behandle per sekund! La oss si at du overklokker fra 1600mHz til 2000mHz, da vil CPUen din takle 400 000 000 nuller og enere mer enn opprinnelig og kan prosessere mer data på 1 sekund enn tidligere! Du skal uansett klokke ganske så høyt før du kan begynne å spille spill som Doom 3 og HalfLife 2 allikevel og det blir nødvendig med mye mere ram for disse spillene på høy grafikk, for å ikke snakke om skjermkortet Endret 25. september 2004 av P-in-P Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Det er ikke ulovlig, men garantien ryker. Edit: Link Endret 26. september 2004 av Ongabonga Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Tusen takk for hjelp ! Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Nybegynner er anbefalt lesestoff! (Flere deler) Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Nybegynner er anbefalt lesestoff! (Flere deler) Er ikke det samme som min link? Lenke til kommentar
Sink Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Men dette er jo en Dell er det ikke? Da kan du nok ikke overklokke cpu/minne, men mere minne går jo Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 ja, men RD-Ram er svindyrt Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Off - Topic: Hvorfor kjøper folk Dell ? Dette er jo ikke noe bra til bruk føler jeg ? Lenke til kommentar
Thel Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 For folk som ikke kan noe serlig om data er dell helt greit, de får pc'en ferdig i en ekse, du trenger bare å trykke inn knappen så virker den! Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Stemmer at det er en Dell. Jeg har lest litt av nybegynnerveiledningen, og skjønner at mitt system sannsynligvis er optimalisert fra før. Å kjøpe RDRAM er nok lite aktuelt nå ja. Jeg nøyer meg med de 384 jeg har og kjøper heller en ny maskin siden. Eller er det mulig å kjøpe nytt hovedkort til denne maskina? (Blir kanskje egentlig et nytt emne men.) Takk for alle svar!! Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Jeg kjøpte Dell fordi det var "trygt og godt" for noen år siden, og jeg hadde hørt at det skulle være mye billigere enn vanlige butikk-pcer. Nå er jo situasjonen en helt annen, og jeg har lært mye, så nå ville jeg sikkert ikke kjøpt Dell, kanskje heller en av pakkeløsningene som presenteres på dinside evt. bygget selv (men da må man jo optimalisere en god del selv da!) Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Øøh, noen som vet hvordan man kan fjerne innlegg? Det ble en liten klikk her i sted som gjør at det vises mange versjoner av samme melding. Sorry Endret 26. september 2004 av trygvan Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 26. september 2004 Forfatter Del Skrevet 26. september 2004 Jeg kjøpte Dell fordi det var "trygt og godt" for noen år siden, og jeg hadde hørt at det skulle være mye billigere enn vanlige butikk-pcer. Nå er jo situasjonen en helt annen, og jeg har lært mye, så nå ville jeg sikkert ikke kjøpt Dell, kanskje heller en av pakkeløsningene som presenteres på dinside evt. bygget selv (men da må man jo optimalisere en god del selv da!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå