MrLee Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 PC fordi en PC har mye raskere spill...jeg mener tempo på spill...f.eks. så jeg clip fra Ghost recon 2 til Konsoll...folka kunne jo stille seg midt på rullebanen og sikte i evigheter før FI skøyt på dem, og bomma... urealistisk til de grader mener nå jeg...med en PC, med mus og tast kombo ville samme ting tatt 1 sec.. Mer rush da... samme i f.eks. HALO, hvor lang tid tar det å snu seg der?...jeg syntes Halo var direkte kjedelig, rett og slett fordi jeg ikke klarte å ha samme tempo som jeg får i andre PC fps spill... Eneste som er bra på Konsoll er vel sloss spill (mest p.g.a. de overlegne kontrollene til denne type spill) og sport regner jeg med... Men jeg liker FPS, SIM-spill, Strategi osv.... da er konsoll Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Har du en trustmaster firebird-gamepad og et bra skjermkort, har playstationdustene ingen argumenter lenger. Og på Konsoller kan du jo bare spille, mes på pc er det mange ting. internett foreksempel Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 *snip*Han skulle vise meg Burnout 3, og det første som slo meg var hvor elendig grafikken var, da det var min tur til å prøve, greide jeg ingenting fordi jeg ikke greide å skimte hva som var hva på skjermen, og der er ikke fordi skjermen er liten, 35". Jeg spurte han hvordan han ville si grafikken var på dette spille, hvorpå skalaen det lå på Playstation, og han sa dette var noe av det bedre. Da er det bra jeg kastet bort pengene på en PC i stedet, bildet var dårligere enn PC oppløsning på 800x600, og det bruker jeg aldri fordi det ser ikke helt bra ut. Det er kanskje ikke helt rart at du syntes det var noe blokkete når man tenker på at en tv kun kjører i tilsvarende 640x480 pixler... Og jo mindre tv du kjører spillet på, jo penere vil det se ut. Kanskje derfor alle spillbutikker viser spill på små skjermer? Og til Metallic (tror jeg) det er Commodore 64, ikke commandore. Dessuten trodde jeg du var rundt 18 år, og da noen år for ung for c64 bølgen... Kanskje c128 og amiga perioden, men ikke c64 perioden... Lenke til kommentar
cockmyrifle Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Commodore 64 var vel heller ikke en konsoll? Her er forresten et bildegalleri av disse uhyre elegante maskinene fra fordums tid: http://commodore.ca/products/c64/commodore...ture%20Gallery: Endret 27. september 2004 av cockmyrifle Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Jeg spiller både på pc og på ps2. Jeg har spilt på pc i et par år og syns at spiller best på pc. Spillinga begynte med en commodore 64, men tok virkelig av med Nintendo, så super nintendo osv. Jeg spilte masse nintendo når jeg var liten og syns at det var kult. Men da jeg ble større på ble pc tingen, men jeg likte fortsatt konsoller. Jeg syns at spill er bedre på pc på grunn av at styingen blir bedre med mus og tastatur, i min mening i hvert fall. Og det pleier å være mer ting du kan gjøre i spillene på pc, som for eksempel laste ned mods. Men spill er jo fortsatt kult på konsoll. Jeg kjøpte meg en ps2 for ca 2 uker siden og har spilt masse på den. Det jo spill som kommer til ps2 som ikke kommer, eller som kommer senere til pc. Så jeg liker både pc og konsoller. Foretrekker egentlig pc, men det er jo alltids kult å sette seg ned med en kamerat foran tvn og spille 2 player på et eller annet spill.,eller bare spille alene. Lenke til kommentar
Keinu Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Spiller både på PC og PS2, hver maskin til sin bruk sier nå jeg Men en ting som consoles gjør uendelig bedre en pc er flerspiller på samme maskin! Ingenting slår 4-5 venner på besøk og en runde i Pro Evolution Soccer 3 Samtidig er det vanskelig å være uenig at PC er en suveren FPS platform. Lenke til kommentar
ZlummGlumm Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Me bruker PC tell RTS og FPS. Men PS2 er kjøramaskinen min. Den sitter så fint så det er enkelt å rigge opp rattet. Bilspell på PC blir for dumt... husker jeg spelte CMR 2.0 på pc med pilene før.... Dødskjedelig, pluss at det noen ganger kom noen lægg inn. På Konsoll går alt glatt i bilspell. Jeg prøvde NFS på PS2 så på XboX seinere.. Grafikken er klart bedre på XboX. Men så suger NFS og da.. Men husk: PS2 ER 3-4 ÅR GAMMAL! Moderne pcer en KLART bedre med grafikken. En liten fordell med Konsoll er at man ikke må bry seg så mye med at den fryser eller klikker eller noe sånt. Når det gjelder pc er det bare å se på detta forumet så ser du mange folk som har problemer med innstalering eller at spillet\pcen kræsjer. Som Herr. Balle sa.. de er bra på hver av sine punkter. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 konsoll blir ikke så fort gammelt, en data må skiftes ut annenhvert år for å være bra Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 enig... PC er best... Jeg har også noen venner (90% av de) som foretrekker PS2 fremfor PC gamepad kan ikke konkurere med mus og tastatur i fps. ps2 tilsvarer en 450mhz amd64 pc. det eneste som gjør at det ikke hakker er 3d akslerasjonen! pc er MYE bedre enn spill consoller. hvis man skal velge en consoll vel i så fall x-box Lenke til kommentar
Doga Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Som det har blitt sagt mange ganger før her; konsoll og PC til hvert sitt bruk! Selvsagt er FPS og strategi noe som passer best på PC. Spilte MGS 2: Substance på playstation 2 og der foregår noen baner i førsteperson. Det SUGER! Jeg har ikke spilt Halo og lignende, men antar at kontrollen er like retardert der. RPG i betydningen FF, BoF og Suikoden tar seg absolutt best ut på konsoll. Siden jeg var liten har konsoller vært å finne hjemme, så nå har jeg NES, SNES, GC, Ps og Ps2, samt PC. Som en slags tommelfingerregel så er PC mer for multiplayer, mens konsoller er singelplayer. Selvsagt er det unntak, Smash er det feteste multiplayerspillet ever spør du meg, og det er et GCspill. Morrowind, som jeg forøvrig ikke liker, er et visstnok supert singelplayer spill, og det er PC. Men argumenter som at "prosessorkrafta er større og bedre på PC, og derfor spiller jeg PC" er tafatt. Spillbarhet og historie er viktigst synes jeg. Alt i alt vil jeg si det er tåpelig å sette konsoll mot PC, og som nevnt, det beste er nok å ha en lett blanding av konsoller og PC!! Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) *snip*Han skulle vise meg Burnout 3, og det første som slo meg var hvor elendig grafikken var, da det var min tur til å prøve, greide jeg ingenting fordi jeg ikke greide å skimte hva som var hva på skjermen, og der er ikke fordi skjermen er liten, 35". Jeg spurte han hvordan han ville si grafikken var på dette spille, hvorpå skalaen det lå på Playstation, og han sa dette var noe av det bedre. Da er det bra jeg kastet bort pengene på en PC i stedet, bildet var dårligere enn PC oppløsning på 800x600, og det bruker jeg aldri fordi det ser ikke helt bra ut. Det er kanskje ikke helt rart at du syntes det var noe blokkete når man tenker på at en tv kun kjører i tilsvarende 640x480 pixler... Og jo mindre tv du kjører spillet på, jo penere vil det se ut. Kanskje derfor alle spillbutikker viser spill på små skjermer? Og til Metallic (tror jeg) det er Commodore 64, ikke commandore. Dessuten trodde jeg du var rundt 18 år, og da noen år for ung for c64 bølgen... Kanskje c128 og amiga perioden, men ikke c64 perioden... ...så da var det jo dumt at playstation baserte seg på et så idiotisk system...? Pc ER best. Forresten helt enig i AndersT2 sitt innlegg Endret 28. september 2004 av CurSi0 Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Og til Metallic (tror jeg) det er Commodore 64, ikke commandore. Dessuten trodde jeg du var rundt 18 år, og da noen år for ung for c64 bølgen... Kanskje c128 og amiga perioden, men ikke c64 perioden... Om jeg var for "ung" for C64 bølgen, hvordan i helvete kan det ha seg at jeg spilte C64 hele tiden sammen med broren min (som nå er 23)?! Og jeg husker ALLE spillene vi spilte! Bare fordi jeg ikke er 18, betyr det jo ikke at det er UMULIG at jeg spilte C64!!! Lenke til kommentar
sfougner Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Grafikken på ps2 blir mye bedre hvis man koster på en monster kabel, type veldig dyr, hehe. husker ikke hva den heter. men det er svideo. og gull?! Grafikken i seg selv blir ikke bedre, men all skrift blir mye bedre, ser detaljer bedre, ikke minst blir mye mindre støy! Er enig i at pc er mye bedre på 1. person skytespill, men skal man spille bilspill, fly spill, slossespill e.l syns jeg ps2 er overlegen. Kunne aldri tenke meg og spille gt3 på pc, samtidig som jeg aldri kunne tenke meg og spille counter - strike på ps2. Siden det ikke er til ps2 slipper jeg jo det problemet Har ps2 x-box og en data som funker på de nyeste spillene, bare så det er sagt. x-box kontrollen er helt "homo", så derfor velger jeg og bruke ps2'n i stedet Veldig raskt og koble opp, og den ekstra ventetiden det blir pga litt tregere loading gjør ikke så mye, sitter somregel i en sofa sammen med venner eller dama Dvd spiller på ps2 og en stor tv slipper man og kjøpe dvd spiller i tillegg. Selv om mange gjør dette uansett da... Mvh Simen Endret 28. september 2004 av sfougner Lenke til kommentar
AmiDelf Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg spiller endel jeg... Bruker PS2'en til bilspill og plattformspill. Det samme med Dreamcasten min. PC'en kan man bruke til FPS og strategi spill. Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg har personlig en bra pc, PS2 og XBOX. Konsollene står bare å støver, fordi ingen av spillene uansett hvor bra andre sier de er, greier å engasjere meg. Du blir for distansert når du sitter 3-4 meter unna i en sofa og ser på en lavoppløselig tv. På en PC, så sitter du på en stol konsentrert, og glir fort inn i spilleverdenen. Dette blir også gjeldene da jeg syns det er mye mer naturlig på mange spill, og styre med musen, så jeg slipper å bli enda mer distansert av følelsen av å ha et handikapp. Jeg kommer med min personlige mening nå, og vet andre ikke har det sånn. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Ps2 har Rez. Pc har ikke Rez. Jeg må kjøpe meg en ps2...fyttihelvete for et herlig spill Rez er. Lenke til kommentar
ZlummGlumm Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg har personlig en bra pc, PS2 og XBOX. Konsollene står bare å støver, fordi ingen av spillene uansett hvor bra andre sier de er, greier å engasjere meg. Du blir for distansert når du sitter 3-4 meter unna i en sofa og ser på en lavoppløselig tv. På en PC, så sitter du på en stol konsentrert, og glir fort inn i spilleverdenen. Dette blir også gjeldene da jeg syns det er mye mer naturlig på mange spill, og styre med musen, så jeg slipper å bli enda mer distansert av følelsen av å ha et handikapp. Med meg er det faktisk det omvendte... Klarer mye bedre å gli inn i spellverden når jeg sitter i godstolen og anlegget rundt. Kontrollen funker mye bedre tell sånt, man veit liksom hvor alt er så man må ikke lete etter en viss knapp. Virker veldig bra når man speller FF.. kan ikke tenka meg å spelle ff på pc.. Med morrowind på PC ødelegger det ofte stemninga når jeg må leta etter "r" knappen for å reste. Lenke til kommentar
trouble-man Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Hvis man skal ha noe bare for å spille et spill kan man jo like godt bruke Ps2 og X-box. Jeg synes jeg har mest glede av å spille Playstation 2 Ofte sitter jeg og smiler bredt mens jeg spiller, og får en herlig spillfølelse. Og så er man mye mer jordnær når man spiller Ps2, og blir ikke like mye NERD som enkelte andre som spiller pc. (No offence Ratm_Fan) For å ha det moro med å spille MÅ man ha Ps2!!! Lenke til kommentar
cockmyrifle Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 (endret) Altså, sammenligne PS2 og PC-grafikk blir som å sammenligne ekte og plast ( http://shop.erotikknett.no/main.php3?PI=11&PNO=51678 ), det går bare ikke, det er ikke til å sammenligne. Endret 28. september 2004 av cockmyrifle Lenke til kommentar
RatmFan Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Hvis man skal ha noe bare for å spille et spill kan man jo like godt bruke Ps2 og X-box. Jeg synes jeg har mest glede av å spille Playstation 2 Ofte sitter jeg og smiler bredt mens jeg spiller, og får en herlig spillfølelse. Og så er man mye mer jordnær når man spiller Ps2, og blir ikke like mye NERD som enkelte andre som spiller pc. (No offence Ratm_Fan) For å ha det moro med å spille MÅ man ha Ps2!!! Admins? Mobbing? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå