Bloody Mess Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Kanskje du skal prøve deg i CPL med en konsollkontroller på FPS-spill, tror du vil finne ut rimelig kjapt at det så absolutt ikke duger. Ellers er det som du sier, noe passer best på PC, noe passer best på konsoll. Endret 26. september 2004 av odex Lenke til kommentar
slash Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) [iC,26/09/2004 : 01:04] Nå er jo PS2 og Xbox en del billigere da.. For at en PC konstant skal kjøre alle spillene glatt, ikke ha problemer, ikke støye, se bra ut og i tillegg kunne utføre alt det dill av oppgaver, må man ha masse penger og masse tid For at en PC konstant skal kjøre alle spillene glatt, ikke ha problemer, ikke støye, se bra ut og i tillegg kunne utføre alt det dill av oppgaver, må man ha masse penger og masse tid. Jeg synes både xboxen og ps2en bråker. Jeg kjøpte nettop pc til broren min, Med en rheobus, akkurat bra nok hardware kvalitetsvifter og et stilig 500kroners kabinett fra microplex. det hele landet på rundt 6000 kroner. Å sette den opp tok tre-fire timer. ( Inkludert windowsinstall, oppdatering av alle drivere og windows update, og installasjon av all nødvendig programvare og spill.) Han kjører alle spill ps2en og xboksen kan kjøre HELT glatt. (egentlig ikke noen bragd ) Så argumentet ditt om tid og penger holder ikke helt mål. //edit: Det skal nevnes at han hadde skjerm fra før, men det teller egentlig ikke siden du må ha tv fra før for å spille ps2/xbox //edit2: noe rart som skjedde med quotinga, men jeg gidder ikke fikse det, for dere forstår. Endret 26. september 2004 av slash Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Ja, Blib, en PC er mye dyrere, men i gjengjeld så koster jo spillene på konsoll så uendelig mye mer! Og det går ikke an å fortsette dem (med modder, patcher, ekstra maps, fans-laget stash osv) Om du feks er heldig og finner et nytt spill (storspill) på en butikk til MYE lavere pris enn andre butikker... La oss ta DOOM3 i dette tilfellet... Jeg kjøpte DOOM3 for 299 på Elkjøp. På konsoll varierte prisen på dette spillet fra butikk til butikk. Det billigste jeg så var 500, og det dyreste.....700!!! SYV HUNDRE SPENN; DERE!!! du får jo kjøpt et av de nyeste hovedkortene til PC for den prisen! Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Jeg har alltid holdt meg til PC når det kommer til spill. Har nå en ganske bra PC, så de fleste spillene kjører som smurt uten problemer eller hakking. Har en kamerat som har både Xbox og PS2, og sier han liker det fremfor PC, ironisk nok sitter han klistra mere fremfor PCn og CS enn noen av konsollene sine Blir aldri fortrolig med FPS spilling på konsoll. Synes det er alt for mange knapper hit og dit for å sikte og treffe ordentlig. Da liker jeg muse-sikting mye bedre, klarer i det minste å sikte ordenlig før jeg skyter. Dessuten synes jeg grafikken på konsollene ikke er på høyde med PC (i alle fall min). Er mer opptatt av gameplay enn grafikk, men jeg er også opptatt av at jeg skal se det som skjer. Long live my computer, long live the games Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Ser at det er noen i denne tråden som antyder at grafikk er alt! Men der er jeg sterkt uenig i, og jeg vet at det er flere som er enig med meg. Ville heller kjøpt et spill med middels grafikk om både gameplay og holdbarhet var helt på topp. Enn et spill med super grafikk mens gameplay og holdbarhet var meget skuffende. Selv holder jeg en knapp på PS2. Synes det kommer flere spill der som jeg liker enn på PC. Skal man ha topp grafikk osv på en PC, må man ut med mange tusen kr. Mens en PS2 koster toppen 1500kr, og grafikken på en PS2 er ikke så dårlig som man skal tro. Det er min mening. At spill hakker på PS2, så er det et bevis på de som har lagt spillet ikke har optimalisert spillet mer for PS2. Bare se på kommende MGS3 spillet, Final Fantasy X,GT3&4 og GTA:SA, jeg har vanskelig for å tro at en 4 år gammel konsoll klarer å få til så avansert grafikk på en så svak konsoll. Et bevis på at de som lager spillene klarer det mest utrolige. Dessuten så synes jeg at det er mer behagelig å ligge i sofaen og spille på PS2, enn å sitte på en stol å spille på PC`en i mang timer i strekk. Endret 26. september 2004 av Zemeckis Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Ser at det er noen i denne tråden som sier at grafikk er alt! Men der er jeg sterkt uenig i, og jeg vet at det er flere som er enig med meg. Ville heller kjøpt et spill med middels grafikk om både gameplay og holdbarhet var helt på topp. Enn et spill med super grafikk mens gameplay og holdbarhet var meget skuffende. Selv holder jeg en knapp på PS2. Synes det kommer flere spill der som jeg liker enn på PC. Skal man ha topp grafikk osv på en PC, må man ut med mange tusen kr. Mens en PS2 koster toppen 1500kr, og grafikken på en PS2 er ikke så dårlig som man skal tro. Det er min mening. At spill hakker på PS2, så er det et bevis på de som har lagt spillet ikke har optimalisert spillet mer for PS2. Bare se på kommende MGS3 spillet, Final Fantasy X,GT3&4 og GTA:SA, jeg har vanskelig for å tro at en 4 år gammel konsoll klarer å få til så avansert grafikk på en så svak konsoll. Et bevis på at de som lager spillene klarer det mest utrolige. Dessuten så synes jeg at det er mer behagelig å ligge i sofaen og spille på PS2, enn å sitte på en stol å spille på PC`en i mang timer i strekk. Hvem i denne tråden er det som direkte har sagt at grafikk er alt? Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 FPS, Strategi, bil spill osv er best på PC! FIFA eier på PS2, men så liker ikke jeg så godt FIFA Tony Hawk er jo fett på PS2! Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 hmm. pc vs playstation2 ja. Det er jo smak og behag. Noen liker å sitte med pc og spille, noen med ps2/xbox Jeg selv har holdt på med data i 10 år og var forelsket i commodore64 da jeg var liten. MEN. Jeg liker heller bedre (som var nevnt før) å ligge i senga/sofaen og så kose meg med eit xbox spill. Man slipper å ha utrolig lett tilgang til cheats. Man betaler for spillet som er OVERPRISET men. Man vil ikke cheate da. siden man vil utnytte spillet 100% ut. Og ps2/xbox tar ALT av spill som er laget for de. Slipper å oppgradere hele tiden. Eks. hva skal man med hovedkort for 700kr når man kan kjøpe spill til 700kr som er støtta UANZ? da er du eit hovedkort rikere? men 1 spill fattigere på en måte viss dere forstår. Jeg selv er 101% forelsket i burnout3 på xboxen. spiller det konstant Lenke til kommentar
*aMo* Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 PC - Star Wars: Jedi Knight Jedi Academy 179 kr Xbox - Star Wars: Jedi Knight Jedi Academy 493 kr Og dette gjelder flere spill.. PC-spill synker i pris, xbox (og andre konsoller) holder samme pris til de er utsolgt. DET er grunn nok til å gå for PC-løsning. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Jeg synes det er ofte at folk hyler og maser om hvor forferdelig det er med fps spill på konsoll. Klart er det flott med mus og tastatur, men det gjør ikke at pad er helt møkk. Jeg tror det er bevist på både Halo og Goldeneye(vet det er gammelt) at pad faktisk er brukbart. Enig med deg der. Spesielt Halo har fantastisk god kontroll, om du synes det går treigt så still sensitivity opp på 10 for guds skyld Lenke til kommentar
ML Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 jeg synes at pc er best, det er veldig bra utvalg av spill og det er bedre grafikk! men jeg synes også det er godt og slenge seg ned i soffaen og spille ps2...på en stor tv men du kan jo gjøre mye mere enn å bare spille på en pc da. så dette er vel opp til hver enkelt hva de synes er å foretrekke! Lenke til kommentar
Balle Klorin Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Kanskje du skal prøve deg i CPL med en konsollkontroller på FPS-spill, tror du vil finne ut rimelig kjapt at det så absolutt ikke duger. Jeg har da aldri nevnt at man skal i cpl og spille med pad. Poenget mitt er, som jeg allerede har sagt. Selv om Mus og tastatur er flotte saker i fps og vil være bedre valg ovenfor pad, så betyr det ikke at pad er udugelig. Jeg tror de færreste sitter med cpl tanker i hodet når de kjøper fps spill til konsoll. Lenke til kommentar
fenris1911 Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Denne generasjonen konsollar synest eg blei utdatert for lenge sidan. Eg har ein Xbox og PS2, men dei har stått og støva i omtrent to år bortsett frå når eg skal sjå ein dvd. Eg synest det er positivt og eit pluss at ein konstant kan forbetra PCen, noko ein ikkje kan med kjipa-konsollene av nokre steintavler frå steinalderen. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 PC - Star Wars: Jedi Knight Jedi Academy 179 krXbox - Star Wars: Jedi Knight Jedi Academy 493 kr Og dette gjelder flere spill.. PC-spill synker i pris, xbox (og andre konsoller) holder samme pris til de er utsolgt. DET er grunn nok til å gå for PC-løsning. Et MEGET godt eksempel! Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 [iC,26/09/2004 : 13:58] Hvem i denne tråden er det som direkte har sagt at grafikk er alt? Okey, de sa det ikke direkte da, men de antyder det. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Kan ikke denne tråden om-navngjøres til "PC vs Konsoll"? Mye bedre da... Den ENESTE konsollen JEG synes har vært 100% konge, er Commandore 64! Friday The 13th, Spy vs Spy, Rick Dangerous, Sabotage 1&2, Indiana Joens osv! Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 (endret) Har både en veldig bra pc og PS2 i hus.. (hadde en GC før, men den har jeg solgt...) Jeg må si at jeg har ingen favoritt... Når det kommer til FPS spill er pc'n en klar viner... Men tenk på bilspill, slosspill osv... De fungerer nå mye bedre på konsoll enn på pc... Og multiplayer på pc... Klart det er gøy på lan, men ingen er nå på lan til en hver dag.. Ingen ting slår 4 kamerater som spiller f.eks Burnout3 i stuen.. Mye bedre med slik felleskap enn å sitte alene på ett rom med pc'n og spille over nette.. Endret 26. september 2004 av Prebo Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Skal kjøpe en ps2 og spillet Rez. Så utrolig kjipt at det spillet ikke kom til pc Konsollene har et par perler som er virkelig uunværlige. Grafikk er ikke viktig. Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 PC'n er mer fleksibel. Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 PC, definitivt! En PlayStation sin håndkontroll er elendig til FPS. Spilte en gang MoH: Frontline på PS, og bomma på et folk på en halv meters avstand! Ikke at jeg er überskilled til å spille på konsoll heller, men likevel. Det er for seigt med gamepad. PS har også elendig grafikk, pga. den dårlige TV oppløsningen. Hva GameCube og XboX har skal jeg ikke uttale meg så mye om, men tviler på at det er noe bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå