AndersT2 Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Det er skjelden jeg spiller på konsoll, men jeg var hos en kompis forrige helg, som foretrekker Playstation2 foran PC, mye fordi det ikke hakker. Han skulle vise meg Burnout 3, og det første som slo meg var hvor elendig grafikken var, da det var min tur til å prøve, greide jeg ingenting fordi jeg ikke greide å skimte hva som var hva på skjermen, og der er ikke fordi skjermen er liten, 35". Jeg spurte han hvordan han ville si grafikken var på dette spille, hvorpå skalaen det lå på Playstation, og han sa dette var noe av det bedre. Da er det bra jeg kastet bort pengene på en PC i stedet, bildet var dårligere enn PC oppløsning på 800x600, og det bruker jeg aldri fordi det ser ikke helt bra ut. Måtte legge inn NFS: Underground for å sammenligne, (grafikken) og fytti helvete hvor mye bedre det var, alle bakgrunner var synelige og alt var 100 ganger bedre. PC ER BEST. Må legge til at en av krasje modusene på Burnout var kult, spilte det noen timer. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 enig... PC er best... Jeg har også noen venner (90% av de) som foretrekker PS2 fremfor PC gamepad kan ikke konkurere med mus og tastatur i fps. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Det er skjelden jeg spiller på konsoll, men jeg var hos en kompis forrige helg, som foretrekker Playstation2 foran PC, mye fordi det ikke hakker. Det er jo DIN PC sin feil at spill hakker da! Man kan jo ikke skylde på PC'n pga noen som ikke gidder å oppgradere! Men ellers, er enig med dere... PC eier ALT annet! INGEN kommer NOEN GANG til å komme opp på siden av den heller! Det kan jeg garantere dere! Prøvde Halo på Xbox en gang (i ei spill-sjappe LEEENGE før PC versjonen kom) Og jeg DIGGET det! Levelen jeg spilte var jo begynnelsen av "The Silent Cartagropher" så det sier jo sitt Men jeg syntes jo at kontrollene (Pad) sugde....fiskestang? Heldigvis kom jo Halo til PC da Takk gud for at PC'n finnes! Bare så forbanna at enkelte spill kommer til konsoller leeeeeeeeeenge før det kommer til PC (les: GTA:VC, GTA:SA, Halo) Den ENESTE som i det hele tatt nærmer seg PC's kvalitet er Xbox, som er utviklet av Microsoft selv :!: Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Nå er jo PS2 og Xbox en del billigere da.. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Så dere er altså stolte medlemmer av kategorien "Grafikk er alt"? For min del syns jeg at grafikken på både Xbox, GameCube og PS2 er så absolutt bra nok - det er gameplayet som teller uansett. Om du hadde et problem med å lese teksten i spillet br du se en optiker, ikke kjøpe en PC Endret 25. september 2004 av Blib Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Nå er jo PS2 og Xbox en del billigere da.. Nå er jo PS2 og Xbox en del DÅRLIGERE da.. EDIT: Så dere er altså stolte medlemmer av kategorien "Grafikk er alt"? For min del syns jeg at grafikken på både Xbox, GameCube og PS2 er så absolutt bra nok - det er gameplayet som teller uansett. Om du hadde et problem med å lese teksten i spillet br du se en optiker, ikke kjøpe en PC Hysj på deg! Tull pjatt! Grafikken er absolutt ikke alt, slik som du hentydet, men grafikken på konsoller ER mye dårligere! Men DET er ikke hoved problemet! Det er de forbaska kontrollene! Altså, nå er jo dette bare en vane-sak da, men likevel! Man må venne seg til de noe ekle kontrollene til konsoller (spesielt FPS spill) men når man spiller en PC kan man nesten kontrollene med en gang! Musa har 100% trinnløs styring, men de spakene på kontrollene til konsoller, er slik at det er KJEMPELETT å flytte siktet forbi hodet på personen du skal knerte! Man må jo til og med ha Auto aim for å treffe skikkelig! :!: Endret 25. september 2004 av MeTa][iC Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Jeg driter i hakkingen, vel ikke hvis det er mye, men ett lite hakk er og der gjør ikke meg noe. og det er ikke PCen min det er noe feil med. En annen gang diskuterte et par kollegar, en som er PC frelst spiller og en annen som ikke er så er faren, og han mente at PS2 hadde bedre styre kontroll, og han handre sa at hvis de spilte FPS mot hverandre ville han rævpule han med mus og tastatur, alle andre var enige. EDIT: hvem sa noe om å lese teksten i spillet, jeg greide ikke å se forskjell på bakgrunn og biler Endret 25. september 2004 av AndersT2 Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 alle andre var enige. Inkludert meg Lenke til kommentar
Blib Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 [iC' date=26/09/2004 : 01:04] Nå er jo PS2 og Xbox en del billigere da.. Nå er jo PS2 og Xbox en del DÅRLIGERE da.. Du har ikke noen gang reflektert over det at folk kanskje ikke TRENGER alt det en PC har å by på for å ha det morro? For tiden sitter jeg og spiller Monopoly Party på Xboxen min med kamerater. Grafikken suger, who cares? Jeg kan ikke komprimmere ned en DVD til DivX i bakgrunnen, ser det ut som om jeg bryr meg? For at en PC konstant skal kjøre alle spillene glatt, ikke ha problemer, ikke støye, se bra ut og i tillegg kunne utføre alt det dill av oppgaver, må man ha masse penger og masse tid. Tenk om jeg faktisk kun ønsket å spille småspill mot kamerater eller noe da? Da ville jeg mye heller kun kjøpt en 1000krs Xbox som hadde alt jeg trengte enn en 10 000 kroners PC som hadde langt flere funksjoner enn jeg trengte. Hvis jeg var avhenging av IRC eller HW.no kunne jeg vel heller bare kjøpt en PC til 4000 kroner som ville vart i evig tid (for de oppgavene) og fortsatt å bruke konsollen for spilling? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 En annen ting er at du sparer en del penger når du kjøper spill, PC er jo en del billigere, og det inkludere at spillene også av og til er større. Medal of Honor: Allied Assault var etter det jeg forstå dobbelt så stort på PC som på Xbox. Hørte at de startet rett på D-Dagen, og på PC så er det brett nr 3 eller 4 Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Her kommer man inn på noe av grunnen til at jeg mener det er feil å gjøre Xbox om til en PC og likevel kalle det en konsoll. PC og konsoll er to forskjellige ting. Jeg foretrekker helst å ha tilgang på begge, men måtte jeg absolutt velge så hadde jeg valgt PC'en. Grunnen? En PC har langt flere muligheter. Det er ikke bare spill. Det er alt. Absolutt alt. Men likevel, jeg koser meg med PlayStation. Vet ikke hvordan det skal forklares, men spillfølelsen er liksom mye bedre med en konsoll, med en kontroller i hånda osv. Det kommer selvsagt an på hvilket spill du skal spille. Jeg kan fks. aldri tenke meg å spille strategispill på konsoll. Til slike spill MÅ du bare ha tastatur og mus. Samme med spill som Counter Strike, Doom og lignende. Det føles mest naturlig å spille slike spill på en PC. På den andre siden, så er det også spill som jeg føler egner seg MYE bedre på konsoll enn på PC. Tekken-lignende spill. Final Fantasy-spillene, bilspill som Gran Turismo, WRC3 o.l, føles for meg mye bedre på konsoll. En annen bra ting med konsoll er at du trygt kan kjøpe alle spillene til den uten å måtte tenke på om du tilfredsstiller systemkravene. Du slipper å oppgradere hver eneste gang du skal kjøpe et nytt spill. Dessuten skjer det utrolig sjelden at en konsoll krasjer/hakker. PC'en vil alltid bli vinneren når du ser hele bredden på det. Den har flere muligheter enn PlayStation 2, Xbox og CameCube kunne drømme om tilsammen. Men fokuserer du KUN på spill, så vil jeg si at det kommer an på hva du vil spille. Når jeg ser et spill jeg har lyst på, så ser jeg veldig lett hvor jeg vil spille dette spillet. På PC eller konsoll? Det varierer fra spill til spill. Noen spilll passer aller best på konsoll. Andre passer best på PC. Så, om det er kun spill det gjelder, så blir det ikke noen vinner. Det ultimate vil alltid være å ha BÅDE en konsoll OG en PC. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 [iC' date=26/09/2004 : 01:04] Altså, nå er jo dette bare en vane-sak da, men likevel!Man må venne seg til de noe ekle kontrollene til konsoller (spesielt FPS spill) men når man spiller en PC kan man nesten kontrollene med en gang! Musa har 100% trinnløs styring, men de spakene på kontrollene til konsoller, er slik at det er KJEMPELETT å flytte siktet forbi hodet på personen du skal knerte! Man må jo til og med ha Auto aim for å treffe skikkelig! :!: Nå snakker vi om PERSONLIGE problemer her, problemer andre kanskje ikke har. I tillegg må det tas med at det eksisterer ikke KUN FPS-sjangeren, håndkontrolleren er faktisk utrolig bra til flere andre sjangre. (Fighting og bilspill for eksempel?) Jeg kunne ikke tenkt meg å spille Dead or Alive 3 på PC i alle fall. Tastene på tastaturet sitter for nærme. Joda, man kan bytte det ut med spesielle joysticks og slik, men det er ikke en umulighet at Xbox2 (3?) vil komme med noe som ligner på et tastatur og en mus da, for å gjøre det enklere å spille FPS. I tillegg har du det faktum at ikke alle LIKER at FPS skal være så ufattelig enkelt å sikte på. På konsollspill vil du da heller få et mye mer realistisk perspektiv på det, der sikting og skyting faktisk tar tid og er vanskelig. Det gjør at spillet varer lengre, blir vanskeligere og sikkert kjekkere for mange. Ikke alle som må ha alt kjempelett for å spille vettu. Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Du har ikke noen gang reflektert over det at folk kanskje ikke TRENGER alt det en PC har å by på for å ha det morro? Hvis jeg var avhenging av IRC eller HW.no kunne jeg vel heller bare kjøpt en PC til 4000 kroner som ville vart i evig tid (for de oppgavene) og fortsatt å bruke konsollen for spilling? Jeg synes egentlig du er litt frekk nå. Det vi snakker om er maskinens evne til å spille spill, ikke utføre andre oppgaver. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 En annen ting er at du sparer en del penger når du kjøper spill, PC er jo en del billigere, og det inkludere at spillene også av og til er større. Medal of Honor: Allied Assault var etter det jeg forstå dobbelt så stort på PC som på Xbox. Hørte at de startet rett på D-Dagen, og på PC så er det brett nr 3 eller 4 Dette er bare variabler som raskt kan endres og som ikke er absolutte selv i dag. Nevnarion forklarte det også meget bra, men jeg vil altså bare påpeke ekstra sterkt at det er alltid en persons behov og lommebok som bestemmer hva som er best for han, i tillegg til hva han LIKER å spille på. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Det er skjelden jeg spiller på konsoll, men jeg var hos en kompis forrige helg, som foretrekker Playstation2 foran PC, mye fordi det ikke hakker. Han skulle vise meg Burnout 3, og det første som slo meg var hvor elendig grafikken var, da det var min tur til å prøve, greide jeg ingenting fordi jeg ikke greide å skimte hva som var hva på skjermen, og der er ikke fordi skjermen er liten, 35". Jeg spurte han hvordan han ville si grafikken var på dette spille, hvorpå skalaen det lå på Playstation, og han sa dette var noe av det bedre. Da er det bra jeg kastet bort pengene på en PC i stedet, bildet var dårligere enn PC oppløsning på 800x600, og det bruker jeg aldri fordi det ser ikke helt bra ut. Måtte legge inn NFS: Underground for å sammenligne, (grafikken) og fytti helvete hvor mye bedre det var, alle bakgrunner var synelige og alt var 100 ganger bedre. PC ER BEST. Må legge til at en av krasje modusene på Burnout var kult, spilte det noen timer. DUH! Lenke til kommentar
Blib Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Jeg synes egentlig du er litt frekk nå. Det vi snakker om er maskinens evne til å spille spill, ikke utføre andre oppgaver. Greit, beklager, jeg tenkte først i den banen at når folk mener at PCen er bedre enn konsollen, må det da være fordi PCen kan så utrolig mye annet enn å spille i tillegg. For i mine øyne er Pcen ikke det fnugg bedre til spilling enn konsollen i visse spill, og at en person skulle faktisk seriøst mene det, virket der og da på meg som "litt uforståelig". Så vennligst kom da til meg med noen områder på akkurat spilling der PCen er så overlegen konsollene. Grafikken ser jeg ikke på som noe hinder da det er gameplayet som er viktig, styringen er bare en vanesak, et personlig problem for visse, spesielle folk eller et problem for dem som mener at FPS må være lette å sikte med for at de skal være bra. EDIT: hvem sa noe om å lese teksten i spillet, jeg greide ikke å se forskjell på bakgrunn og biler Kanskje det da var pga en dårlig skjerm eller at bildet fra PS2en ble alt for mye strukket i forhold til hva som er vanlig? Endret 25. september 2004 av Blib Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Jeg foretrekker å spille på PC, dette er grunnene mine: - Mods, mods og atter mods, ikke bare muligheten til å spille dem, men lage selv også. Dette er det desidert beste med pc-spill - FPS-spill er det jeg liker best, og her er kontrollene overlegne, er også FPS-spill det kommer flest mods for - Patcher, både PC-spill og konsoll-spill har bugs, men på PC får man patched dem - Oftere at det kommer expansions til PC-spill - Multiplayer, dette går også noe inn under mods da det er ofte mods jeg spiller multiplayer, jada, er multiplayer på konsoll også, men det er mer utbredt på PC, vi har større communities, flere spillere, flere muligheter - Bedre grafikk og høyere FPS (så fremt du har hardwaren som trengs) Sikkert mange flere grunner, men dette var det jeg kom på i farta. Endret 25. september 2004 av odex Lenke til kommentar
Djevlen Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 odex Skrevet 26/09/2004 : 01:39 Jeg foretrekker å spille på PC, dette er grunnene mine: - Oftere at det kommer expansions til PC-spill Kjempepositivt med trehundreogørten expansions ja... Hørte jeg noen rope The Sims? Multiplayer, dette går også noe inn under mods da det er ofte mods jeg spiller multiplayer, jada, er multiplayer på konsoll også, men det er mer utbredt på PC, vi har større communities, flere spillere, flere muligheter Nå begynner jo multiplayeren på konsoll og bli veldig bra da. X-Box baner vei med LIVE!! Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Positivt med ekspansjoner ja, du skaffer deg de du vil. Vil du ikke ha Sims-ekspansjoner så kjøper du ikke dem da. Skjønner hva du mener da, men det er masser av bra expansions til diverse spill. Japp, konsoll har kommet et godt stykke på vei med hensyn til multiplayer, men er fremdeles langt fra samme nivå. Lenke til kommentar
Balle Klorin Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Jeg synes det er ofte at folk hyler og maser om hvor forferdelig det er med fps spill på konsoll. Klart er det flott med mus og tastatur, men det gjør ikke at pad er helt møkk. Jeg tror det er bevist på både Halo og Goldeneye(vet det er gammelt) at pad faktisk er brukbart. Og når jeg først er inne på fps, så synes jeg ikke at det er den sjangeren som er størst på konsoll markedet, hvertfall langt fra viktigst. Det er også mye teknisk prat ute å går som skal bevise at kun pc er best, derfor skal konsoll dø fordi den ikke er teknisk bra nok på visse punkter. Jeg skjønner rett og slett ikke poenget med å stille pc mot konsoll opp mot hverandre, når begge er gode på hver sine punkter. Jeg har selv pc, ps2 og gc. Og er godt fornøyd med alle 3, noen spill funker rett og slett ikke på pc slik som andre spill funker dårlig på konsoll. Det er bare å beklage, det er ikke så svart hvitt som noen vistnok tror. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå