Gå til innhold

1024 mb ram værd pengene?

anon12234

Anbefalte innlegg

skal ikke ha amd64, de skal inn i athlon 32-bits riggen min. xp2400@2500mhz er mere en kraftig nok til at den blir en flaskehals....

blir lissom litt dumt å selge brae brikker for å kjøpe dårligere...., men hvis de jobber bedre sammens en blandet så gjør jeg det

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter min erfaring så vises resultatet av lave timings kun i benchmarkresultater, det vil ikke gi en merkbar høyere ytelse og kjøre cl2 overnfor cl3....

Kjøpte forøvrig 2x512MB Geil cl2.5 ram selv forleden, og de er bunnsolide. Hadde 2x256MB Corsair cl2 ram fra før. Så iogmed at jeg har kun 3 ram banker, så kjører jeg 1xcorsair og 2xGeil (1.3GB). Funker fjell. Timings blir kjørt på 2.5-4-4-8

Utrolig hvordan ting har endret seg, for 1år siden var det nesten overkill med 1GB ram, men nå er det jo nesten nødvendig.

Lenke til kommentar
Etter min erfaring så vises resultatet av lave timings kun i benchmarkresultater, det vil ikke gi en merkbar høyere ytelse og kjøre cl2 overnfor cl3....

Kjøpte forøvrig 2x512MB Geil cl2.5 ram selv forleden, og de er bunnsolide. Hadde 2x256MB Corsair cl2 ram fra før. Så iogmed at jeg har kun 3 ram banker, så kjører jeg 1xcorsair og 2xGeil (1.3GB). Funker fjell. Timings blir kjørt på 2.5-4-4-8

Utrolig hvordan ting har endret seg, for 1år siden var det nesten overkill med 1GB ram, men nå er det jo nesten nødvendig.

Enig, verdien av stramme timings er ganske så overvurdert. Det er kun marginale ytelsesforskjeller det er snakk om

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...