Gå til innhold

Vanlig temp på 3ghz Pentium 4?

haqbar

Anbefalte innlegg

Fikk meg en Pentium 3ghz og Abit IC7-G hovedkort. Monterte alt med boxed kjøler og gikk rett innn i bios for å sjekke temp, denne viste 62 C. Nå idler maskinen på rundt 55 og load er den på 65 i følge Abit EQ. Dette kan umulig være vanlig temp. Kabinett døren min er åpen og det er helt vanlig rom temp. CPUen er ikke klokket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si jeg føler meg litt noob akkurat nå. Får nemlig ikke prosessoren av kjøleribba, den henger dønn fast, virker som om den er smeltet fast i kjølepastaen eller hva det er for noe. Noen som kan hjelpe meg, har ikke så veldig lyst til å ødelegge noe, da jeg fikk alt i dag.

Lenke til kommentar

ejectoren? den pinnen du drar i for å ta cpuen ut og inn? den satt nede da jeg tok av kjøleribba, hele prosessoren satt på kjøleribba og ble dratt rett ut av socketen. Det var ikke noe motstand. har fått av cpuen med en skrutrekker, fikk bendt den av. Skal rense og legge på AS5 nå. Er det farlig å vaske heatsprederen på cpuen med rødsprit?

Lenke til kommentar

Har nå prøvd å overklokke litt og ved 218fsb (218 * 15 = 3270mhz) ligger den på 65 i idle og 75 i load. Detter er vel litt mye. Har tenkt til å skaffe meg vannkjøling etterhvert og skal starte enkelt og hadde derfor tenkt på dette: http://www.thermaltake.com/watercooling/cl...er/cl-w0005.htm men nå er jeg litt i tvil om det kjøer bra nok, noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

noen som har link til noen bra og helst litt stille P4 kjølere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...