haqbar Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Fikk meg en Pentium 3ghz og Abit IC7-G hovedkort. Monterte alt med boxed kjøler og gikk rett innn i bios for å sjekke temp, denne viste 62 C. Nå idler maskinen på rundt 55 og load er den på 65 i følge Abit EQ. Dette kan umulig være vanlig temp. Kabinett døren min er åpen og det er helt vanlig rom temp. CPUen er ikke klokket. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 har du brukt kjølepasta? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Høres ut som at kjølepasta mangler eller dårlig kontakt mellom CPU og ribba ja... Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Mest sannsynlig er det som vanlig : http://www.bleedinedge.com/reviews/abit_as...s_temps_01.html (har hatt begge deler, så jeg prater av erfaring) Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Har brukt den som sitter på kjøleren fra Intel ja. Det var en lapp som så ut som en skulle rives av, men det var kjølepasta, skal legge på Artic Silver 5 nå. Sier ifra om det hjalp noe. Lenke til kommentar
To be honest Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Prescott eller Northwood? Er det førstnevnte blir den satans varm Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 (endret) Jeg har IC7 med en NW 3.0 GHz FSB 800, og den idler på 45. Kjøler Zalman CNPS 7000 ALCU Endret 25. september 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Må si jeg føler meg litt noob akkurat nå. Får nemlig ikke prosessoren av kjøleribba, den henger dønn fast, virker som om den er smeltet fast i kjølepastaen eller hva det er for noe. Noen som kan hjelpe meg, har ikke så veldig lyst til å ødelegge noe, da jeg fikk alt i dag. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Har du løsna ejectoren? Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 ejectoren? den pinnen du drar i for å ta cpuen ut og inn? den satt nede da jeg tok av kjøleribba, hele prosessoren satt på kjøleribba og ble dratt rett ut av socketen. Det var ikke noe motstand. har fått av cpuen med en skrutrekker, fikk bendt den av. Skal rense og legge på AS5 nå. Er det farlig å vaske heatsprederen på cpuen med rødsprit? Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Ikke farlig, men det er ikke å annbefale da det ettelater et fettlag. Bedre med white sprit eller isopropanol. Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Etter å ha lest utalelige poster om dettre så har eg skjønt at det er whitte sprit spm legger igjen et fettlag, ikke rød sprit. isopropanol skal være det beste, men det har jeg ikke. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 ok da har du sikkert rett, mulig jeg husker feil .. Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Har da slengt på AS5 og tempen på idle er nå 51C, det er jo en forbedring, sjekker den under load nå. Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Ligger på 67-68 i load. er en prscott prosessor. skal den være så varm eller er det abit sin sensor som er dårlig eller feil montert? Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 I følge tester så er prescott en del varmere enn northwood ja så det er mulig at det er den laveste tempen du kan få med boxed kjøler. Men er mulig det er noe med sensoren også ja... Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Har nå prøvd å overklokke litt og ved 218fsb (218 * 15 = 3270mhz) ligger den på 65 i idle og 75 i load. Detter er vel litt mye. Har tenkt til å skaffe meg vannkjøling etterhvert og skal starte enkelt og hadde derfor tenkt på dette: http://www.thermaltake.com/watercooling/cl...er/cl-w0005.htm men nå er jeg litt i tvil om det kjøer bra nok, noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? noen som har link til noen bra og helst litt stille P4 kjølere? Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Jeg har en P4 2.8Ghz Nortwood på et IC7-G, med en Coolermaster kjøler. Ligger på idle ca 39, og load 60.. Så den tempen på en prescott 3 Ghz er vel ganske normalt med boxed kjøler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå