Gå til innhold

trenger råd til ny pc

Anbefalte innlegg

Hei, tenker på å kjøpe meg ny pc, så jeg spør etter råd her

Ikke bli sur hvis linken her ikke hvirker, har ikke gjordt dette før :love:

handlevogn

Har satt opp en pc hovedsaklig med tanke på å kjøpe hos komplett (gainward kortet er ukens tilbud)

Føler jeg har kommet til en god løsning, men vil gjerne ha noen tilbakemeldinger på erfaringer, gjerne om det kompatibelt osv. Bytter gjerne.

Lurte litt på å gå for socket 939 og amd 64 3500, men blir jo litt dyrere, er det noe å hente på ytelse der? Så en doom3 test (på anandtech tror jeg) hvor socket 939 med den cpu'n kom dårligere ut en socket 754 og den cpu'n jeg har valgt. Gjelder dette generelt?

Ellers er jeg helt clueless når det gjelder PSU, kan noen komme med noen gode tips?

Og ja, denne skal hovedsaklig brukes til spilling, hvertfall er det tyngste oppgave. Blir også litt filmtitting, musikk (mot mini ipod) og noe bilder skal også håndteres.

Takker for alle råd og tips

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja vet de ikke har Lian Li, men finner ingen kabinetter je gliker hos komplett. Tenkte å handle det og eventuelt PSU et annet sted. Hadde hvertfall tenkt å begrense meg til to nettbutikker.

Har mus, tastatur, skerm og et soundblaster audigy 2 kort liggende som skal i den nye pc'n

Hadde tenkt å sette opp raptorene i RAID 0, er møkk lei loading i spill, og håper dette vil hjelpe

Lenke til kommentar

er ikke sikker på om det hvis hjelpe, raid 0 øker LESEHASTIGHETEN på diskene = laster inn store filer raskere, men det forbedrer ikke søketiden (noen ganger forerer den det siden alle hodene må finne frem).

kjøp heller en raptor og to segate 160 GiB disker i stedet for en og bruk eventuelt raid på dem. Har to selv faktisk, kongedisker. men bruker ikke raid.

sjekk at kontroleren på kh takler så maye på en gang. har nå tre ide drev og to s-ata disker, noe som ble for mye for kontoleren på sørsiden. heldigvis var det en kontroler til på hk.

lurt det med bare to nettbutikker. men (i min menig) chieftec lager gode kainetter og jeg har hørt mye godt om denne -> http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300276&cks=PRL strømforskyninger.

Lenke til kommentar

Er nettop lesehastigheten jeg har lyst å gjøre noe med, spiller endel mmorpg (star wars galaxies) hvor grafikk for store områder lastes inn på en gang.

Så ut som en bra strømforsyning. Er det noen PSU'er med 3 sata kontakter, eller er det bare å bruke overganger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...